Firmy chtějí své lidi motivovat. Každá pátá proto letos nabídne víc zaměstnaneckých benefitů

Firmy chtějí své lidi motivovat. Každá pátá proto letos nabídne víc zaměstnaneckých benefitů

Minimálně jeden zaměstnanecký benefit, jako jsou stravovací nebo volnočasové poukázky, dostávají zaměstnanci v 77 % českých firmách. Tam, kde pracuje víc než pět zaměstnanců, je téměř jisté, že mají některý z benefitů k dispozici. Velké společnosti plánují jejich hodnotu v tomto roce ještě navýšit. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu mezi zaměstnavateli, ve kterém společnost Sodexo v rámci reprezentativního vzorku oslovila bezmála 850 českých firem.

V průměru vydá zaměstnavatel na benefitech 20 611 Kč pro každého zaměstnance. Téměř každá druhá firma tak chce zvýšit spokojenost zaměstnanců, ačkoliv jedním dechem dodávají, že kvůli nabídce benefitů dnes zaměstnanci z firem neodcházejí. Dost možná jsou ale rozhodujícím argumentem, proč do nich přicházejí.

„České firmy chtějí mít spokojené zaměstnance – bez ohledu na jejich počet – a stravování je u většiny firem způsob, jak k tomu přispět. Stravenek proto neubývá, ale namísto klasických papírových jsou na vzestupu ty elektronické. Pokud firma stravenky nenabízí, je to zpravidla kvůli tomu, že provozují vlastní kantýnu, a nikoliv kvůli administrativní zátěži, kterou za problém považuje pouze zlomek českých zaměstnavatelů,“ říká Jan Matoušek, marketingový manažer pro stravenky ze společnosti Sodexo Benefity.

Největší firmy musejí o kvalitní zaměstnance v dnešní době bojovat a nabídka benefitů oproti malým firmám je u nich proto často až trojnásobná, a navíc bude dál růst. Spokojenost zaměstnanců zde hraje prim a ani oni sami se nebojí ozvat – ať už přímo, nebo prostřednictvím odborových organizací. Právě jejich iniciativu jako důvod rozšiřování nabídky benefitů uvádí průměrně 30 % respondentů mezi firmami zaměstnávajícími víc než 100 lidí.

Zejména v menších podnicích jsou stále zdaleka nejpopulárnějším benefitem papírové stravenky. Zaměstnavatelé nechtějí své zaměstnance (bez ohledu na jejich počet) o tento benefit připravit a 80 % všech firem proto administrativní náročnost snižuje spíše přechodem na elektronické stravenkové karty.

Malé firmy ale mají na poli benefitů co zlepšovat. Z průzkumu totiž vyplývá, že v průměru třetina menších zaměstnavatelů není dobře informována o zvláštním daňovém režimu stravenek. Velké firmy se sice orientují ve stravenkách, ale pokulhávají ve znalostech zdanění volnočasových a jiných benefitů – až pětina respondentů ze skupiny velkých firem se podle svých slov v této oblasti stoprocentně neorientuje. „Stravenky jsou pro zaměstnavatele daňově uznatelný náklad. Výhodou volnočasových benefitů je zase to, že se z nich nemusí odvádět sociální a zdravotní pojištění. Ve srovnání s peněžními odměnami jsou proto zaměstnanecké benefity pro zaměstnance výhodnější,“ říká Jan Matoušek.

Stravenky a další benefity mají své místo i ve veřejném sektoru. Až zhruba 70 % větších státních institucí, které zaměstnávají víc než 100 úředníků, papírové nebo elektronické stravenky využívá. Asi 60 % pak nabídku doplňuje i o volnočasové benefity.

Poznámka k průzkumu: Průzkum mezi zaměstnavateli napříč celou českou ekonomikou realizovala výzkumná agentura B-inside pro společnost Sodexo Pass v září a říjnu 2019 formou telefonického šetření. Jedná se o jeden z nejrozsáhlejších průzkumů v této oblasti, zapojilo se do něj 848 firem. Průzkum je reprezentativní.

Zdroj informací

Sodexo a NejBusiness.cz

Datum

12. března 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.6424 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál