Česká spořitelna zpřístupňuje svým klientům dlouho očekávanou službu, která může výrazně usnadnit jejich život při komunikaci se státem a zároveň urychlit rozvoj e-governmentu v Česku.
Během prvního týdne letošního roku již Česká spořitelna umožnila využívat bankovní identitu k prokázání totožnosti při vstupu do Portálu občana více než 460 tisícům klientů. Téměř dva tisíce klientů již se prostřednictvím Bankovní IDentity České spořitelny do Portálu občana přihlásilo.
Během ledna spořitelna aktivuje Bankovní IDentitu 1,8 milionu klientů, kteří ji až dosud využívali výhradně k přihlašování se do internetového bankovnictví George. Poté, co každý klient obdrží zprávu o možnosti používat Bankovní IDentitu nejen v České spořitelně, bude se moci přihlašovat i do Portálu občana stejně rychle a bezpečně, jako se přihlašuje do internetového bankovnictví George.
„Bankovní identita je moderní nástroj pro ověření totožnosti v online prostředí. Usnadní nám komunikovat z domova s úřady a v další fázi i se soukromými společnostmi. Je to v podstatě nová digitální občanka, pomocí které jednoduše online ověříte svou identitu. Nemusíte nikam chodit. Nemusíte si pamatovat spoustu přihlašovacích údajů. Stačí se digitálně přihlásit do České spořitelny tak, jak jste zvyklí,“ říká Petr Zíma, product owner ze squadu Bankovní identita.
Bankovní identita je klientova elektronická občanka, která poslouží k ověření totožnosti v online prostředí. V první fázi bude možné využít bankovní identitu k ověření totožnosti v komunikaci se státem (prostřednictvím Portálu občana), zhruba od poloviny roku pak bude využitelná ke stejnému účelu i v komunikaci se soukromoprávními poskytovateli online služeb. Díky ní už klient např. nebude muset posílat kvůli potvrzení totožnosti kopie svých dokladů. Navíc bude mít přehled, kdy a komu se ověřoval. Bankovní identita bude umět za klienta vyplnit i formuláře, lidé už nebudou muset dokola vyplňovat stále stejné údaje. Nemusí si vytvářet a pamatovat nová přihlašovací údaje a hesla – mohou používat jedny přihlašovací údaje pro více příležitostí.
Zásadní je i bezpečnost klientských dat. Ty zůstávají vždy v bance, banka je nikdy nesdílí s dalšími subjekty, pouze potvrdí totožnost klienta. Ztotožnění prostřednictvím bankovní identity je zdarma jak pro klienty, tak pro stát.
Klient,
Poskytnutí bankovní identity našim klientům pro účely komunikace se státem je teprve první krok. V roce 2021 umožní spořitelna třetím stranám (firmám), aby prostřednictvím společnosti Bankovní identita a.s. ověřovaly naše klienty ve svých procesech prostřednictvím bankovní identity. Díky tomu si například naši klienti jednoduše a plně digitálně uzavřou novou smlouvu s poskytovatelem energií či telefonním operátorem.
Výhledově bude možné bankovní identitu využívat např. pro změnu mobilního operátora nebo služby jiných soukromých společností, např. pojišťoven, dodavatelů energií, ostatních bank, půjčoven, sharingových společností, pro komunikaci s lékaři, školami, na nákup v e-shopech či podpis smluv.
Česká spořitelna, a.s. a NejBusiness.cz
14. ledna 2021
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....