Společnost Nexen Tire, přední světový výrobce pneumatik, oznámila, že vyvvinula umělou inteligenci (AI) a metodiku, která dokáže navrhnout optimální snížení hlučnosti při jízdě a zároveň pneumatiku, která takový cíl naplní. Takzvaný výzkum velkých dat pro hluk, vibrace a pronikavost zvuku (big data research for Noise, Vibration, and Harshness, NVH) byl proveden společně s Hyundai-Kia Automotive Group a univerzitou Inha v Jižní Koreji.
Společný výzkum provádí společnost Nexen Tire s dlouholetým partnerem Hyundai-Kia Automotive Group již od roku 2018. Cílem výzkumu je zvýšit spokojenost zákazníků a zároveň ulevit okolnímu prostředí snížením hladiny hluku při jízdě. Projekt byl navíc od počátku nastaven tak, aby snížil celkové náklady i čas výzkumných a vývojových aktivit.
Technologie AI a big research se stávají nedílnou součástí čtvrté průmyslové revoluce, budoucnosti mobility a rychle se měnícího automobilového průmyslu. Vědci z výzkumného institutu THE NEXEN univerCITY společně se zástupci Hyundai-Kia a univerzitou Inha dokázali využít obrovského množství dat, důkladného studia algoritmů, založeného na konkrétních vzorcích pneumatik, a faktorů hlukového designu k vytvoření systému umělé inteligence. Ten umí detekovat a navrhnout optimální snížení hluku jedoucího automobilu a pneumatik. Na základě těchto výsledků dokázala společnost Nexen Tire vytvořit novou konstrukci pneumatik pomocí vlastní technologie zpracování obrazu.
Vzhledem k rostoucímu trendu snižování hluku u elektrických vozidel, který určují celosvětově přijímané směrnice, zřídila společnost Nexen Tire i zvukově zcela izolovanou komoru obsahující desítky mikrofonních senzorů pro měření hluku, analýzu okolního hluku (PBN) a detekci příčin hluku z hnacího ústrojí vozidla. Nexen navíc vyvinul vůbec první výzkumné zařízení v Koreji, které v současné době provádí testy na vozidlech v reálných podmínkách. Výsledky brzdných zkoušek na sněhu, vodě a vlhkém povrchu byly úspěšné a to i díky technologii využívající umělou inteligenci a Big Data. Ukázaly, že vnitřní a vnější hluk generovaný automobily lze snížit na 1 dB (decibel), respektive 3 dB (decibely).
Nexen Tire stojí v čele technologického pokroku. Již dříve vyvinul systém, který navrhuje optimální aerodynamiku za účelem zlepšení palivové účinnosti. Spolu s novým systémem redukce hluku nyní společnost usiluje o využití těchto technologií v OE sektoru u nových prémiových automobilů i v sektoru náhradního vybavení RE. Společnosti Nexen Tire a Hyundai-Kia proto doufají, že naleznou možné způsoby, jak tuto technologii využít na připravovaných vozidlech.
Do výzkumu, vývoje a dalších forem společného výzkumu se Nexen Tire chystá investovat i nadále. Chce se zaměřit na implementaci výzkumu velkých dat pro hluk, vibrace a pronikavost zvuku NVH i u autonomních vozidel pomocí pokročilých technologií, jako je AI a big data. To vše v souladu s čtvrtou průmyslovou revoluci, na kterou je Nexen plně připraven.
Nexen Tire Europe s.r.o. a NejBusiness.cz
18. října 2020
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...