Tři ze čtyř nakupujících v Evropě dávají oproti loňsku přednost místním obchodům

Tři ze čtyř nakupujících v Evropě dávají oproti loňsku přednost místním obchodům

Tři čtvrtiny nakupujících nyní dávají ve srovnání s obdobím před pandemií raději přednost obchodům a službám v sousedství. Mezi pilíře místních komunit se řadí prodejci potravin, hospody a kavárny, kadeřnictví, nebo poštovní pobočky. Nákupy od lidí, které zná, preferuje 77 procent osob a 72 procent zákazníků důvěřuje doporučením svých lokálních prodejců. Vyplývá to z výsledků čerstvého reprezentativního průzkumu společnosti Mastercard v 16 evropských zemích.

Provedený průzkum ukázal, že lidé napříč Evropou nyní daleko více utrácejí v okolním prostředí především kvůli pohodlí (50 procent) a proto, aby svým místním prodejcům pomohli zpět na nohy (49 procent). Mezi další významné důvody patří nově vytvořené vztahy s prodejci a nezávislými obchody (28 procent) a důvěra v doporučení druhých (26 procent).

Mezi hlavní důvody růstu oblíbenosti nakupování ve svém nejbližším okolí od vypuknutí pandemie Covid-19 respondenti v průzkumu zmiňovali opět pohodlí (45 procent), dále omezení pro cestování (38 procent), fronty v supermarketech (34 procent) a vyšší hodnotu (19 procent).

Firmy s lokální působností v letošním roce výrazným způsobem zasáhla probíhající zdravotní krize. Ovšem malé podniky se budou schopné jak v rámci svých komunit, tak i v globálním měřítku, opět vzpamatovat díky dvojici zásadních faktorů. Lokální prodejci se těší historicky nejvyšší důvěře zákazníků a společnost Mastercard na podporu oživení místních firem poskytuje pomoc v hodnotě 250 milionů dolarů, v přepočtu 5,8 miliardy Kč. Podpora malých a středních obchodníků v České republice převyšuje 30 milionů korun a cílí především na poskytování bezplatných terminálů iniciativou Česko platí kartou a podporu bezhotovostní ekonomiky.

Uplatňování protiepidemických opatření má podle průzkumu podobný vliv i na trendy vývoje komunitních hodnot: oproti loňskému roku dnes 58 procent lidí daleko spíše pozdraví své sousedy, 44 procent lidí přebírá pro své sousedy zásilky, přibližně každý pátý má klíč od sousedů a 18 procent uvádí, že jsou členy místní skupiny v aplikaci WhatsApp. Průzkum dále ukázal, že pro místní komunity hrají zásadní roli zejména lokální školy, hospody a kavárny, poštovní úřady, parky, kadeřnictví, řeznictví, zelinářství nebo pekařství.

„Drobné podniky jsou základním kamenem hospodářství. S tím, jak si lidé opět nacházejí cestu ke svým lokálním komunitám, objevují i bezpočet různorodých a jedinečných místních firem. Na pomoc malým podnikům jsme po celém světě i konkrétně v Evropě zavedli řadu nových služeb a posílili ty stávající. Zároveň vyzýváme každého, aby se k nám v podpoře drobných podnikatelů a místních prodejců přidal. Obnova ekonomiky začíná v bezprostředním sousedství každého z nás, neboť místní obchody a lokální komunity mají pro hospodářské oživení a návrat k růstu zásadní význam,“ říká k výsledkům průzkumu prezident evropského zastoupení společnosti Mastercard Mark Barnett.

Malým podnikům je v Evropě prostřednictvím společnosti Mastercard k dispozici řada nových služeb, včetně platformy Business Unusual nebo řešení Trade Solution. Díky nim mají firmy k dispozici možnosti nad rámec běžných bankovních služeb a mohou tak šetřit čas i peníze.

Mastercard

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Firemní kultura společnosti a vše, co Mastercard dělá uvnitř i navenek, se řídí firemním kvocientem slušnosti. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. 

Zdroj informací

Mastercard a NejBusiness.cz

Datum

12. října 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

Reklama

Page generated in 1.3596 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál