Téměř dvě třetiny Čechů si na e-shopech neukládá své platební údaje

Téměř dvě třetiny Čechů si na e-shopech neukládá své platební údaje

Platební údaje si u internetových obchodníků uloží jen třetina tuzemských zákazníků. Až 66 % uživatelů si údaje o vlastní platební kartě a osobní informace na e-shopu nebo v platební bráně neuloží nikdy. Z průzkumu agentury Ipsos pro společnost Exactly.cz dále vyplývá, že Češi mají také obavy v případě platby kartou do zahraničí, a to až v 56 % případů. V demografické struktuře odpovědí jsou zásadní věk a pohlaví – muži jsou vůči obchodníkům o třetinu důvěřivější a generace 18-26 let svěří své údaje internetovému portálu o 30 % častěji než nejstarší skupina 54-65.

Ochota zákazníků ukládat údaje z platebních karet na internetu je velmi nízká. Z výzkumu pro Exactly.cz vyplývá, že celkem 29 % své údaje obchodníkovi svěří pro zrychlení příštích nákupů jen občas. Pouhých 5 % z dotazovaných pak internetovým portálům důvěřuje natolik, že si své platební detaily ukládají na stránkách obchodníka vždy. Až dvě třetiny uživatelů (66 %) si nikdy neukládá své platební údaje při nákupu kartou online.

Platba přes hranice jen se zvýšenou opatrností

Respondenti průzkumu pro Exactly.cz dávají najevo také zvýšenou opatrnost při platbě do zahraničí – objevuje se u více než poloviny dotazovaných. Až 56 % zákazníků potvrdilo alespoň občasné obavy při platbě kartou do zahraničí. Pouze pětina respondentů z transakce obavy nemá, čtvrtina z nich pak pro zahraniční platby kartu nepoužívá.

„Zahraniční transakce přes platební kartu uskuteční dříve či později takřka tři čtvrtiny zákazníků. Přesto má však většina z nich vůči službě výhrady. Situace v případě ukládání platebních údajů je podobná; zákazníci o této možnosti většinou vědí, ale zdráhají se ji využít v domnění, že jde o rizikovou službu,“ říká Michal Šejba, regional manager společnosti Exactly.

Muži jsou důvěřivější, rozhoduje hlavně věk

Funkci ukládání platebních údajů v rámci platebních bran a e-shopů důvěřují muži o třetinu více než ženy. Důležitým faktorem je také věk; své údaje internetovým obchodníkům svěří zhruba polovina uživatelů ve věkové kategorii 18-26 let, zatímco v kategorii 54-65 se jedná jen o 22 % z dotazovaných. Starší generace (uživatelé nad 45 let) rovněž vykazují častější obavy v případě plateb do zahraničí než jejich mladší protějšky, a to až o 10 %.

O Exactly

Společnost Exactly je mezinárodním expertem v oblasti platebních řešení s více než 150 zahraničními partnery. Svým klientům zprostředkovává personalizovanou platební bránu a služby digitální peněženky, které podporují hladké mezinárodní transakce, převod mezi měnami a doplňkové nástroje v podobě přehledů a analytiky na míru. Více informací naleznete zde.

Zdroj informací

Exactly a NejBusiness.cz

Datum

13. května 2020

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Košík

Aktuální košík je prázdný

 

E-shop NejBusiness.cz

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

8. dubna 2025

Exportéři hledají nové trhy. Diverzifikace je klíčem ke stabilitě a odolnosti

České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

Reklama

Page generated in 1.3643 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál