Koronavirová pandemie sice přivřela některé hranice a pohyb zboží i osob značně zkomplikovala, ale i přesto společnost CZ LOKO dokáže své lokomotivy k zákazníkům dopravit. „Aktuálně jde o pět lokomotiv. Dva EffiShunetry 1600 do Finska a na Ukrajinu a tři EffiShuntery 1000 do Itálie,“ uvedl Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO. Za nejsložitější přitom označuje především uvedení lokomotiv do provozu, včetně zaškolení obsluhy, přímo u zákazníků.
Dva EffiShuntery 1600, které vznikly kompletní modernizací někdejších „čmeláků“, budou jezdit u finského dopravce Fennia Rail a v ukrajinských železárnách ArcelorMittal Krivoj Rog. Obě lokomotivy opustily Českou Třebovou v pravidelném nákladním vlaku ČD Cargo. Ve slovenském depu Haniska pri Košiciach se převázaly na podvozky širokého rozchodu 1520 mm (Ukrajina) a 1524 mm (Finsko) a pokračovaly do svých cílových stanic přes přechod Čierna nad Tisou/Čop.
Tři nové stroje EffiShunter 1000, vyrobené v jihlavském závodě, posílí italské železniční dopravce FNM (744.129 a 130) a EVM Rail (744.131). Počátkem příštího roku společnost FNM převezme ještě další dvě lokomotivy. Z České Třebové nová vozidla odjela vlastní silou do Břeclavi, kde si je přebral rakouský dopravce.
Pracovníci CZ LOKO, kteří doprovázejí lokomotivy, musejí absolvovat test na covid-19, stejně jako strojvedoucí. Úplné zavření ukrajinských hranic však znemožňuje zahájení školení tamního personálu v železárnách ArcelorMittal.
CZ LOKO se přitom musí vyrovnat i s dalšími komplikacemi, způsobenými koronavirovou epidemií, hlavně opožděnými subdodávkami komponentů. To ovlivňuje i výrobu objednaných vozidel.
„Snažíme se dělat maximum pro udržení plynulého výrobního procesu, ale je to velmi komplikované. Každý den se rodí nové a nové problémy, související s covid-19. Jakmile se vyřeší, následující den přijdou další. Je to skutečně nesmírně frustrující. Nicméně plně si uvědomujeme nutnost dodržovat bez výhrad veškerá opatření, abychom neohrozili zdraví našich zaměstnanců a dalších partnerů. To je dnes hlavní priorita,“ dodává Jan Kutálek.
CZ LOKO a.s. a NejBusiness.cz
21. října 2020
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...