Právě tam nyní zůstávají v karanténě nejen děti, ale také vychovatelé. Dětské domovy narážejí na nedostatek dezinfekce, energie, roušek a „rodičů“, kteří by se s dětmi doma učili.
Jeho iniciativa Hromový blesk shání a distribuuje do dětských domovů potřebný materiál, sportovní potřeby, stolní hry, energy drinky pro vychovatele a další drobnosti.
"Celodenní péče o děti (až 8 na skupince) s různými potřebami a v různém věkovém rozmezí, je, myslím si, pro všechny z nás celkem nepředstavitelná zátěž.
K tomu přiberme školní výuku, se kterou nikdo nevypomáhá. Jak se na to celé váže naše pomoc? S ohledem na vyčerpání a vyšší věk většiny vychovatelů, kteří se z práce vrací do kontaminovaného prostředí mimo DD, by mělo být i v zájmu státu dodat těmto lidem potřebné pomůcky, aby nepodlehli nákaze, a to z toho důvodu, že pokud tito lidé onemocní, dětské domovy přijdou o personál, který nikdo nenahradí," vysvětluje Tomáš ve svém facebookovém příspěvku.
Ten tvoří množství různorodých lidí, kteří se dali dohromady přes facebook. Přes 100 dobrovolníků podomácku šije roušky, které dalších 30 lidí rozváží do desítek domovů a center pro seniory v Praze.
"Zatím jsou ještě tací, kteří je nutně potřebují, a nemají,” říká pracovnice radotínského domova.
"Nebýt pomoci obyčejných hodných českých lidí, kteří nám pomáhají sehnat roušky, byli bychom ztracení,” říká ředitel domova pro seniory z Mníšku pod Brdy.
Během necelých dvou týdnů tak dobrovolníci rozdistribuovali na 10.000 roušek.
Rovněž také švadlenám a krejčím shání a dodávají materiál na šití a různé děkovné dárky hlavně ve formě občerstvení od jednotlivců i firem. Třeba indiánky od neznámého cukráře nebo stovky energy drinků od značky Atomic Česko.
Šijí například i muži ve výkonu trestu z věznice ve Vinařicích nebo ateliéry a dílny Národního divadla.
K závozu pro krizový štáb se přidal také e-shop Limosky.cz s desítkami limonád. K dnešku tak Atomic Česko rozdal více než 10 200 plechovek energetického nápoje a v následujících dnech v rozvozech pokračuje. Energetické nápoje mohou svým hrdinům poslat také jednotlivci prostřednictvím akce Vyšli energii do boje.
Zaměstnancům svých firem pak mohou Gymbee zpřístupnit pouze za symbolický správní poplatek.
Pro jednotlivce jsou stovky videolekcí pro fyzikou i duševní kondici na Gymbee nyní za pouhých 100 Kč měsíčně.
Jejím cílem je inspirovat lidi k poděkování těm, kdo jakýmkoliv způsobem pomáhají svému okolí překonat problémy související s pandemií.
Addicts.cz a NejBusiness.cz
1. dubna 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....