Od začátku srpna mohou zákazníci Fashion Arena Prague Outlet přispět svým obnošeným oblečením, obuví nebo hračkami na dobrou věc. K tomuto účelu na své parkoviště umístilo outletové centrum barevný charitativní kontejner. Za každý použitelný kilogram odevzdaného materiálu putuje na transparentní účet Klokánku Štěrboholy 1 Kč.
Sběr a třídění odpadu je dnes absolutním minimem v udržitelném přístupu k životnímu prostředí. V pražské Fashion Arena Prague Outlet mají mimo kromě košů na tříděný odpad, kompostérů na biodpad, kontejneru použité baterie nově i jeden na nepotřebné oblečení – tzv. KLOK.TEX.
Zákazníci do něj tak mohou vhazovat vyřazené oděvy, obuv nebo hračky – ideálně vyprané a zabalené do igelitových tašek nebo pytlů. Z každého kilogramu odevzdaného materiálu putuje jedna koruna na transparentní účet sdružení Klokánek Štěrboholy. Originální design výtvarně zpracoval grafik Daniel Kurz.
„Organizaci jsme se rozhodli dlouhodobě podporovat už loni. Šlo ale spíše o nárazovou výpomoc. Proto jsme rádi za projekt, který pomáhat dlouhodobě. Takto získané finance budou použity například na uhrazení letních táborů pro tamější děti,“ doplňuje Lenka Čapková, ředitelka Fashion Arena Prague Outlet. Centrum se ale zaměřuje i na edukaci nejmenších, například v rámci kreativních dílen právě probíhajících letních víkendů je vede k šetrnému zpracovávání zbytkového nebo odpadového materiálu.
„Naší podstatou je zpomalování životního cyklu módy. Zboží, které se v běžném obchodě neprodá, většina značek stahuje z trhu. My mu prodlužujeme život a minimálně na jeden rok mu dáváme prostor v našich prodejnách. S tímto ´slow fashion´ módem potom souvisí řada dalších CSR aktivit, které máme zpracovány do interního desatera,“ doplňuje Lenka Čapková.
Další kroky přímo souvisí i s architektonickým řešením outletového centra, díky kruhovému půdorysu s otevřenou středovou částí může být osázeno stovkami květin a dřevin a současně může maximálně využívat přírodní zdroje. V tuto chvíli centrum buduje systém a retenční nádrž na zachycování dešťové vody, kompostuje bio odpad, vyhýbá se jednorázovým obalům a do budoucna plánuje instalaci zelené střechy, včelího úlu či výrobu vlastní elektřiny.
Aby centrum ulevilo ovzduší, zavedlo od samého začátku vlastní autobusovou linku z konečné metra Depo Hostivař. Autobus má kapacitu 32 osob pro sezení, 60 osob na stání, je zdarma a jezdí oběma směry. V osobní přepravě pak centrum fandí elektromobilům, proto od září budou k dispozici nová parkovací stání pro elektromobily na horním parkovišti.
Fashion Arena Prague Outlet a NejBusiness.cz
23. srpna 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....