Vitana uvádí na českém trhu označení „Výrobek šetrný k planetě“

Vitana uvádí na českém trhu označení „Výrobek šetrný k planetě“

Značka Vitana uvádí jako první na českém trhu označení Výrobek šetrný k planetě. Nízká uhlíková stopa byla spočítána u instantních svačinových polévek, další výrobky budou následovat.

Změna klimatu a její dopad na zhoršování životního prostředí je nepříjemnou hrozbou pro značnou část obyvatel naší planety a toto téma není lhostejné ani většině českých spotřebitelů. Nedávno provedený průzkum agentury Kantar zjistil, že životní prostředí se snaží chránit 93 procent Čechů a 66 procent si myslí, že změnu klimatu ovlivňuje výroba potravin nebo chov zvířat.*

Svoji odpovědnost v této oblasti si uvědomuje také výrobce potravin Orkla Foods Česko a Slovensko, který se zaměřil na snižování uhlíkové stopy již od roku 2014. Za pět let se mu podařilo ve své byšické provozovně snížit uhlíkovou stopu při výrobě o 55 procent. Další aktivitou v rámci ochrany životního prostředí je dosažení nízké uhlíkové stopy u svých výrobků. Prvními produkty, které si zaslouží označení logem Výrobek šetrný k planetě, jsou všechny instantní polévky značky Vitana.

„Naše aktivita polévkami do hrnečku nekončí. Už počítáme uhlíkovou stopu také pro polévky na vaření a stále se snažíme snižovat dopad našich výrobků na klima. Třeba tak, že hledáme řešení pro ekologičtější obaly. Věříme, že náš přístup inspiruje i další výrobce potravin a produktů šetrných k planetě bude postupně přibývat,“ říká Magdalena Šodorová z oddělení marketingu Orkla Foods Česko a Slovensko, která je zodpovědná za kategorii polévek značky Vitana.

Šetrná svačina

Vitanské instantní polévky do hrnečku mají nižší uhlíkovou stopu než například banán, ovocný jogurt nebo houska se sýrem. Za tím stojí zejména nízké náklady na dopravu a skladování, minimální odpad při zpracování zeleniny a využití elektřiny z obnovitelných zdrojů. Certifikáty s výpočty uhlíkové stopy pro každou polévku pak najdou na stránkách pro Výrobek šetrný k planetě.

Výši uhlíkové stopy počítá CI2

Za vznikem loga Výrobek šetrný k planetě stojí analýza neziskové organizace CI2, o.p.s., která se zaměřuje na problematiku udržitelného rozvoje. Její výpočet produktové uhlíkové stopy (PCF – Product Carbon Footprint) určuje celkové množství skleníkových plynů, které se uvolňují během životního cyklu určitého výrobku či služby.

* Výzkum Kantar; Češi a klimatický dopad, říjen 2019

Zdroj informací

VITANA, a.s. a NejBusiness.cz

Datum

24. července 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 5.3221 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál