Průzkum: Každý desátý zaměstnanec občas pracuje z domova nahý. Pozor na zabezpečení webkamery

Průzkum: Každý desátý zaměstnanec občas pracuje z domova nahý. Pozor na zabezpečení webkamery

Práce v negližé, pozdější vstávání nebo možnost sledování více epizod seriálů na Netflixu po sobě patří mezi hlavní výhody, které zaměstnancům malých a středních firem přinesla práce na Home Office během pandemie Covid-19. Vyplývá to z celosvětového průzkumu společnosti Kaspersky, jehož se letos v říjnu zúčastnilo na 8 000 respondentů. Na otázku, co jim práce z domova umožnila oproti vysedávání v kanceláři, například 11 % dotázaných odpovědělo, že rádi pracují zcela neoblečení. Zaměstnanci také oceňovali možnost přispat si ve všední den (36 % respondentů), sledovat více epizod seriálů na Netflixu za sebou (23 %) nebo pracovat venku na zahradě nebo terase (27 %).

Jedním z důsledků pandemie Covid-19, která přinutila zaměstnance vyměnit tradiční pracovní prostředí v kanceláři za práci z domova, je i složitější vyvažování pracovního a soukromého života. Podle Světového ekonomického fóra se zaměstnanci, kteří pracují na dálku, letos museli vypořádávat s vyššími nároky v oblasti duševního zdraví a tělesné pohody, ale také s problémy spojenými s péčí o děti a digitální konektivitou. Přesto si někteří zaměstnanci těchto nových zkušeností cení, a dokonce objevili jistý druh "hříchů", které by si přáli zachovat i poté, co pandemie Covid-19 odezní.

Pomineme-li možnost pracovat z domova nahý, což není ani zdaleka tou hlavní oceňovanou výhodou, většina respondentů uvítala už jen prostý fakt, že můžou pracovat v pohodlnějším neformálním oblečení: 48 % dotázaných si na tuto možnost rychle zvyklo a byli by rádi, kdyby tomu tak mohlo být i do budoucna. Zaměstnance rovněž potěšilo, že jim odpadlo dlouhé dojíždění do práce, a můžou tak vstávat třeba i jen pět minut před začátkem pracovní doby. Víc než třetina (36 %) si navíc ráda na chvíli poleží i během pracovního dne.

Z dalších pracovních výhod, které zaměstnanci uváděli jako vítanou novinku oproti standardním pracovním podmínkám, se často objevovala možnost práce na zahradě, terase nebo balkónu (27 %), nebo dokonce sledování více dílů seriálů na Netflixu za sebou (23 %). Respondenti také oceňovali, že mají víc času na hraní počítačových her (18 %), můžou si nechat dovážet obědy (16 %) a nemusejí se tak často sprchovat (8 %).

Volnější režim svádí k podceňování bezpečnosti

Z těchto nově objevených volnomyšlenkářských požitků však neplynou pouze výhody, ale – pokud to vezmeme z hlediska kybernetické bezpečnosti – také zvýšená míra odpovědnosti. Jakkoli si dokážeme nový způsob práce z domova užívat, je zcela zásadní, abychom si zároveň uměli správně ochránit soukromí, a to na všech zařízeních, která používáme.

"Home Office je pro lidi, jimž jejich obor umožňuje dlouhodobě pracovat z domova, dvousečnou záležitostí. Na jednu stranu jim umožnil odpoutat se od problémů s dojížděním do zaměstnání a můžou pracovat v pohodlnějším prostředí. Ovšem na stranu druhou musejí čelit mnoha výzvám, a pokud si mají zachovat vysokou míru produktivity, musejí si přeorganizovat pracovní den a naučit se novým pracovním návykům. Když pracujete z domova, vaše soukromí je napadnutelnější, a proto musíte věnovat zvýšenou pozornost kybernetické bezpečnosti," říká Michal Lukáš, presales manager ve společnosti Kaspersky pro region střední a východní Evropy.

Společnost Kaspersky proto doporučuje dodržování několika základních pravidel bezpečného používání chytrých zařízení, ať už k pracovním nebo osobním účelům.

  • Nesdílejte osobní informace a neposkytujte přístup ke svým účtům třetím osobám, pokud to není nezbytně nutné. Riziko jejich úniku na internet tak bude minimální.

  • Ať už rádi pracujete spoře oblečení či nazí, nebo si jen chcete chránit své soukromí, používejte krytku webové kamery nebo její ochranu pomocí Kaspersky Security Cloud, které zabrání jejímu zneužití třetí stranou. Toto komplexní bezpečnostní řešení ochrání vaše soukromí, data a finance pomocí rozsáhlé sady nástrojů, jež zabezpečí i VPN, platební transakce, hesla, čištění počítače, monitoring domácí sítě Wi-Fi a rodičovskou kontrolu.

  • Začněte používat nástroj Privacy Checker, s jehož pomocí si můžete nakonfigurovat profily na sociálních sítích podle úrovně zachování soukromí, jakou si přejete. Pro třetí strany tak bude mnohem obtížnější vyhledat bez vašeho vědomí velmi citlivé osobní informace.

  • Zabezpečte svou Wi-Fi. Jelikož mnoho routerů používá přednastavené uživatelské jméno a heslo, lze tyto údaje snadno najít na internetu. Doporučujeme, abyste si nastavili své vlastní nové heslo a provedli aktualizaci firmwaru routeru.

  • Používejte spolehlivé bezpečnostní řešení generování a zabezpečení jedinečných hesel ke každému účtu, jako je správce hesel Kaspersky Password Manager, a vyhněte se pokušení opakovaně používat stejné heslo k přístupu do více různých účtů.

O průzkumu

Společnost Kaspersky požádala v říjnu 2020 nezávislou výzkumnou agenturu Censuswide, aby provedla průzkum u 8 076 zaměstnanců malých a středních firem (s 10 až 250 zaměstnanců) v Brazílii, Belgii, Číně, Francii, Německu, Itálii, Japonsku, Lucembursku, Malajsii, Mexiku, Nizozemsku, Rusku, Španělsku, Jihoafrické republice, Turecku, Spojených arabských emirátech, Spojeném království a USA.

Kaspersky

Kaspersky je globální společnost zaměřená na kybernetickou bezpečnost, která byla založena v roce 1997. Odborné znalosti společnosti Kaspersky v oblasti bezpečnostních hrozeb a zabezpečení se neustále transformují do inovativních bezpečnostních řešení a služeb na ochranu firem, kritické infrastruktury, vlád a uživatelů po celém světě. Komplexní portfolio zabezpečení, jež tato společnost nabízí, zahrnuje špičkovou ochranu koncových bodů a řadu specializovaných bezpečnostních řešení a služeb, jež pomáhají čelit sofistikovaným digitálním hrozbám, jakkoli se neustále proměňují. Technologie společnosti Kaspersky chrání více než 400 milionů uživatelů a pro 250 000 firemních klientů přinášíme ochranu všeho, co je pro ně v digitální oblasti nejcennější.

Zdroj informací

Kaspersky a NejBusiness.cz

Datum

10. prosince 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.5335 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál