Salesforce: Řada českých firem není připravena na digitální transformaci

Salesforce: Řada českých firem není připravena na digitální transformaci

Regionální viceprezident Salesforce pro CEE Hrvoje Supič vystoupil v polovině října na Digital Transformation Summitu, který zorganizovala česká firma Enehano Solutions. Kromě připravenosti českých firem na digitální transformaci mluvil i o trendech, které Salesforce vnímá, a také o začátcích i úskalích digitální transformace.

Digital Transformation Summit je vůbec největší letošní tuzemskou akci, na které se společnost Salesforce podílela. Díky koronavirovým opatřením se nakonec celý event přesunul do 3D virtuálního světa. Platforma Confer-O-Matic umožnila účastníkům zažít téměř stejný event jako v reálném světě. Díky live streamu mohli například účastníci čerpat zkušenosti dle svých preferencí.

Během pěti hodin se v 3D světě mohli účastníci inspirovat úspěšnými případovými studiemi ČSOB Pojišťovny, DPD nebo Bageterie Boulevard, osobně se setkat s experty konzultační společnosti Enehano Solutions anebo networkovat mezi sebou. Hlavní slovo patřilo ale pohledu Salesforce na digitální transformaci.

Jaké trendy vnímá v této době, kdy se mnohé státy potýkají s pandemií, regionální viceprezident Salesforce pro CEE Hrvoje Supič?

„Svět dnes není jenom o pandemii. Zažíváme social justice krizi, ekonomickou krizi či krizi leadershipu v jednotlivých krajinách. To všechno ovlivňuje nálady firem i spotřebitelů.

Vidíme i deglobalizaci, zásobovací řetězce se zkracují, jelikož logistika či cestovaní jsou omezené nebo úplně zakázané. Soustředíme se na udržitelnost, která i díky omezením a udržitelným cílům Evropské unie zažívá boom. Nastává změna zdrojů, kapitálu, příchod nových odvětví i změna toků příjmů.

Nakonec vidíme i digitální transformaci, která postupuje rychleji než dříve. I když mohl někdo před rokem spekulovat, zda je vůbec potřebná a zda k ní svět směřuje, myslím, že dnes už žádné pochybnosti neexistují. Teď je právě ten správný čas pro digitální transformaci.”

Jsou na to podle Vás firmy v České republice připravené?

„Stále je před námi dlouhá cesta. Mnoho firem není připravených dlouhodobě podporovat remote práci svých zaměstnanců. Odepisovaní na emaily z domu je jedna věc, avšak mít nastavené rozhodovací procesy k udržení dlouhodobé práce z domu je něco úplně jiného a nového. Příkladem mohou být banky, které aktuální situace donutila řešit otevření účtu online či přesunut do internet bankingu úkony, pro které jste museli předtím na pobočku. Podporování digitálního zákazníka je v dnešní době stejně důležité, jako podporováni digitálního zaměstnance. To si firmy musí uvědomit.”

Na akci jste tvrdil, že cesta k digitální transformaci není jednoduchá. Kde můžou nastat potíže?

V řadě oblastí. Nepropojené systémy, nedostatek nástrojů, které firma má, aby zabezpečila práci z domova, nedostatečná digitální gramotnost zaměstnanců či náročnost rychlého růstu. Také opatření a regulace můžou přechod ovlivnit. To jsou dle mého názoru překážky, které musíme překonat, když se chceme přesunout k novému digitálnímu světu.

Digitální transformace není jenom o digitálním marketingu nebo obchodu či službách. Je hlavně o výrazné změně v podniku, jeho procesů i myšlení. Změna umožní ředitelům a manažerům podniků přijmout strategická rozhodnutí a vést firmu v novém digitálním prostředí.

Jak s digitální transformací začít?

Je dobré mít zodpovězené otázky jako například „Jak optimalizujete váš aktuální byznys model?“, „Jak zabezpečit, aby váš zákazník byl středem vašeho podnikání?“ anebo „Jak inovativně tvořit a přinášet zákaznickou hodnotu?“ Po konzultaci s mnohými klienty, kteří v digitální transformaci vynikají, doporučuji soustředit se na 4 pilíře: byznys procesy, tým lidí, kteří se silně zaměřují na klienta, nejjednodušší možná technologická skladba a schopnost vnímat a rychle reagovat na změny.

Lídři digitální transformace

V druhé části akce pak byly účastníkům představeny případové studie úspěšných inovátorů a reprezentantů z firem, které se plně věnují digitální transformaci svých odvětví a procesů. Mezi ně patřily za Enterprise sektor ČMSS, ČSOB Pojišťovna, DPD nebo Salesforce prezentace z oblasti utilit. Zástupci SME byly Impact Hub, Tesonet (firma z Litvy), Bageterie Boulevard a Flowmon Networks.

O své další plány na podporu digitální transformace firem se podělil i samotný hlavní organizátor Digital Transformation Summitu:

“Digitální transformaci se věnujeme již několik let. Firmám pomáháme v rámci konzultací, přípravy blueprintu jejich řešení či samotnou implementací platformy Salesforce. Mimo to pracujeme na tvorbě Digital Transformation Score. Projekt představuje skóre, které firma získá po hloubkovém auditu oblastí jako marketing, obchod, zákaznická podpora a dalších v porovnání s konkurencí. Přinášíme ho ve spolupráci s digitální agenturou Visibility. O DTScore budeme ještě postupem času informovat,” uzavírá Jiří Mach, CEO Enehano Solutions.

Enehano Solutions

Průkopníci digitální transformací, kteří od roku 2016 zefektivňují podnikání firem v oblasti prodeje, zákaznického servisu nebo marketingu, a to hlavně skrze implementaci a rozvoj platformy Salesforce. Mezi klienty Enehana patří největší značky u nás, v čele s velkými bankami, pojišťovnami nebo mobilními operátory. Pomáhá ale také menším a začínajícím firmám, které mají velké ambice vyrůst nebo expandovat do zahraničí. Kromě ČR má Enehano zkušenosti s prací pro klienty v USA, Německu, na Slovensku a také v Izraeli.

Zdroj informací

Salesforce.com a NejBusiness.cz

Datum

10. prosince 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.3745 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál