Skupina Packeta, která vlastní přední českou logisticko-technologickou firmu Zásilkovna, dosáhla i přes negativní dopady spojené s pandemií koronaviru rekordních čísel. Obrat skupiny byl v prvním čtvrtletí téměř 390 mil. Kč, meziročně jde o nárůst o 103 %. Počet zásilek byl více než 6,5 milionů. Skupině Packeta klesl během prvních týdnů ve stavu nouze obrat o 50 %, ale během následujících pár týdnů se postupně vrací do standardního fungování a meziroční nárůst se již v dubnu vrátil opět na 100 %.
Zásilkovna a všechny firmy ve skupině Packeta aktuálně intenzivně pracují na otevření všech výdejních míst, která byla v důsledku nejrůznějších vládních nařízeních v jednotlivých zemích omezena. V současné době je celkový počet aktivních výdejních míst za celou skupinu 3556, tedy přibližně 85 %. Na původní počet více než 4000 by se Packeta měla dostat v první půlce května.
„Letošní březen a duben byly zcela určitě měsíci, které se navždy zapíšou do historie naší firmy. Čelili jsme největší výzvě naší desetileté historie. V podstatě z hodiny na hodinu jsme museli řešit hluboký pokles počtu výdejních míst a v prvním týdnu ve stavu nouze jsme zaznamenali také výrazný propad tržeb. Skupina Packeta má entity v šesti evropských zemích a do 33 států doručuje. Udržet v nich funkční logistiku v momentu, kdy se v důsledku nejrůznějších vládních nařízení a doporučení mění situace z minuty na minuty, bylo mimořádně obtížné,“ říká CEO skupiny Packeta a zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.
„Krizové situaci jsme dokázali úspěšně čelit a na změny rychle reagovat díky digitálnímu nastavení firmy. Naše procesy fungují na digitální platformě a vlastním informačním systému. V uplynulých pár dnech jsme se museli například vypořádat se změnami, které přicházeli od kurýrních společností z ČR i zahraničí. Kurýři měnili podmínky, cenovou politiku a dávali nám ze dne na den maximální denní limity, jelikož sami museli zvládnout neplánovaný zájem o logistické služby. Dokázali jsme proto velmi flexibilně zapínat a vypínat různá nastavení, regiony, nebo i celé země či dopravce,“ popisuje CEO skupiny Packeta a zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.
Během rekordně krátké doby se podařilo převést většinu zaměstnanců z kanceláře do home office a plně digitálního fungování, nastavit bezhotovostní platby ve všech zemích, kde Packeta působí, a pružně reagovat na všechny změny jak ze strany vlastní logistické sítě, výdejních míst, tak i od dopravců z celé Evropy, Ruska i USA. Podařilo se spustit voicebota na zákaznickém servisu, chatbota na webu, blog jako klíčovou komunikační platformu pro všechny partnery, dále také automatickou aktualizaci dostupnosti poboček, zřídit poradnu pro partnery, e-shopy i výdejní místa na Facebooku a otevřít nové výdejní místo pro řidiče Zásilkovna Drive. Zásilky je zde možné vydávat a přijímat, aniž by řidič musel vystoupit z vozidla.
„I přes všechny potíže jsou čísla za první tři měsíce letošního roku skvělá. Celý segment e-commerce prožívá obrovský boom překonávající v některých parametrech předvánoční nakupování. Je zřejmé, že nakupování po internetu dnes z velké části táhne celou ekonomiku. Podle aktuálních odhadů by měl meziroční růst e-commerce v České republice dosáhnout až 20 procent a atakovat hranici 190 miliard korun. Zájem o nákupy po internetu ale vidíme ve všech zemích, kde působíme.
V blízké budoucnosti očekávám vlivem sekundárně vyvolané ekonomické krize poptávku po levnější formě distribuce zboží z internetu k zákazníkům. I proto se stále držíme našeho plánu dosáhnout v letošním roce obratu ve výši 2 miliard korun, 35 milionů přepravených zásilek a 5 tisíc výdejních míst, 3500 v České republice,” říká CEO skupiny Packeta a zakladatelka Zásilkovny Simona Kijonková.
Další plány skupiny Packeta na rok 2020 se také nemění, hlavním motorem růstu budou investice do nových technologií a infrastruktury. Do oblasti vývoje nových technologií plánuje Packeta investovat vyšší desítky milionů korun. Plánuje také vstup do nových segmentů trhu, další expanzi ve stávajících zemích a otevírání přepravy do nových států. V první polovině roku 2020 by mělo dojít ke spuštění projektu doručování do kufru v České republice. Packeta také například plánuje otevření přepravy do Dubaje a oblasti Středního východu, rozvoj P2P platformy v rámci akvizice Zavezu a dokončení řady projektů v oblasti robotizace a automatizace výdejních míst.
Zásilkovna je ryze český franšízový logistický projekt Simony Kijonkové, který vznikl v roce 2010. Od té doby se vypracoval mezi nejúspěšnější společnosti v Česku, které poskytují komplexní logistické služby pro internetové obchody. Zásilkovna má aktuálně více než 4000 výdejních míst a spolupracuje s více než 28 000 e-shopy. Zásilkovna také nabízí levnější, rychlé a jednoduché doručování zásilek na adresu. E – shopy tak mohou posílat své zásilky do všech zemí Evropské unie, na Ukrajinu, Ruska a do Švýcarska.
Zásilkovna a NejBusiness.cz
3. května 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....