Recyklovatelnost vozů: environmentální priorita značky Peugeot

Recyklovatelnost vozů: environmentální priorita značky Peugeot

Recyklovatelnost automobilů je hlavní výzvou automobilového průmyslu pro příští roky. Skupina PSA a značka Peugeot se zavázaly optimalizovat využívání zdrojů a upřednostňovat při výrobě vozů ekologické nebo recyklované materiály, aby se trvale zajistilo fungování recyklačního řetězce a snížila se ekologická stopa vozů.

 

Ekologická výzva

Do roku 2060 bude na Zemi žít deset miliard lidí. OECD odhaduje, že se zdvojnásobí množství používaných surovin, aby se udrželo tempo růstu, což způsobí dvakrát větší tlak na životní prostředí.

Vzhledem k tomu, že dopad automobilů na životní prostředí je dvojí –prostřednictvím využívání přírodních zdrojů a prostřednictvím způsobu jejich recyklace po ukončení životnosti (recyklace vyřazených vozidel), bere tuto otázku v úvahu mnoho výrobců. Aby mohli plnit svou společenskou odpovědnost, snižovat riziko závislosti a výrobní náklady, musí najít řešení pro:

  • používání materiálů vzešlých z odpovědného dodavatelského řetězce (dodržování lidských práv, ochrana životního prostředí a etika);

  • odpovědné zacházení s výrobky po skončení životnosti (zejména elektromobily a jejich baterie);

  • používání materiálů kompatibilních s cirkulární ekonomikou při zaměření na dvě oblasti: nutnost opětovně využít a recyklovat auta po skončení životnosti a recyklovat materiály, které jsou stále vzácnější;

  • snížení používání přírodních zdrojů, které jsou čím dál vzácnější, a proto stále dražší;

  • eliminace nebezpečných látek podléhajících právním nařízením.

Použití recyklovaných materiálů v automobilech Peugeot

Zohlednění dopadů na životní prostředí při koncipování nových vozů je hlavním tématem, na které konstruktéři v poslední době zaměřili největší pozornost. Všechny nové vozy musí již od fáze návrhu zahrnovat recyklované materiály, jež jsou posuzovány z hlediska vhodnosti pro výrobu a životnosti.

Nejnovější vozy Peugeot ilustrují, jak se při jejich výrobě podařilo využít recyklované materiály nebo materiály pocházející z přírodních zdrojů:

  • Společné programy aplikované při výrobě vozů nový Peugeot 208 a nový Peugeot 2008 vedly ke společnému používání recyklovaných a přírodních materiálů v těchto vozech. Oba modely shodně obsahují 30 % recyklovaných a 31 % přírodních materiálů. Recyklované a přírodní materiály jsou využity u přibližně 40 dílů. Jde například o:

  • přírodní konopná vlákna pro zesílení přístrojové desky;

  • recyklovaný polypropylen ve spojlerech (vzduch pod podlahou, pod nádrží, airbag, přední / zadní blatníky) a v předních / zadních náraznících;

  • recyklovaný polyamid v krytech kol a sacím potrubí a také v motoru ventilátoru.

  • Ve voze Peugeot 508 se používá v průměru 31 % recyklovaných a přírodních materiálů.

Objevují se u přibližně 80 polymerových dílů. U vozu Peugeot 508 jde především o:

  • přírodní konopná vlákna ve vedení zajišťujícím odmrazování čelního skla,

  • recyklovaný polypropylen ve spojlerech nebo v prostoru pro ukládání rezervního kola.

Dopad průmyslového odvětví na životní prostředí je pro značku Peugeot prioritou a při pohledu na její nejnovější modely je zřejmé, že se tato snaha promítá do konkrétních úspěchů, protože vozy Peugeot dnes dosahují rekordní úrovně využívání přírodních a recyklovaných materiálů.

Peugeot

Značka Peugeot vstupuje do éry přechodu na nové zdroje energií s nadšením, vědoma si své síly z hlediska technologií a elektrifikace. Stimulující řízení na vysoké úrovni, elegantní design, nekompromisní kvalita – to vše jsou vlastnosti ztělesňující závazek značky vůči zákazníkům, které přispívají k emocím, jež každý vůz Peugeot probouzí. Značka Peugeot je s 10 000 prodejními místy zastoupená ve více než 160 zemích světa, v roce 2019 prodala téměř 1 500 000 vozů. Peugeot v sobě spojuje hledání dokonalosti, perfektní vzhled a intenzivní emoce a usiluje o to, být špičkovou globální značkou.

Zdroj informací

Peugeot a NejBusiness.cz

Datum

17. června 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.5348 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál