Český obchod se mění. Klasické obchodní techniky už nefungují a novým trendem je takzvaný Prodej 2.0, který je nenásilný a přirozený. Ostravská softwarová firma Raynet spustila online kurz SalesMajstr, kde Prodej 2.0 učí Michal Musil ze vzdělávacího institutu GrowJOB. Raynet chce kultivovat český salesový trh, kurz je proto k dispozici zdarma.
Obchodníci nemají v Česku moc dobrou pověst. Lidé si prodej často spojují s nátlakem, manipulací a nepříjemnými pocity. Od prodejních technik, které byly populární v devadesátých letech a na přelomu tisíciletí, se v posledních letech upouští a mezi obchodníky se šíří techniky takzvaného Prodeje 2.0. „Zákazníci jsou na agresivní techniky prodeje extrémně alergičtí a lidé pracující na obchodních pozicích se tomu musí přizpůsobit. Prodej 2.0 je nenásilný, dává více prostoru samotným zákazníkům a místo manipulace využívá otevřené jednání. Obchodníci nové generace by měli být více autentičtí a více se zajímat o zákazníka a jeho reálné potřeby,” popisuje přístup Michal Musil ze vzdělávacího institutu GrowJOB, který školil obchodníky například v KPMG nebo Zonky.
Ostravský Raynet, který vyvíjí a prodává CRM systémy, s Michalem Musilem natočil online kurz SalesMajstr, který je k dispozici zdarma. Kurz obsahuje dvě a půl hodiny videí a věnuje se celému obchodnímu procesu, od networkingu a telefonování až po uzavření prodeje. „Od našich klientů jsme často slyšeli, že v Česku chybí know-how k prodeji. Rozhodli jsme se ho vytvořit a naučit české obchodníky prodejní techniky, které nebudou české zákazníky otravovat. Kurz má za první měsíc přes 15 tisíc shlédnutí, takže poptávka po znalostech tu je,” říká Václav Prak z Raynetu. Na začátku března proběhlo v Praze setkání na téma Prodej 2.0, na kterém kromě Michala Musila z GrowJOBu a Martina Bazaly z Raynetu vystoupil i Petr Homolka, který má na starost obchod v LMC. Podobná setkání bude Raynet organizovat i po zbytek roku, chce na nich ukazovat inspirativní příběhy z obchodu českých firem.
Raynet a NejBusiness.cz
Foto: Pexels.com
22. března 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....