V Olomouckém kraji dělníci pracují na 30 kilometrů dlouhém úseku tratě z Uničova do Olomouce nebo v úsecích Přerov – Prosenice – Dluhonice. Na nově zrekonstruovaných tratích budou jezdit vlaky až 160 km/h, vyšší bezpečnost provozu zajistí instalace evropského zabezpečovače ETCS.
„Kromě rekonstrukce a lepšího zabezpečení tratí vznikají v Bohuňovicích a Šternberku také nová nástupiště a dávají se dohromady i nádražní budovy stejně jako v Přerově nebo Hanušovicích. V rámci staveb také dojde ke zrušení železničního přejezdu výstavbou nového nadjezdu,“ říká ministr dopravy Karel Havlíček.
Elektrizace a zkapacitnění 30 kilometrů trati z Uničova do Olomouce začalo v loňském roce, práce za 4,2 miliardy korun budou dokončeny v roce 2022. Jedná se o první regionální trať v ČR, kde vlaky budou moci nově jet až 160 km/h (tedy stejně rychle jako na koridoru Praha-Ostrava) a navíc zde bude provoz výhradně hlídán nejmodernějším evropským zabezpečovačem ETCS.
Ve stejném roce bude dokončena stavba rekonstrukce traťových úseků v Přerově za 3,8 miliardy korun. V rámci stavby dojde ke zrušení stávajícího železničního přejezdu P6525 v km 185,600 traťového úseku Přerov – Dluhonice. Nahradí jej silniční nadjezd jako součást propojení Dluhonské ulice s Předmostskou ulicí a ulicí U Hřiště, která vede do centra místní části Dluhonice. Jeho dokončení se plánuje v polovině příštího roku.
V letošním roce probíhá rekonstrukce šesti výpravních budov za 143 milionů korun. Konkrétně dostane nový vzhled nádraží ve Šternberku, Přerově, Hanušovicích, Branné, Bohuňovicích nebo nádražní budova ve stanici Olomouc-Řepčín. Ve všech nádražních budovách se zlepší zázemí pro cestující, výpravní budovy budou vypadat jako nové a zároveň na některých místech budou zbourány nevyužívané části nádraží.
Zároveň Správa železnic připravuje rekonstrukce dalších sedmi výpravních budov za 168,2 miliony korun v Domašově nad Bystřicí, Moravském Berouně, Ostružné, Senici na Hané, v Šumperku, ve stanici Hlubočky – Mariánské Údolí a v Přerově, kde se pracuje na druhé etapě. Nový vzhled už dostalo osm nádražních budov za 44 milionů korun (Bludov, Drahanovice, Drahotuše, Grygov, Lipník nad Bečvou, Štěpánov, Teplice nad Bečvou, Třebčín). Celkem šlo do výpravních budov v Olomouckém kraji 355 milionů korun.
Ministerstvo dopravy ČR a NejBusiness.cz
31. července 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....