Tři ze čtyř nakupujících v Evropě dávají oproti loňsku přednost místním obchodům

Tři ze čtyř nakupujících v Evropě dávají oproti loňsku přednost místním obchodům

Tři čtvrtiny nakupujících nyní dávají ve srovnání s obdobím před pandemií raději přednost obchodům a službám v sousedství. Mezi pilíře místních komunit se řadí prodejci potravin, hospody a kavárny, kadeřnictví, nebo poštovní pobočky. Nákupy od lidí, které zná, preferuje 77 procent osob a 72 procent zákazníků důvěřuje doporučením svých lokálních prodejců. Vyplývá to z výsledků čerstvého reprezentativního průzkumu společnosti Mastercard v 16 evropských zemích.

Provedený průzkum ukázal, že lidé napříč Evropou nyní daleko více utrácejí v okolním prostředí především kvůli pohodlí (50 procent) a proto, aby svým místním prodejcům pomohli zpět na nohy (49 procent). Mezi další významné důvody patří nově vytvořené vztahy s prodejci a nezávislými obchody (28 procent) a důvěra v doporučení druhých (26 procent).

Mezi hlavní důvody růstu oblíbenosti nakupování ve svém nejbližším okolí od vypuknutí pandemie Covid-19 respondenti v průzkumu zmiňovali opět pohodlí (45 procent), dále omezení pro cestování (38 procent), fronty v supermarketech (34 procent) a vyšší hodnotu (19 procent).

Firmy s lokální působností v letošním roce výrazným způsobem zasáhla probíhající zdravotní krize. Ovšem malé podniky se budou schopné jak v rámci svých komunit, tak i v globálním měřítku, opět vzpamatovat díky dvojici zásadních faktorů. Lokální prodejci se těší historicky nejvyšší důvěře zákazníků a společnost Mastercard na podporu oživení místních firem poskytuje pomoc v hodnotě 250 milionů dolarů, v přepočtu 5,8 miliardy Kč. Podpora malých a středních obchodníků v České republice převyšuje 30 milionů korun a cílí především na poskytování bezplatných terminálů iniciativou Česko platí kartou a podporu bezhotovostní ekonomiky.

Uplatňování protiepidemických opatření má podle průzkumu podobný vliv i na trendy vývoje komunitních hodnot: oproti loňskému roku dnes 58 procent lidí daleko spíše pozdraví své sousedy, 44 procent lidí přebírá pro své sousedy zásilky, přibližně každý pátý má klíč od sousedů a 18 procent uvádí, že jsou členy místní skupiny v aplikaci WhatsApp. Průzkum dále ukázal, že pro místní komunity hrají zásadní roli zejména lokální školy, hospody a kavárny, poštovní úřady, parky, kadeřnictví, řeznictví, zelinářství nebo pekařství.

„Drobné podniky jsou základním kamenem hospodářství. S tím, jak si lidé opět nacházejí cestu ke svým lokálním komunitám, objevují i bezpočet různorodých a jedinečných místních firem. Na pomoc malým podnikům jsme po celém světě i konkrétně v Evropě zavedli řadu nových služeb a posílili ty stávající. Zároveň vyzýváme každého, aby se k nám v podpoře drobných podnikatelů a místních prodejců přidal. Obnova ekonomiky začíná v bezprostředním sousedství každého z nás, neboť místní obchody a lokální komunity mají pro hospodářské oživení a návrat k růstu zásadní význam,“ říká k výsledkům průzkumu prezident evropského zastoupení společnosti Mastercard Mark Barnett.

Malým podnikům je v Evropě prostřednictvím společnosti Mastercard k dispozici řada nových služeb, včetně platformy Business Unusual nebo řešení Trade Solution. Díky nim mají firmy k dispozici možnosti nad rámec běžných bankovních služeb a mohou tak šetřit čas i peníze.

Mastercard

Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb. Zajišťováním bezpečných, jednoduchých, chytrých a snadno dostupných platebních transakcí Mastercard podporuje a propojuje inkluzivní digitální ekonomiku prospěšnou všem, kdekoliv na světě. Inovace a řešení využívající zabezpečených dat a sítí, partnerství a energie společnosti Mastercard pomáhají jednotlivcům, finančním institucím, vládním orgánům i firmám naplňovat beze zbytku jejich potenciál. Firemní kultura společnosti a vše, co Mastercard dělá uvnitř i navenek, se řídí firemním kvocientem slušnosti. Se společností Mastercard je možné se spojit ve více než 210 zemích a oblastech. Mastercard vytváří udržitelný svět, v němž se všem nabízejí možnosti k nezaplacení. 

Zdroj informací

Mastercard a NejBusiness.cz

Datum

12. října 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.2816 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál