Nová iniciativa Nastartuj Česko oslovuje lokální podnikatele s výzvou: Společně to rozjedem!

Nová iniciativa Nastartuj Česko oslovuje lokální podnikatele s výzvou:  Společně to rozjedem!

Misí iniciativy Nastartuj Česko je podporovat místní podniky, protože právě lokální ekonomika je cestou k udržitelné a prosperující společnosti. Vznikla z popudu Petra Kovaříka z Pražské čokolády Steiner & Kovařík, Andrey Bohačíkové a Patrika Charouse. První akce, na které se sešli malí a střední lokální podnikatelé společně s odborníky z řad ekonomů, psychologů, koučů, finančníků, marketérů, startupistů, se konala 25. 7. v areálu pražského koupaliště Džbán a mezi řečníky byli například Tomáš Tožička, Jana Pelcová, Richard Veselý, Giancarlo Lamberti, Ladislav Tyll a Adam Táborský.

Čím se Nastartuj Česko liší od podobných počinů, které za poslední týdny vznikly? „Nastartuj Česko se sice dívá na problémy po propuknutí COVID-19, ale neříká, že za ně může pouze COVID-19. Jsme si vědomi, že určité fundamentální věci byly špatně již před tím. Propuknutí krize tyto problémy či trhliny pouze prohloubilo a udělalo více bolestivými či smrtelnými pro určité subjekty. Vracíme se tedy ke kořenům. Chceme tyto věci řešit i měnit, aby se situace již neopakovala," odpovídá Head of Nastartuj Česko, Andrea Bohačíková.

Základními pilíři iniciativy Nastartuj Česko jsou: Vzdělávání, inspirace práce s vlastním mindsetem a osobním růstem. Nastavení procesů a úrovně digitalizace neboli adaptace na Průmysl 4.0. či příchozí 5.0 i ve sféře malého lokálního podnikání. „Podívali jsme se na situaci digitalizace u subjektů z řad malého lokálního podnikání a zjistili jsme, že to není dobré. Až 60 % těchto subjektů u nás není vlastně nijak digitalizováno. To se bavíme o základech jako mít webovou či facebookovou stránku apod. Tedy ničem extra sofistikovaném," dodává Bohačíková.

Neméně důležitý je fundraising neboli zajištění potřebných financí a propojování lokálních subjektů mezi sebou. „Malé a lokální subjekty jsme si vybrali právě proto, že tvoří páteř každé ekonomiky. Sami jsme v Pražské čokoládě spadli na 3 procenta obratu. To však neznamená, že budeme hledat ´chyby´ vně. Naopak jsme se obrátili do sebe. Pracujeme na restrukturalizaci a změně celého podnikatelského plánu. Vyčkávání a čekání (na Godota) nikomu nepomůže. Podobné možnosti chceme dát ostatním," vysvětluje Petr Kovařík.

Iniciativa nechce působit pouze v teoretické rovině. Přichází s konkrétními akčními kroky pro potřebnou změnu, včetně vlastního průzkumu dopadů COVID-19 na malé a střední lokální podnikání, do kterého se můžete zapojit vyplněním tohoto dotazníku. V přípravě je druhá akce plná přednášek, workshopů, networkingu i crowdfundingu pro malé lokální subjekty. „Akci plánujeme na druhou polovinu září, když situace ohledně COVID-19 dovolí. Pokud ne, jsme připraveni akci i fungování Nastartuj Česko přesunout do online,” zdůrazňuje Kovařík. Dále vytvářejí expertní skupiny zaměřené na jednotlivá odvětví podnikání u nás.

Iniciátoři Nastartuj Česko

Patrik Charous

Patrik se věnuje online projektům, lokálním podnikům a lokální ekonomice již více jak 7 let – první online rezervační systém v ČR Stůlhned – spolupracovali na pokladním systému Storyous, spustili marketingový nástroj pro lokální podniky LocaHeroes a po stovkách interviews a feedbacků od zákazníků došli až k finálnímu konceptu Colocals.

Petr Kovařík

Petr vybudoval od nuly úspěšný offline český podnik Pražská čokoláda Steiner & Kovarik – od první pobočky až po světovou značku, respektovanou po celém světě (Omán, Japonsko, Korea, USA, Německo, Rusko ad.)

Andrea Bohačíková

Andrea se přes 10 let věnuje prodeji, obchodní strategii a byznys developmentu. Založila startup M.arter, Freedompreneur of the Year 2019 Central European Startup Awards. Spoluzaložila platformu Beauty Hero. Mentoruje jednotlivce, firmy i neziskovky, kterým pomáhá v dalším růstu.

Zdroj informací

Nastartuj Česko, NejBusiness.cz a eSlezsko.cz

Datum

14. srpna 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.143 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál