Obrat Packety, majitele Zásilkovny, se více než zdvojnásobil

Obrat Packety, majitele Zásilkovny, se více než zdvojnásobil

Skupina Packeta, která vlastní přední českou logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, dosáhla i přes negativní dopady spojené s pandemií koronaviru rekordních čísel. Obrat skupiny byl v prvním čtvrtletí téměř 390 mil. Kč, meziročně jde o nárůst o 103 %. Počet zásilek byl více než 6,5 milionů. Skupině Packeta klesl během prvních týdnů ve stavu nouze obrat o 50 %, ale během následujících pár týdnů se postupně vrací do standardního fungování a meziroční nárůst se již v dubnu vrátil opět na 100 %.

Zásilkovna a všechny firmy ve skupině Packeta aktuálně intenzivně pracují na otevření všech výdejních míst, která byla v důsledku nejrůznějších vládních nařízeních v jednotlivých zemích omezena. V současné době je celkový počet aktivních výdejních míst za celou skupinu 3556, tedy přibližně 85 %. Na původní počet více než 4000 by se Packeta měla dostat v první půlce května.

„Letošní březen a duben byly zcela určitě měsíci, které se navždy zapíšou do historie naší firmy. Čelili jsme největší výzvě naší desetileté historie. V podstatě z hodiny na hodinu jsme museli řešit hluboký pokles počtu výdejních míst a v prvním týdnu ve stavu nouze jsme zaznamenali také výrazný propad tržeb. Skupina Packeta má entity v šesti evropských zemích a do 33 států doručuje. Udržet v nich funkční logistiku v momentu, kdy se v důsledku nejrůznějších vládních nařízení a doporučení mění situace z minuty na minuty, bylo mimořádně obtížné,“ říká CEO skupiny Packeta a zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.

„Krizové situaci jsme dokázali úspěšně čelit a na změny rychle reagovat díky digitálnímu nastavení firmy. Naše procesy fungují na digitální platformě a vlastním informačním systému. V uplynulých pár dnech jsme se museli například vypořádat se změnami, které přicházeli od kurýrních společností z ČR i zahraničí. Kurýři měnili podmínky, cenovou politiku a dávali nám ze dne na den maximální denní limity, jelikož sami museli zvládnout neplánovaný zájem o logistické služby. Dokázali jsme proto velmi flexibilně zapínat a vypínat různá nastavení, regiony, nebo i celé země či dopravce,“ popisuje CEO skupiny Packeta a zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.

Během rekordně krátké doby se podařilo převést většinu zaměstnanců z kanceláře do home office a plně digitálního fungování, nastavit bezhotovostní platby ve všech zemích, kde Packeta působí, a pružně reagovat na všechny změny jak ze strany vlastní logistické sítě, výdejních míst, tak i od dopravců z celé Evropy, Ruska i USA. Podařilo se spustit voicebota na zákaznickém servisu, chatbota na webu, blog jako klíčovou komunikační platformu pro všechny partnery, dále také automatickou aktualizaci dostupnosti poboček, zřídit poradnu pro partnery, e-shopy i výdejní místa na Facebooku a otevřít nové výdejní místo pro řidiče Zásilkovna Drive. Zásilky je zde možné vydávat a přijímat, aniž by řidič musel vystoupit z vozidla.

„I přes všechny potíže jsou čísla za první tři měsíce letošního roku skvělá. Celý segment e-commerce prožívá obrovský boom překonávající v některých parametrech předvánoční nakupování. Je zřejmé, že nakupování po internetu dnes z velké části táhne celou ekonomiku. Podle aktuálních odhadů by měl meziroční růst e-commerce v České republice dosáhnout až 20 procent a atakovat hranici 190 miliard korun. Zájem o nákupy po internetu ale vidíme ve všech zemích, kde působíme.

V blízké budoucnosti očekávám vlivem sekundárně vyvolané ekonomické krize poptávku po levnější formě distribuce zboží z internetu k zákazníkům. I proto se stále držíme našeho plánu dosáhnout v letošním roce obratu ve výši 2 miliard korun, 35 milionů přepravených zásilek a 5 tisíc výdejních míst, 3500 v České republice,” říká CEO skupiny Packeta a zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.

Další plány skupiny Packeta na rok 2020 se také nemění, hlavním motorem růstu budou investice do nových technologií a infrastruktury. Do oblasti vývoje nových technologií plánuje Packeta investovat vyšší desítky milionů korun. Plánuje také vstup do nových segmentů trhu, další expanzi ve stávajících zemích a otevírání přepravy do nových států. V první polovině roku 2020 by mělo dojít ke spuštění projektu doručování do kufru v České republice. Packeta také například plánuje otevření přepravy do Dubaje a oblasti Středního východu, rozvoj P2P platformy v rámci akvizice Zavezu a dokončení řady projektů v oblasti robotizace a automatizace výdejních míst.

Zásilkovna

Zásilkovna je ryze český franšízový logistický projekt Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010. Od té doby se vypracoval mezi nejúspěšnější společnosti v Česku, které poskytují komplexní logistické služby pro internetové obchody. Zásilkovna má aktuálně více než 4000 výdejních míst a spolupracuje s více než 28 000 e-shopy. Zásilkovna také nabízí levnější, rychlé a jednoduché doručování zásilek na adresu. E – shopy tak mohou posílat své zásilky do všech zemí Evropské unie, na Ukrajinu, Ruska a do Švýcarska.

Zdroj informací

Zásilkovna a NejBusiness.cz

Datum

3. května 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.6873 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál