DEN OKÉNEK pomohl řadě restaurací. Bude mít pokračování.

DEN OKÉNEK pomohl řadě restaurací. Bude mít pokračování.

Do akce DEN OKÉNEK, která proběhla v sobotu 7. listopadu, se zapojily tisíce restaurací po celé České republice. Jejím smyslem bylo motivovat lidi, aby si objednávali jídlo přímo ve výdejních okénkách restaurací a dali tak restauracím šanci neplatit až 30 procent tržby donáškovým společnostem. Organizátoři akce, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR, Asociace hotelů a restaurací ČR a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, se proto rozhodli akci opakovat i v dalším období.

„DNEM OKÉNEK jsme chtěli lidem otevřít oči i aktivně pomoci těžce postiženým restauracím a hospodám, které bojují o život a každá koruna je pro ně důležitá. Vládní omezení provozu znamenají, že již dnes je existenčně ohrožena polovina restaurací a hospod v Česku i jejich zaměstnanců,“ uvedl Tomáš Prouza, prezident a Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a viceprezident Hospodářské komory ČR. „Chtěli bychom touto cestou poděkovat všem zákazníků, organizacím i jednotlivcům, kteří ani v této těžké době nezapomněli na svou oblíbenou restauraci a rozhodli se ji podpořit. Speciální poděkování patří i médiím, která nám pomohla DEN OKÉNEK zpravodajsky pokrýt,“ dodal Tomáš Prouza.

Přestože počasí mnohde k podzimním procházkám příliš nepřálo, zaznamenala řada restaurací v porovnání s předchozí sobotou nárůst počtu zákazníků. „Určitě je to dobrý nápad. Proti předchozímu týdnu jsme v sobotou prodali více jídel přímo než přes donáškové společnosti. Taková akce by ale měla být určitě častěji, aby se to dostalo více do povědomí veřejnosti,“ uvedl Zdeněk Babulík, majitel restaurace Legenda Steak House ze Zlína.

Pozitivní ohlasy ze všech regionů ČR motivují organizátory akci zopakovat. Budeme bojovat za to, aby podpora zákazníků šla skutečně jejich oblíbeným restauracím a abychom zvýšili šanci na jejich přežití.

„Během období, kdy restaurace bojují o holé přežití, a třetina z nich už musela zavřít, by se měl stát dnem okének každý den. Bez podpory, ze strany svých zákazníků, restaurace nepřežijí. S kampaní chceme pokračovat tak dlouho, dokud nebude toto dramatické období za námi,“ zdůraznil Luboš Kastner, garant projektu Moje restaurace Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR).

Václav Stárek, prezident Asociace hotelů a restaurací ČR k tomu dodává: „Našim záměrem je pomoci gastro sektoru, který zaměstnává statisíce lidí a nemalou mírou přispívá do státního rozpočtu. A jedním z těchto způsobů je také plná transparentnost, aby zákazníci věděli, kolik platí za jídlo a kolik za jeho případné doručení rozvážkovou službou. Tento projekt není pouze jednorázová kampaň na podporu přímého prodeje, ale předpokládáme, že bude trvalým programem pro zájemce z řad restaurací, zvláště, pokud nabídnou za přímý prodej zákazníkovi něco navíc. Kampaň se setkala s velmi pozitivní reakcí z řad našich členských restaurací a je zájmem ji dále rozvíjet.“

Zdroj informací

Svaz obchodu a cestovního ruchu a NejBusiness.cz

Datum

11. listopadu 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.1626 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál