Dalším novým prodejním rekordem pokračovalo BMW M GmbH v růstu i ve fiskálním roce 2020. I přes dopady koronavirové pandemie na prodeje se podařilo zvýšit počet dodaných automobilů BMW M o 6 procent na celkových 144 218 kusů. Díky tomuto výsledku dceřiná společnost BMW Group se statusem nezávislého výrobce významně posílila v rámci konkurence své vedoucí postavení na trhu, které poprvé získala v roce 2019.
„Skutečnost, že jsme tento mimořádně náročný rok uzavřeli dalším prodejním rekordem, jednoznačně potvrzuje naši důslednou strategii růstu,“ říká Markus Flasch, předseda představenstva společnosti BMW M GmbH. „Můžeme být obzvláště hrdí na skutečnost, že jsme dokázali nejen obhájit naši dominanci na trhu jakožto nejúspěšnějšího výrobce výkonných a vysokovýkonných automobilů, ale také ji dokonce zvětšit.“
Další nárůst prodejů byl mimo jiné vyvolán úspěšným uvedením modelů BMW X5 M a BMW X6 M na trh. S pohonnými jednotkami V8 dosahujícími výkonu až 460 kW/625 k nabízejí tyto automobily BMW M segmentu Sports Activity Vehicle a Sports Activity Coupé obzvláště osobitý zážitek z vysokého výkonu. Pozitivní ohlasy sklidil rovněž speciální model BMW M2 CS, který se stal základem nového závodního automobilu od BMW Motorsport. Jen v sektoru vysokovýkonných modelů se povedlo oproti roku 2019 zvýšit počet celosvětově prodaných kusů o 4 procenta.
Navíc to byly hlavně výkonné deriváty nového BMW řady 3 a nového BMW řady 4, které tak rázně pomohly zvýšit prodeje BMW M GmbH. Díky výkonným zážehovým a vznětovým řadovým šestiválcům, specifickému naladění podvozku a jedinečným designovým prvkům zaručují také vrcholná provedení BMW řady 3 Sedan, BMW řady 3 Touring a BMW řady 4 Coupé v prémiovém segmentu střední třídy charakteristický M zážitek kombinovaný s ničím neomezenou využitelností v každodenním provozu a na dlouhých cestách.
Technologie přenesená z automobilových závodů, dokonale sladěné prvky v oblastech systémů pohonu, podvozku, aerodynamiky, designu interiéru a provozu, jakož i výsledný autentický charakter automobilů BMW M vytvářejí fascinaci, která i v roce 2020 po celém světě uchvátila stále větší počet na výkon orientovaných zákazníků. Nových prodejních rekordů bylo dosaženo například v USA, nejdůležitějším trhu pro automobily BMW M, a také v Číně. V Rusku i v Koreji se tržby zvýšily o více než 60 procent a v Itálii o 47 procent. A také ve Velké Británii překročil počet dodaných vozidel naše očekávání. „Neustále rostoucí poptávku po automobilech BMW M jsme zaznamenali na všech důležitých trzích,“ vysvětluje Thomas Felbermair, vedoucí prodeje a marketingu BMW M GmbH. „Z tohoto důvodu a díky zapojení naší husté sítě prodejců jsme byli mimořádně úspěšní při zvládání výzev, které pandemie představuje.“
Při pohledu do budoucnosti se největší pozornost přesouvá na světovou premiéru BMW M5 CS, která se uskuteční v lednu 2021. Speciální provedení BMW M5 se v nabídce objeví vůbec poprvé – s mimořádným výkonem a s exkluzivními závodními vlastnostmi. Poté se hlavní pozornost zaměří na uvedení nového BMW M3 Sedan v březnu 2021 a nového BMW M4 Coupé. Dva vysokovýkonné automobily představují podstatu nezaměnitelného pocitu M. Ihned po světové premiéře vzbudila nová generace modelů po celém světě velký zájem.
V budoucnu budou přání komunity M naplněna mimořádnou rozmanitostí: Každá varianta s klasickým manuálním řazením bude doplněna modelem Competition s 8stupňovou převodovkou M Steptronic s funkcí Drivelogic. V létě 2021 navíc do portfolia pohonů pro BMW M3 a BMW M4 poprvé přibude systém pohonu všech kol M xDrive. A na léto bude představeno také BMW M4 Cabrio. Naproti tomu úplně první BMW M3 Touring stále prochází procesem sériového vývoje.
„Je pozoruhodné, že nového prodejního rekordu bylo možné dosáhnout ještě před uvedením našich nejdůležitějších modelů,“ říká Markus Flasch. „Nová generace BMW M3 a BMW M4 nám nabízí příslib dynamického růstu i v roce 2021.“ Flasch se kromě toho také těší na představení zcela nového podání osobitého M pocitu. Jeho základem bude elektrifikace. V průběhu roku 2021 totiž BMW M GmbH představí první elektricky poháněný výkonný automobil.
S tímto nastavením výrobního programu, s nímž byla v rámci modelové řady BMW M GmbH realizována strategie širokého výběru „Power of Choice“, a mimořádně atraktivní modelovou řadou směřuje BMW M GmbH plné optimismu směrem k nadcházejícímu výročnímu roku. Rok 2022 bude rokem, kdy BMW M GmbH slaví 50 let své existence. Markus Flasch již ohlásil „rok plný překvapení“: „Pokud zmíním klíčové slovní spojení – speciální edice – mělo by být jasné, na co se mohou naši zákazníci během jubilejního roku těšit.“
Porsche Česká republika s.r.o. a NejBusiness.cz
25. ledna 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....