Beneš & Michl: Jak na logo a vizuální styl

Beneš & Michl: Jak na logo a vizuální styl

Pokud chcete nové logo, máte v podstatě tři možnosti, jak toho dosáhnout. Buďto si ho nakreslíte sami, případně ho necháte vytvořit třeba vaši neteř, protože moc pěkně kreslí. Nebo oslovíte grafika na volné noze. Třetí možností je oslovit studio nebo agenturu, které se specializuje na tvorbu značky.

Neteř vám nakreslí logo, které sice bude vypadat hezky a bude se vám líbit, ale nejspíš nebude plnit svůj účel, respektive nebude se ani dobře aplikovat nebo bude obtížné jej používat. „Naproti tomu samostatný designer bude řešit u loga spíše technické věci. Pokud chcete, aby logo plnilo vaše cíle a mělo smysl, svěřte jeho tvorbu specialistům na tvorbu značek. Tím se dostávám k tomu, co je klíčové stanovit, než se do tvorby pustíte,“ říká Jan Beneš, Art Director, Beneš & Michl.

Je třeba říct, že logo není značka

Logo, stejně jako třeba design prodejny, polep firemního vozu nebo to, jak funguje vaše reklamační oddělení, je součástí vaší značky a zároveň kontaktní bod (tzv. touchpoint), kde se klienti s vaší značkou setkávají. Logo by mělo oslovit správnou cílovou skupinu a reflektovat smysl a hodnoty vaší značky.

Vnímání loga jako součást značky od neteře zkrátka nečekejte. Pokud ani grafik nebude dostatečně zkušený v tvorbě značky, tak ani u něj. O logu je potřeba přemýšlet v souvislostech a cíle, které má plnit do něj promítnout. Má vaše značka působit na klienty luxusně, dostupně, vesele nebo lacině? Logo, stejně jako ostatní touchpointy, by tyto vlastnosti mělo reflektovat.

Tvorba loga ale i vizuálního stylu je v našem podání přesný proces, kde se výsledek každé části porovnává s definovanými potřebami, které má vyjadřovat. Tou nejdůležitější částí tvorby je společný workshop s klientem, kde analyzujeme potřeby, připravujeme rešerše, prototypujeme a modelujeme řešení. Výsledkem je pak jasná specifikace, podle které přesně víme, co bude logo nebo vizuál obsahovat a jak jej budeme navrhovat.

A proč zrovna workshop? Protože zkrátka funguje. Na workshopu postupujeme podle základních principů design thinking. Tedy, v prvním kroku definujeme problém a ve druhém následně hledáme řešení, které ověřujeme. U tvorby loga nebo vizuálu problém definujeme jako potřeby klienta a jeho očekávání. Následně hledáme nejlepší řešení, které tyto cíle plní.

Na workshopu analyzujme cílový obor, připravujeme rešerši konkurence, tvoříme persony a detailně definujeme cílovou skupinu. Stanovujeme způsob zpracování loga, jeho specifické vlastnosti, základní představu o motivu a barevnosti, tonalitu komunikace, případně další vlastnosti.

Po workshopu se tak můžeme se pustit do další části procesu - skicování. Skici jsou to, co jako první klientovi prezentujeme. Skic prezentujeme maximálně pět. Ne více, protože bychom ho zahltili a ztížili bychom mu rozhodování. Každý návrh navíc komentuje designér, který tak předá jeho hlavní myšlenku. Skici následně rozpracováváme v grafických programech. Zkoušíme různé techniky zpracování a porovnáváme dílčí zpracování s původním zápisem, aby výsledek stále plnil očekávané cíle. Vítěznou variantu finálně ladíme i po technické stránce.

Finálním výstupem jsou exporty a manuál loga, potažmo vizuálního stylu, který definuje kromě technických věcí i umístění loga, kodifikace barev, definice grafických prvků, stanovený postup pro další realizaci materiálů, způsob aplikace vizuálního stylu, ukázky použití a další upřesnění. Díky manuálu pak můžete poslat logo do výroby, protože budou vědět, jak s ním mají pracovat.

Co je tedy na tvorbě loga či vizuálu nejdůležitější? Na začátku věnujte maximum sil a pozornosti pro stanovení cílů a očekávání, která má plnit. Jinak je to pro toho, kdo ho bude tvořit jen střílení od boku. Pokud nebude plnit vaše cíle, tak jen vyhodíte peníze oknem.

Zdroj informací

Beneš & Michl s.r.o. a NejBusiness.cz

Datum

18. prosince 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.3592 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál