Digitální stavba Vím o všem expanduje do Evropy i Asie, název mění na Stavario

Digitální stavba Vím o všem expanduje do Evropy i Asie, název mění na Stavario

Expanzi na trhy v Německu, Velké Británii a Vietnamu chystá český technologický startup Stavario (dříve Vím o všem). Aplikace, která stavebníkům, stavebním firmám i investorům umožňuje online přehled o průběhu stavby, majetku či docházce dělníků, zároveň zjednodušuje název na mezinárodně použitelné Stavario. Ke vstupu na zahraniční trhy pomohla firmě Josefa Beneše a Pavla Poppa i investice z fondu Nation 1 a spolupráce s agenturou CzechInvest.

„Všechny tři trhy, na které plánujeme vstoupit, jsme si dobře zmapovali a ve všech zemích máme partnery, kteří nám pomohou se startem. Německý, britský i vietnamský trh jsou násobně větší než ten náš a od chystané expanze si slibujeme hlavně výrazný nárůst uživatelů. Abych byl konkrétní, například ve Velké Británii je okolo dvaceti tisíc stavebních firem, naším cílem je spolupracovat aspoň s jednou desetinou,“ popisuje plány i přípravu zakladatel Stavaria Josef Beneš.

Stavario reaguje na významný růst digitalizace ve stavebnictví* a cílí na majitele stavebních firem, které mají do zhruba stovky zaměstnanců. Podle zakladatelů startupu je hlavním přínosem aplikace úleva od stresu a papírování, které jsou psychickou i zdravotní zátěží pro většinu stavebníků, a také zamezení podvodům ve stavebních firmách. K základním funkcím Stavaria patří evidence docházky pracovníků, evidence o výpůjčkách stavebního nářadí či elektronický stavební deník, jehož vedení je v Česku i v řadě dalších států povinné**.

„Na všech trzích, na které se připravujeme vstoupit, už existuje nějaká konkurence. Naše přidaná hodnota je hlavně v tom, že řešíme reálné potřeby všech uživatelů aplikace od podavače na stavbě po majitele stavební firmy nebo investora stavby. Jeden chce jednoduše nahlásit příchod do práce a odchod z ní, další se potřebuje zbavit dlouhých hodin nad přepisováním tabulek, jiný chce mít jistotu, že se mu neztrácí majetek a neutíkají peníze. Naše aplikace vychází ze zkušeností Josefa Beneše, člověka, který se na stavbě vypracoval od pomocníka po majitele stavební firmy, zná úskalí staveb. Právě tohle zacílení aplikace nás odlišuje od konkurence,“ doplňuje produktový manažer Stavaria Pavel Popp.

Cílem startupu pro rok 2021 je etablovat se na zahraničních trzích. S tím budou pomáhat i konkrétní lokální partneři, kteří už teď vstup na trh a lokalizaci aplikace pro konkrétní legislativní podmínky cílových států připravují. Jsou to Zdeněk Hušek v Německu, Aleš Sobotka v Anglii a Karel Papík ve Vietnamu, na které dostali lidé ze Stavaria doporučení v programu CzechInvestu s názvem CzechStarter. Lokální partneři v jednotlivých zemích hledají i vhodné lokální ambasadory, kteří s expanzí na trhy ještě více pomohou.

„Německý trh je poměrně velký, konzervativní a postavený na osobních vazbách a má poměrně vysoký podíl malých a středních firem i v řemeslných oborech. S nasazováním digitálních technologií jim často pomáhají servisní organizace, ale důležitou roli hraje hospodářská a průmyslová komora. Naše první kroky tedy povedou na její akce. Důležité pro nás bude získat dobrou referenci, i proto se nejprve soustředíme na sousední Sasko a Sasko-Anhaltsko, přes které si chceme otevřít dveře dál,“ říká partner Sta varia v Německu Zdeněk Hušek.

K úspěšnému startu potřebuje Stavario i precizní jazykové mutace. „Vedle perfektního překladu samotného nástroje potřebujeme mít v lokálních jazycích i celý web, návody, případové studie a reference i další materiály. Klíčové je mít jak v Anglii, tak v Německu i fakticky existující místní pobočku a národní telefonní číslo. To je odrazový můstek pro získání referenčního zákazníka a mediální i marketingové aktivity,“ doplňuje Aleš Sobotka usnadňující vstup Stavaria na anglický trh.

* Digitalizace ve stavebnictví se v praxi projevuje zejména využíváním rozsáhlých informačních systémů, které usnadňují řízení chodu firmy a automatizují různé procesy. Záznamy, které se standardně zapisují ručně na papír (např. ve stavebním deníku), se díky digitálním systémům vedou online a vytváří se z části automaticky.

** Stavební deník je písemná součást dokumentace stavby, ve které jsou uvedeny potřebné údaje o průběhu stavby, důležitých krocích a zásazích do provádění stavby. Povinnost vést stavební deník ukládá stavební zákon č. 183/2006 Sb. v platném znění a jeho náležitosti a způsob vedení upravuje vyhláška č. 499/2006 Sb. o dokumentaci staveb v platném znění.

Stavario (dříve Vím o všem)

Stavario je český digitální startup, jehož cílem je pomocí digitalizace inovovat a zjednodušit procesy ve stavebních firmách. Propojuje dělníky na stavbě se zaměstnanci v kanceláři i s investorem stavby. Kombinuje funkci stavebního deníku online, evidenci docházky, a umožňuje také sledovat pohyb a výkon strojů a nářadí na stavbě. Iniciátorem projektu je Josef Beneš, který je zároveň jedním z moderátorů pořadu Fachmani na TV Prima a majitelem stavební firmy Stav-idea. Vím o všem se také umístilo na 6. příčce třináctého ročníku soutěže Vodafone Nápad roku 2020.

Zdroj informací

Stavario a NejBusiness.cz

Datum

13. února 2021

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.5858 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál