Hornbach od roku 2020 nebude ve svých projektových marketech prodávat žádnou zábavní pyrotechniku. Hlavními důvody jsou ochrana zvířat a životního prostředí i eliminace úrazů, které může způsobit neodborná manipulace.
„Sortiment našich marketů stále revidujeme, mimo jiné s ohledem na koncept dlouhodobé udržitelnosti. S našimi zákazníky vedeme dialog a jsme otevřeni iniciativám a návrhům na změny. Problematikou prodeje zábavní pyrotechniky jsme se zabývali a učinili jasné rozhodnutí. Zábavní pyrotechnika nepatří mezi zboží, které chceme našim zákazníkům nabízet. Jsme hrdí, že v každé z našich prodejen najdou zájemci vše pro své projekty a stavitelské plány. A to je úloha, kterou chce Hornbach plnit i do budoucna. Být šikovným partnerem pro řemeslníky, stavebníky a všechny, kteří mají touhu realizovat své projekty,“ komentoval rozhodnutí společnosti Hornbach David Kolář, marketingový ředitel pro Českou republiku a Slovensko.
Každoročně odpalované ohňostroje a petardy mají dopad na životní prostředí včetně zvířat. Rozhodnutí Hornbachu kvituje například Český svaz ochránců přírody. „Vítáme iniciativu společnosti Hornbach a doufáme, že nezůstane svého druhu ojedinělou. Zábavní pyrotechnika způsobuje zvířatům – ať už divokým či domácím – svým hlukem obrovské utrpení. A je nebezpečná i člověku. Nejen neopatrným zacházením, ale i extrémně jedovatými zplodinami, které uvolňuje do ovzduší. Zápach a hluk, který zábavní pyrotechnika ve velkém produkuje, do 21. století opravdu nepatří. Jsme rádi, že to lidé začínají chápat,“ uvedl Petr Stýblo, tiskový mluvčí Českého svazu ochránců přírody.
Jeho slova potvrzuje rovněž mluvčí České ornitologické společnosti Věra Sychrová: „Rozhodnutí společnosti Hornbach neprodávat zábavní pyrotechniku je dobrým krokem hodným následování. Ohňostroje, vyjma rozporuplně vnímané chvilkové zábavy, znamenají ale rovněž uvolňování těžkých kovů do ovzduší a přinášejí i stres a smrt zvířatům i ptákům. Ptáci vylekaní hlukem z ohňostrojů v panice prchají ze svého nocoviště a kvůli dezorientaci a tmě narážejí do překážek, jako jsou budovy, mosty nebo trolejové vedení. Tyto střety bývají smrtelné. Vědecké výzkumy prokázaly, že pořádání ohňostrojů a pyrotechnických zábav má zásadní negativní vliv na ptáky, který může působit ve vzdálenostech stovek metrů až jednotek kilometrů. Pořádáním ohňostrojů lidé vystavují divoce žijící zvířata riziku, které je naprosto zbytečné. Oslava příchodu nového roku může proběhnout důstojně a vesele i bez ohňostroje, zato s vědomím sounáležitosti člověka s ostatními živými tvory.“
Svá rizika má zábavní pyrotechnika i pro samotné uživatele. Neodborná manipulace a nedodržení návodu na použití často v kombinaci s vlivem omamných látek vedou ke zbytečným zraněním. „Pražští záchranáři vyjíždějí k úrazům způsobeným zábavní pyrotechnikou během silvestrovských oslav pravidelně. Každoročně se jedná o nižší desítky případů, například na přelomu loňského a letošního roku záchranáři v Praze řešili celkem 25 takových událostí. Je ale potřeba si uvědomit, že se jedná pouze o pomyslnou špičku ledovce, protože řadu dalších takových poranění lidé vyřeší doma, aniž by kontaktovali záchrannou službu,“ říká Jana Poštová, tisková mluvčí Zdravotnické záchranné služby hlavního města Prahy.
Ve výčtu problémů, které zábavní pyrotechnika přináší, nelze opomenout ani odpad, který po odpalování v ulicích často zůstává, ačkoli patří do běžně přístupných košů a sběrných nádob na komunální odpad.Společnost Hornbach se problematice životního prostředí a společenské udržitelnosti věnuje po celou dobu své existence. Podporuje rozmanité aktivity a inovativní přístupy například ve školních projektech či se aktivně podílí na revitalizacích a zvelebování prostředí měst a obcí.
HORNBACH je nezávislá rodinná společnost kótovaná na burze. Ve finančním roce 2018/2019 zvýšila čistý prodej o 5,3 procenta na více než 4,4 miliardy EUR. Společnost HORNBACH byla založena již v roce 1877 a jako jediná v segmentu pro kutily má za sebou historii sahající přes šest generací. Společnost v současné době provozuje 158 stavebních a zahradních center v devíti evropských zemích, z toho 10 v České republice.
Koncept prodeje a sortiment výrobků jsou plně orientovány na potřeby zákazníků, kteří realizují své projekty, a také na profesionály. HORNBACH svým zákazníkům zaručuje trvale nízké ceny a zajišťuje si tak prvenství ve svém oboru. Řada nezávislých testů a studií potvrzuje vysokou kvalitu poskytovaného poradenství a také výborný servis. V roce 2020 získal HORNBACH již podruhé za sebou ocenění Nejdůvěryhodnější značky v kategorii Hobbymarkety.
Společnost Hornbach je průkopníkem v oboru, neboť právě ona otevřela první kombinovaný stavební a zahradní market (1968), první velkoplošný „stavební hobby market“ (1980) a první stavební market s integrovaným Drive-in centrem (2003). Těmito kroky opakovaně dokládá svou schopnost inovovat. HORNBACH je několik desítek let významným zaměstnavatelem, v současné době se na úspěchu firmy podílí více než 20 000 zaměstnanců, z toho více než 1 500 v České republice.
Hornbach a NejBusiness.cz
22. prosince 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....