Informační balíček je pokračováním řady Colliers International Special Insight Series - Příležitosti a výzvy v mimořádné době. Cílem infografického balíčku je poskytovat našim klientům, partnerům a médiím pravidelně aktualizovaná data a informace o tržním sentimentu. Dokument mimo jiné obsahuje současné přehledné údaje o zásobách, nabídce, nájemném, výnosech a poptávce za všechna odvětví nemovitostí na trzích v regionu střední a východní Evropy.
Kevin Turpin, regionální ředitel průzkumu trhu pro východní a střední Evropu, dodává: „Kromě těchto faktických údajů a tržních parametrů předkládáme také informace týkající se opatření pro lidi a podnikání, podpory místních vlád, ale i trendů a výhledů pro realitní sektor CEE v tomto bezprecedentním čase.“
• Země střední a východní Evropy byly jedny z prvních, které zavedly opatření pro lidi a podniky, a proto dosud zaznamenaly relativně nízký počet případů. Samozřejmě doufáme, že tomu tak bude i nadále, ale nedostatek testů na některých trzích může tato čísla svést.
• Regionální vlády byly pod obrovským tlakem zavést opatření na podporu lidí, podnikání a ekonomik. Opatření v tomto rozsahu se budou realizovat postupně a potrvá nějaký čas, než se projeví jejich skutečný efekt.
• Ekonomiky střední a východní Evropy se nacházejí po mnoha letech solidního růstu pod nebývalým tlakem. Ačkoli závažnost určí až délka pandemie a následného zotavení, ve všech ekonomikách dojde v roce 2020 k poklesu nebo k recesi.
• Na regionálních trzích s kancelářskými nemovitostmi postupně končí období silného růstu. Pro majitele nemovitostí, nájemce a všechny zúčastněné bude nyní nezbytné najít způsoby, jak situaci společně vyřešit. Většina zaměstnanců pracuje na dálku, očekává se zpoždění výstavby.
• Maloobchodní trhy ve střední a východní Evropě čelí nejhorším opatřením a omezením, za účelem zabránění šíření viru. Veškerý maloobchodní prodej v kamenných obchodech, většina restaurací a podniků, segment trhu výrobků pro svépomocné kutilství nebo zábavní trh atd, se zastavily. Platformy pro internetový obchod, zejména s jídlem, naopak prosperují a přizpůsobují se obrovskému nárůstu poptávky.
• Regionální průmysl také čelí obtížným výzvám díky zastavení výroby a dodávek v automobilovém průmyslu. Někteří výrobci tam, kde to bylo možné, přizpůsobili výrobu vysoké poptávce po zařízeních a výrobků pro lékařské a hygienické účely.
• Logistika ve střední a východní Evropě šílí, provozovatelé a distributoři internetového obchodu se přizpůsobujú udržení hladkého chodu dodavatelských řetězců, spolu s poptávkami na lidi a firmy, které teď fungují za velmi odlišných okolností. Další, krátkodobá řešení týkajících se skladování či zpracování také zažívají zvýšenou poptávku.
Infografický balíček je součástí Colliers mikrostránky a obsahuje informace a doporučení pro podnikání během globální pandemie COVID-19.
Colliers International a NejBusiness.cz
3. dubna 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....