V květnu 2021 EU uvede do užívání nové štítky pneumatik, které poskytnou spotřebitelům více informací o vybraných vlastnostech pneumatik. Na nových štítcích se změní struktura uvádění tříd valivého odporu a účinnosti brzdění na mokré vozovce, zatímco hlučnost se bude uvádět jako množství decibelů a písmeny A, B nebo C. Koncoví uživatelé získají přístup k doplňujícím informacím o konkrétní pneumatice v databázi EU i po načtení QR kódu na štítku.
Další změna se týká pneumatik pro osobní vozidla (třída C1), u nichž se mohou vyskytnout dva nové piktogramy. První z nich informuje o záběru pneumatiky na sněhovém povrchu (3PMSF), přičemž v některých zemích EU je již toto označení u zimních pneumatik povinné. Druhý piktogram je určen především pro skandinávské země a definuje záběr pneumatik na ledovém povrchu. Toto označení by měly mít především pneumatiky s měkkou směsí, které se ve střední Evropě nepoužívají.
Od května 2021 musí být informace na štítku pneumatiky v EU dostupné i na pneumatikách určených pro těžká užitková vozidla (třída C3).
U obutí pro osobní a dodávková vozidla (kategorie C1 a C2) již nebude třída D nevyužita, jako tomu bylo dosud, ale přesunou se do ní pneumatiky, které patřily do třídy E. Pneumatiky s vlastnostmi na úrovni tříd F a G se v aktuálním štítkování nově posunou do třídy E. Současně platí, že se omezí maximální povolené hodnoty valivého odporu a brzdné dráhy na mokrém povrchu.
Na novém štítku se sníží počet hodnot ze šesti na pět. Třídy A až C zůstávají beze změny. Pneumatiky C1 určené pro osobní auta, resp. C2 určené pro dodávky, které byly dosud v třídě E podle valivého odporu a přilnavosti za mokra, budou nyní zařazeny do třídy D, která se dosud nepoužívala. Pneumatiky, dosud patřící do tříd F a G, se zařadí do třídy E. Tím se štítek stane přehlednějším a srozumitelnějším.
Spotřebitelé si mohou stáhnout více informací o jednotlivých pneumatikách po nasnímání QR kódu, který se nachází v pravém horním rohu štítku pneumatiky. QR kód odkazuje na databázi EPREL (European Product Registry for Energy Labelling = Evropská databáze výrobků s energetickým označením), obsahující produktové listy výrobků. Ty uvádějí všechny hodnoty označující konkrétní pneumatiku, jakož i začátek a konec výroby daného modelu. Informační listy výrobků zadává do databáze EPREL výrobce pneumatik jednotlivě a podobně jako v minulosti jejich zařazení do tříd také zajišťuje příslušný výrobce.
Nový štítek pro pneumatiky v EU je navržen tak, aby pomohl spotřebiteli vybrat si obutí s vyšší úsporou paliva a zároveň mu poskytl informace o brzdných vzdálenostech. Volba pneumatik s nižším valivým odporem u spotřebitelů a komerčních provozovatelů může vést k zásadním úsporám palivových nákladů a také k nižším emisím. Přehledné informace o přilnavosti na mokré vozovce zvýší bezpečnost provozu, zatímco informace o hluku při jízdě pomáhá snižovat emisní hladiny hluku způsobované silničním provozem.
Continental vyvíjí pokrokové technologie a nabízí služby pro udržitelnou a provázanou mobilitu lidí a jejich majetků. Technologická společnost, založená roku 1871, nabízí bezpečná, účinná, inteligentní a cenově dostupná řešení pro vozidla, stroje, dopravu a přepravu. V roce 2019 dosáhla společnost Continental obratu 44,5 miliardy eur a v současné době zaměstnává více než 233 000 zaměstnanců v 59 zemích světa.
Divize pneumatik má v současnosti 24 výrobních a vývojových míst po celém světě. Jako jeden z předních světových výrobců pneumatik, který zaměstnává kolem 56 000 zaměstnanců, generovala v roce 2018 tržby ve výši 11,4 miliardy eur. Continental se v oblasti výroby pneumatik řadí mezi technologické leadery a nabízí širokou řadu produktů pro osobní i nákladní vozy a pro jednostopá vozidla. Prostřednictvím neustálých investic do výzkumu a vývoje zásadním způsobem přispívá k zajištění nákladově efektivní a ekologické mobility zákazníků. Portfolio divize pneumatik obsahuje také služby, zaměřené na obchod s pneumatikami a jejich použití ve flotilách stejně jako digitální systémy řízení pro pneumatiky nákladních vozidel.
Continental AG je v České republice zastoupena výrobními a prodejními jednotkami v Adršpachu, Brandýse nad Labem, Frenštátě pod Radhoštěm, Jičíně, Otrokovicích, Trutnově a Horšovském Týně. Slovenskou republiku zastupují výrobní závody Púchov, Zvolen, Partizánske a Dolné Vestenice. Celkem v Česku a na Slovensku koncern Continental AG zaměstnává na 19 000 zaměstnanců. Na českém trhu patří do portfolia společnosti Continental Barum s.r.o. pneumatiky Continental, Barum, Uniroyal, Semperit, Matador a General Tire.
Continental AG a NejBusiness.cz
1. února 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....