Test rychlosti pro české firmy. Pomalost jim neodpustí třetina lidí

Test rychlosti pro české firmy. Pomalost jim neodpustí třetina lidí

Uzavření poboček a další nouzová opatření výrazně navýšily množství telefonických i onlinových dotazů na kontaktní centra firem. Ty proto často využívají pomoc externích call center i vlastních pracovníků z jiných oddělení, nápor dotazů je přesto enormní a práce z domova problematická. Pomalé odbavování dotazů je přitom pro třetinu zákazníků neodpustitelné. Pokud firmy nebudou stíhat dlouhodobě, může to pro ně být problém.

Podle průzkumu české technologické firmy Enehano Solutions mezi více než 500 respondenty neodpouští pomalé vyřizování svého požadavku více než 30 % zákazníků velkých firem. Jakmile odbavení požadavku trvá příliš dlouho, jejich nejčastější reakcí je odchod ke konkurenci nebo prosté ukončení využívání dané služby či produktu. Zhruba čtvrtina lidí se o svou negativní zkušenost podělí s rodinou, přáteli nebo známými. A 20 % lidí si bude stěžovat přímo dotyčné firmě.

Nedovolání se do call centra, několikadenní čekání na odpověď na e-mailový dotaz nebo vyřizování svého požadavku s několika různými operátory. To jsou přitom jen některé praktické příklady dopadu mimořádné koronavirové situace na některá tuzemská kontaktní centra. Z nedávných anket mezi call centry vyplynulo, že centra vyřizují každý den o tisíce hovorů více než obvykle. S až 500% nárůstem se potýkají rozvážkové služby, v oblasti bankovních služeb je nárůst zhruba dvojnásobný.

Operátoři na home office

Většina call center proto navýšila kapacitu, další firmy využily externí call centra, jiné zase pomoc vlastních zaměstnanců z jiných oddělení. Přesto to mnohdy nestačilo. Jednou z hlavních komplikací se totiž ukázala být nucená práce operátorů z domova. „Kombinace nebývalého náporu zákazníků s nepřipraveností firem na práci operátorů z domova byla pro drtivou většinu firmu naprosto neznámá a odhalila spoustu problémů, před kterými se dříve zavíraly oči,“ popisuje Jiří Mach, zakladatel Enehano Solutions.

Mezi podstatné překážky, které ztěžují při home office život operátorům, patří nutnost pracovat z hardwaru zaměstnavatele, potřeba několika nepropojených systémů k vyřízení požadavku zákazníka, nemožnost prioritizovat dotazy nebo chybějící předdefinované odpovědi na nejčastější otázky. Podle expertů koronavirus urychlil některé přirozené změny na trhu. K nim patří například právě zavádění režimu „home office“.

Výsledek krize bude záviset na komunikaci

Každým dnem je přitom jasnější, že komunikace se zákazníky do značné míry ovlivní to, jak firma koronavirovou krizi zvládne. Pokud jde o rychlost zpracování požadavků zákazníků nebo rychlost reakcí na vývoj trhu, pak podle průzkumu Enehano Solutions patří mezi ty nejohroženější banky, pojišťovny, stavební firmy a telefonní operátoři. „Právě jim jsme se rozhodli pomoct a do konce června nabízíme postavit cloudové kontaktní centrum na platformě Salesforce jen za naše náklady. To flexibilně odbaví dotazy koncových zákazníků a umožní operátorům odbavovat hovory z prostředí domova i na mobilním telefonu,“ popisuje Mach.

O společnosti Enehano Solutions

Průkopníci digitální transformací, kteří od roku 2016 zefektivňují podnikání firem v oblasti prodeje, zákaznického servisu nebo marketingu, a to hlavně skrze implementaci a rozvoj platformy Salesforce. Mezi klienty Enehana patří největší značky u nás, v čele s velkými bankami, pojišťovnami nebo mobilními operátory. Pomáhá ale také menším a začínajícím firmám, které mají velké ambice vyrůst nebo expandovat do zahraničí. Kromě ČR má Enehano zkušenosti s prací pro klienty v USA, Německu, na Slovensku a také v Izraeli.

Zdroj informací

Enehano Solutions a NejBusiness.cz

Datum

5. června 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.3668 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál