Fio banka tuto neděli 17. 5. oslaví přesně 10 let od zápisu udělení bankovní licence do obchodního rejstříku. Od té doby vzrostl počet jejích klientů na více než jeden milion. Přináší také hospodářské výsledky za první čtvrtletí 2020.
Fio banka staví na základech Finanční skupiny Fio založené již v roce 1993, do které patřil jak obchodník s cennými papíry, tak družstevní záložna. I díky této kombinaci, kdy nabízí bankovní i investiční služby získala již více než milion klientů. Od transformace na banku v roce 2010 jich přibylo více než 950 tisíc. Během deseti let zavedla množství nových produktů a zároveň zůstala věrná své filozofii o jednoduché bance, která má být klientovi po ruce, když ji potřebuje a ne mu překážet. Fio banka si zakládá na transparentnosti a stabilitě, a tak již od svého založení je její vlajkovou běžný účet bez podmínek a poplatků.
„Cesta k tomu stát se bankou nebyla jednoduchá, ale vyplatila se. Nyní jsme jednou z největších bank v České republice, navíc s českými majiteli a kořeny. Jsme hrdí na to, co se nám podařilo vybudovat a jak jsme za poslední roky vyrostli. Velké díky za to patří všem kolegům, kteří se starají o naše klienty zlepšují naše služby a podílí se na rozvoji banky,“ dodává obchodní ředitel Fio banky Jan Bláha.
1. čtvrtletí 2019 | 1. čtvrteltí 2020 | změna | |
Bilanční suma | 142,506 mld. Kč | 170,685 Kč | +19,7% |
Objem vkladů | 137,149 mld. Kč | 162,165 mld. Kč | +18,2% |
Čistý zisk | 294,567 mil. Kč | 376,088 mil. Kč | +27,7% |
Fio banka také přináší hospodářské výsledky za první čtvrtletí roku 2020. V nich se meziročně polepšila, když její bilanční suma i objem vkladů vzrostl přibližně o 20 %, čistý zisk dokonce o 27,7 %. Výsledky za první čtvrtletí jsou neauditované.
Fio banka je ryze českou bankou. Představuje unikátní spojení nízkonákladové internetové banky a široké sítě poboček. Nabízí velkou paletu produktů pro řešení osobních a firemních financí i vlastní aplikace pro online investování. Navazuje na historii Finanční skupiny Fio na českém trhu, která sahá do roku 1993. Jako první finanční instituce na českém trhu představila Internetbanking (1998), mobilní aplikaci Smartbanking (2011) i vlastní API (2012), jako jedna z prvních v ČR podporovala bezkontaktní platební karty. Získala řadu ocenění jako Zlatá koruna, Zlatý Měšec, Banka roku nebo Vstřícná banka. V průběhu posledních deseti let se její klientská základna rozšířila z 50 000 na více než 1 000 000 osob.
Fio banka a NejBusiness.cz
17. května 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....