BMW Group v loňském roce opět potvrdila svoji pozici předního světového výrobce prémiových automobilů, přičemž zákazníkům z celého světa bylo dodáno celkem 2 324 809 vozů BMW, MINI a Rolls-Royce (–8,4 %). Ve čtvrtém čtvrtletí bylo na úrovni skupiny prodáno 686 069 vozidel, což představuje meziroční nárůst o tři procenta (+3,2 %). Prodej plug-in hybridních vozidel ve srovnání s předchozím rokem vzrostl téměř o 40 procent (38,9 %), což odráží silný zájem zákazníků o tento typ pohonu.
„Na vliv pandemie koronaviru jsme reagovali velkou agilitou v řízení prodeje a ve výrobě. Výsledkem je, že se nám podařilo uzavřít rok silným čtvrtým čtvrtletím a opět jsme celosvětovým lídrem prémiového segmentu,“ zdůraznil Pieter Nota, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značky a prodej. „Díky našemu přístupu EfficientDynamics a více než 135 000 elektrifikovaným vozům, které jsme v Evropě dodali zákazníkům, jsme překonali své cíle limitů EU pro emise CO2 flotily modelů a dokonce jsme se dostali o několik gramů pod povinný limit,“ pokračoval Nota.
Kvůli pandemii koronaviru a touze zákazníků po co nejmenším kontaktu v průběhu prodeje BMW Group v loňském roce systematicky prosazovala digitalizaci: Obchodní zástupci na více než 60 trzích jsou nyní schopni zákazníkům radit a prodávat vozidla bez ohledu na to, kde právě jsou. Mohou například společně konfigurovat vozidla pomocí sdílené obrazovky nebo poskytnout zákazníkům živou ukázku vozů, která mají na skladě.
Ve druhém kroku společnost rozsáhle implementovala proces online prodeje pro své maloobchodní partnery na klíčových trzích prostřednictvím svých nejvíce navštěvovaných webů, v roce 2021 tento krok provede i na dalších trzích.
Značka BMW zakončila rok s celkem 2 028 659 (–7,2 %) vozidly dodanými zákazníkům po celém světě. Významně k tomu přispěl silný prodej modelů v luxusním segmentu, který meziročně stoupl o 12,4 procenta na celkových 115 420 vozů, a to díky řadám 7 a 8 a BMW X7. Prodej těchto vysoce ziskových modelů od roku 2018 celkově vzrostl o více než 70 procent.
Jako průkopník v oblasti elektromobility prodala BMW Group v loňském roce po celém světě celkem 192 646 elektrifikovaných vozidel BMW a MINI – ve srovnání s rokem 2019 je to nárůst o třetinu (+31,8 %). To znamená, že elektromobilita je rovněž významným motorem růstu společnosti v absolutních číslech. Prodeje čistě elektrických vozů vzrostly o 13 procent, zatímco prodeje plug-in hybridů šly nahoru o téměř 40 procent. V Evropě již elektrifikované modely dosáhly 15 procent celkových prodejů.
BMW Group nyní zvýšila počet elektrifikovaných vozidel (čistě elektrických a plug-in hybridních) ve své nabídce na 13 modelů, které jsou k dispozici na 74 trzích po celém světě. Do roku 2023 BMW Group plánuje svoji nabídku téměř zdvojnásobit na 25 elektrifikovaných vozidel, z nichž více než polovina bude plně elektrická. Po uvedení čistě elektrického MINI* a BMW iX3 v loňském roce bude v roce 2021 následovat zahájení výroby plně elektrického BMW iX v Dingolfingu a BMW i4 v Mnichově.
S růstem prodejů o šest procent (144 218 dodaných vozidel) uzavírá BMW M GmbH uplynulý rok opět jako nejúspěšnější ve své historii. K prodejnímu úspěchu BMW M přispěly zejména vysoce výkonné modely řady X včetně nové X6 M50i*. V loňském roce oslavila nová BMW M3 i BMW M4 světovou premiéru a oba modely budou uvedeny na trh v prvním čtvrtletí tohoto roku.
V náročném roce a v extrémně konkurenčním segmentu dosáhly v roce 2020 prodeje značky MINI 292 394 vozů (–15,8 %). U zákazníků byly oblíbené zejména plně elektrické MINI ELECTRIC* se 17 580 prodanými vozidly a verze John Cooper Works s celkovým počtem 20 565 prodaných vozů (+20,8 %).
V roce 2020 společnost Rolls-Royce Motor Cars prodala celkem 3756 vozidel (–26,4 %). Tohoto výsledku bylo dosaženo navzdory absenci nejprodávanějšího modelu značky Ghost na trhu, který na konci roku dorazil v nové generaci. Poptávka zákazníků zůstala silná u všech modelů, program Bespoke dosáhl rekordní prodejů. Vrcholem roku bylo uvedení nové generace modelu Ghost, který si získal uznání zákazníků, médií i široké veřejnosti. Objednávky nové generace modelu vyústily v silný nápor objednávek, vyprodán je do druhé poloviny roku 2021. Rolls-Royce Motor Cars nadále usiluje o dlouhodobě udržitelný růst.
Navzdory výzvám vyplývajícím z pandemie koronaviru dokázalo BMW Motorrad v roce 2020 dodat zákazníkům 169 272 motocyklů a skútrů a dosáhnout druhých nejlepších prodejních čísel ve své historii. Tento úspěch je základem úspěšné strategie růstu BMW Motorrad. Garantem pozitivního výsledku bylo uvedení třinácti nových modelů na trh a silné portfolio produktů BMW Motorrad.
Tržby BMW Group v Číně byly o sedm procent (7,4 %) vyšší než v předchozím roce, přičemž zákazníkům bylo dodáno celkem 777 379 vozidel BMW a MINI. Jedná se o vůbec nejlepší roční výsledek prodeje BMW Group v Číně od vstupu na trh v roce 1994. Pátý největší trh společnosti, Jižní Korea, zaznamenal s 69 872 prodanými vozy ve srovnání s předchozím rokem významný nárůst o třetinu (+30,5 %).
V loňském roce BMW Group v USA prodala celkem 306 870 vozů (–18,0 %). V náročném prostředí, kterému dominovala pandemie koronaviru, přineslo oživení spotřebitelské poptávky v kombinaci s úzkou a efektivní spoluprací s prodejci silné čtvrté čtvrtletí.
V Evropě, v mimořádném roce poznamenaném maloobchodními omezeními, byl celkový prodej BMW a MINI téměř o šestnáct procent (912 621 kusů) nižší než v předchozím roce. Na domácím trhu v Německu zaznamenala BMW Group pokles o 13,3 % (287 143 vozidel).
*BMW i, BMW iPerformance, MINI Electric
* Předběžné počty registrací
Údaje uvedené v této verzi jsou předběžné a mohou se měnit až do předložení Výroční zprávy 2020.
BMW Group a NejBusiness.cz
16. ledna 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....