Maďarský obchodní trh čeká od 1. ledna jedna zásadní změna, která se výrazně dotkne i českých e-shopů prodávajících právě v této zemi. Novinkou v tamním daňovém systému je takzvané online hlášení všech vydaných faktur. Podnikatelé budou mít od počátku roku 2021 povinnost v reálném čase reportovat maďarskému daňovému úřadu veškeré vydané faktury. Ukazuje se, že většina z nich nemá o této zásadní novince žádné informace.
Maďarsko zavádí nástroj, kterým chce snížit daňové úniky a zmenšit šedou zónu ekonomiky. Stát na tuto cestu nastoupil už v posledních dvou letech, když nejprve zavedl povinnost online hlášení faktur za více než 100 tisíc maďarských forintů, tedy necelých sedmi a půl tisíce korun. Od letošního 1. července se musí hlásit všechny faktury v sektoru B2B. Jen tyto kroky snížily podíl šedé ekonomiky z 27 na 21 až 22 procent.
„Nyní přichází další, řekněme finální krok v přechodu na kompletní online hlášení příjmů. Od 1. ledna 2021 se musí tímto způsobem hlásit všechny vydané faktury včetně těch ze sektoru B2C. Tato povinnost bude platit pro všechny podniky s maďarským DIČ,“ vysvětluje László Szabó, spoluzakladatel a ředitel rozvoje digitální agentury Growww Digital. Ta kromě Maďarska působí v dalších třech zemích středoevropského regionu – v České republice, v Polsku a na Slovensku. A i těchto zemí, tedy včetně Česka, se změny v Maďarsku výrazně dotknou. „Vzhledem k tomu, že maďarské DIČ je povinna si zaregistrovat každá firma, která v Maďarsku dělá roční obraty vyšší než 35 tisíc euro, což je necelý milion českých korun, může se to dotknout celé řady českých společností orientovaných na tento trh.“
Jak popisuje Szabó, jeho agentura spolupracuje v České republice především s českými e-shopy, které prodávají i v Maďarsku. Ukazuje se, že většina z nich neměla o této zásadní novince žádné informace. „Je přitom zapotřebí se připravit, protože podoba zákona je taková, že faktury nelze hlásit jinak než elektronicky. Firmy se budou muset registrovat do systému maďarského daňového úřadu, vytvořit si zde svůj profil a napojit vše tak, aby mohly odesílat data prostřednictvím online platformy. Dobrou zprávou ale je, že Maďarsko povolilo tříměsíční odkladnou lhůtu bez sankcí, firmy tak mají čas do 1. dubna 2021, aby si vše zařídily,“ dodává László Szabó, který se na českém trhu dobře orientuje. Mimo jiné se stal letos v České republice Google Certified Trainer právě pro export.
László Szabó a jeho agentura Growww Digital už mají s řešením technického napojení na online hlášení vydaných faktur a splněním všech nových podmínek e-shopů v Maďarsku bohaté zkušenosti. Z českých e-shopů dlouhodobě spolupracují například s Mall.cz (Mall.hu), Kytary.cz (Kytary.hu) a s lokalizací a komunikací značky pomáhali také Rohlík.cz (Kifli.hu). Agentura poskytuje firmám především poradenství a digitální marketing.
Agentura specializující se na digitální marketing a zaměřená na střední a východní Evropu. Její pracovníci působí ve čtyřech zemích tohoto regionu a hovoří šesti jazyky na úrovni rodilých mluvčí. Svým klientům přináší podporu šitou na míru, soustředí se především na e-shopy s vedoucím postavením na trhu a velkým potenciálem k růstu. Agentura transformuje zaběhnuté, většinou středně velké společnosti do digitální éry. Od svého založení v roce 2013 poskytuje služby v oborech, jako jsou výkonnostní marketing (PPC, SEO, e-mail marketing), správa a vedení sociálních sítí či obsahový marketing.
Growww Digital a NejBusiness.cz
19. prosince 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....