Česká společnost BlindShell potvrzuje pozici světového lídra na poli mobilních telefonů pro zrakově postižené seniory. BlindShell připravil už 22 jazykových mutací. V expanzi na jihoafrický trh ho přibrzdila pandemie koronaviru.
„Ve Spojených státech jsme si ověřili, že můžeme uspět i mimo Evropu. Z tak náročného trhu už máme třetinu našich tržeb. Afriku jsme chtěli spustit už vloni, čekali jsme však poměrně dlouho na povolení od místního telekomunikačního úřadu,“ vysvětluje ředitel BlindShellu Jan Šimík a dodává: „Ovšem kvůli současné situaci a koronavirovým restrikcím zůstáváme střízliví v odhadech letošních prodejů. Očekáváme, že africký trh bude do konce roku tvořit přibližně 5 % našich tržeb.“
Kromě Afriky vstoupil BlindShell také na ukrajinský trh a finišuje přípravy na vstup do Ruska a Izraele, kde plánuje start prodeje v druhém kvartále. Jako největší výzvu však Šimík vidí Arábii: „Arabština je úplně jiný svět a lokalizovat BlindShell do tohoto jazyka byl opravdu oříšek, avšak povedlo se. Věřím, že zde začneme brzy prodávat.“
BlindShell míří na užší cílovou skupinu. V tomto segmentu se pohybuje několik konkurentů, a právě česká firma se vypracovala na pozici lídra, který postupně proniká na další světové trhy. Třetinového podílu tržeb z amerického trhu dosáhla se zpožděním jednoho kvartálu. „Bylo to především kvůli velké opatrnosti amerických partnerů. Objednávky byly na počátku o dost menší, než na co jsme zvyklí v Evropě. O to rychlejší pak ale byly měsíce po uvedení do prodeje. Stále nám přibývají noví partneři a v USA rychle rosteme,“ vysvětluje Jan Šimík.
I přes současnou ekonomickou krizi se BlindShellu daří. Za loňský rok zvýšil tržby oproti roku 2018 téměř o polovinu. První kvartál roku 2020 se oproti stejnému období 2019 zvýšil o 39 %.
Trend růstu Šimík potvrzuje, nicméně zůstává obezřetný: „Nechci být přehnaně optimistický a tvrdit, že se nás situace nijak nedotýká. Samozřejmě že ano. Koronavirus nás zatím stál pozastavení investic do vývoje a osekání některých nákladů, jsme o dost ostražitější. Implementovali jsme rychlejší systém predikce cash-flow, abychom mohli rychleji reagovat na případné propady. Situaci bereme vážně, ale věříme, že ji zvládneme. Prodáváme pořád a lépe než loni. Je to hodně dáno i tím, že mnohé nákupy dotují vládní organizace, jejichž podmínky jsou stále stejné.“
BlindShell je česká společnost, která vyvíjí software do telefonů pro zrakově postižené seniory. Její první aplikace vzešla z diplomové práce na pražské ČVUT, dnes firma prodává své produkty téměř v celé Evropě a v USA. Rok 2020 je pro BlindShell ve znamení nových trhů – vstoupil na trh JAR, Ukrajiny, v brzké době je plánu také Rusko, Izrael a arabský svět.
BlindShell a NejBusiness.cz
28. května 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....