Bonduelle i přes krizi hlásí meziroční růst. Rostou konzervy a mražené produkty

Bonduelle i přes krizi hlásí meziroční růst. Rostou konzervy a mražené produkty

Letošní rok byl výzvou. Firmy se musely rychle vypořádat s náhlou změnou spojenou s pandemií COVID-19, otřesem ekonomiky s výjimečnými podmínkami. Francouzská rodinná společnost Bonduelle i přesto hlásí za uplynulý rok růst obratu o 2,8 %. I když se kvůli koronakrizi firma potýká s dramatickými výkyvy prodejů, kdy výrazně posílil odbyt konzervovaných a mražených produktů, ale oslabil prodej pro gastro provozy, optimalizuje strategii. Bonduelle se bude ucházet i o zásadní certifikaci B-Corporation, chce se stát vzorem pro další společnosti v oblasti odpovědnosti, udržitelnosti a ekologie.

Společnost Bonduelle, která se specializuje na produkci rostlinných potravin, oznámila za uplynulý rok růst výnosů, a to i navzdory nepříznivé situaci okolo pandemie COVID-19. V celosvětových příjmech si společnost připsala souhrnný obrat téměř 2,9 miliardy EUR a oproti předchozímu roku zaznamenala růst o 2,8 %. „Růst obratu se blíží našim původním cílům, turbulence a nejistá situace na trhu ale měly silně nepříznivý dopad na profitabilitu. Nejvíce se pandemie odrazila v Evropě, kde obrat společnosti stagnoval, zatímco mimoevropské trhy rostly o více než 5 % a ve výsledku představovaly 55 % obratu,“ říká obchodní ředitel společnosti Bonduelle pro Česko a Slovensko Michal Skála.

Koronavirovou krizí nebyly zasaženy konzervované produkty, které meziročně rostly o 9,6 %, dobře si vedly i produkty mražené, jejichž prodej se zvýšil o 4,1 %. Oslabení ale zaznamenaly čerstvé výrobky a lahůdky, ty meziročně oslabily o 4,3 %. „Zaznamenali jsme obrovské disproporce mezi prodejními kanály – zatímco prodeje do gastronomie se výrazně propadly a tento pokles nás trápí dodnes, retailové, a zvláště pak internetové prodeje velmi dynamicky narostly. Oba tyto extrémy se bohužel negativně odrazily na stavu zásob. I přes optimalizaci nám i celému odvětví hrozí před následující sklizní výpadky,“ vysvětluje Skála.

Reakce na složitou situaci

I společnost Bonduelle musela rychle a pružně reagovat na situaci kolem koronavirové pandemie. Investovala do hygienických a dalších opatření na ochranu zaměstnanců a zákazníků. Vedle toho se musela vypořádat s obecným snížením produktivity vzhledem k ochranným opatřením, zvýšením skladovacích nákladů, výkyvy v logistických tocích i se stagnujícími zásobami produktů pro gastronomii. „S našimi farmáři máme silné pouto, společnost se podílí na kompenzaci ztrát producentům zaviněných třeba počasím. V době koronakrize jsme rovněž navýšili odměny zaměstnancům v konzervárenských provozech, kteří v kritických časech, kdy poptávka dramaticky vzrostla, prokázali neskutečné úsilí. V rámci vypořádání se zvýšenými náklady se vedení společnosti dohodlo s akcionáři na snížení odměny vrcholných manažerů a členů výkonné rady a byl podán návrh na snížení dividendy o 20 %. I tak se odhadovaný dopad všech opatření na ziskovost společnosti pohybuje mezi sedmi a deseti miliony eur,“ vypočítává Michal Skála. Provozní zisk společnosti v důsledku souběhu těchto negativních faktorů meziročně poklesl o 12,1 %.

Trendy a ekologie

Posilování rostlinné stravy je trendem posledních let. Konzumenti stále častěji vyhledávají zdravější, bezpečnější a cenově dostupnější potraviny nezatěžující životní prostředí. To představuje silný potenciál pro další růst Bonduelle. Společnost podporuje udržitelnou ekonomiku s pozitivními přínosy pro planetu, pro celou společnost i pro místní komunity. Proto podporuje své farmáře, kteří dnes pěstují plodiny na více než 126 000 hektarech. Cílem je podpora biologické rozmanitosti, ochrana přírodních zdrojů, respekt vůči půdě, vodě i vzduchu. Toho chce dosáhnout skrze efektivní, ekologické a inteligentní zemědělství, výzkumem, vývojem, inovacemi a podporou udržitelné a diverzifikované produkce. „Společenská odpovědnost je pro nás klíčovou prioritou. Snažíme se pracovat na lepší budoucnosti, chceme přinášet udržitelná, inovativní řešení pro dostupnější, zdravější a chutné rostlinné potraviny s respektem vůči přírodě a planetě. Příroda je naše budoucnost a my chceme naším modelem inspirovat další společnosti,“ říká Skála.

Společnost Bonduelle své cíle spojené s ekologií, udržitelností a odpovědností vůči planetě dokládá i tím, že se systematicky připravuje na získání náročné certifikace B-Corporation. Ta je exkluzívním světovým klubem společností vyznávajících rovnováhu mezi generováním profitu a sociálně-environmentální udržitelností.

Bonduelle

Francouzská rodinná společnost Bonduelle je jedním z největších světových zpracovatelů zeleniny. Disponuje 56 zpracovatelskými závody ve dvanácti zemích, spolupracuje s více než třemi tisíci farmáři a její produkty se prodávají pod šesti různými prémiovými značkami ve více než sto zemích světa. Srdcem produktového portfolia je konzervovaná a mražená zelenina a houby, na některých trzích ale společnost nabízí i čerstvé zeleninové produkty a výrobky založené na rostlinné bázi.

Zdroj informací

BONDUELLE, spol. s r.o. a NejBusiness.cz

Datum

13. prosince 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.6924 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál