Na ruský trh nově vstupují tři české značky

Na ruský trh nově vstupují tři české značky

V polovině února se v Moskvě konal již tradiční mezinárodní potravinářský veletrh PRODEXPO 2020. Navzdory tomu, že od roku 2014 platí v Rusku embargo na dovoz především mléčných a masných potravinářských výrobků z Evropské unie, je na tamějším trhu o tento typ produktů ze zemí EU stále silný zájem. Kontrakty na spolupráci na místě pro hned 3 české firmy domluvila zastupující společnost BNG Group.

Veletrh PRODEXPO je určen pro prezentaci široké palety potravinářských výrobků z celého světa. Představovány tu jsou produkty spadající do oblasti základních potravin a nápojů, ale i skutečné speciality jako sportovní či zdravé potraviny, košer a halal výrobky nebo také exotické produkty. Během tohoto veletrhu se v Moskvě představilo přes dva a půl tisíce vystavovatelů z více než 70 zemí světa.

„Pomáháme našim klientům hledat nové příležitosti, jak na domácím, tak i na zahraničním trhu. Do Moskvy jsme odjeli prezentovat 15 českých společností. Češi mají na ruském trhu stále skvělé jméno. Ihned na místě jsme domluvili 3 kontrakty, které jsou nyní před podpisem, o dalších se jedná.
Kvůli silnému zájmu jsme se rozhodli na konci května v Praze uspořádat rusko-české fórum, na nějž dorazí 10 až 15 nákupčích a zástupců ruských obchodních řetězců. Pro naše partnery to bude skvělá příležitost pro další rozvoj,“
říká Kateřina Býčková, obchodní a marketingová ředitelka BNG Group.

 

Dobré vztahy i se strategickými institucemi

Jednou ze zmíněných společností je česká čokoládovna CARLA, jejíž ředitel Jakub Šrámek hodnotí vyjednaný kontrakt jako skvělý odrazový můstek: „Rusko je pro nás perspektivním exportním trhem. Tato příležitost je pro naši formu velice zásadní. To, co se BNG Group podařilo, je skvělá práce.“
Tím ale jejich poradenská práce nekončí, svým partnerům totiž pomáhají i s dalšími procesními či formálními problémy. „Dovoz do Ruska je dlouhodobě složitý, a to nejen z důvodu značného množství formalit, které výrobky z EU musí splňovat, ale také proto, že je třeba zboží nejen dovést z Česka až třeba na Sibiř, ale také řádně pojistit a splnit i řadu přísných legislativních regulí,“ vyjmenovává úskalí obchodní výměny s Ruskem Jaromír Koudelík, obchodní manažer pro zahraničí společnosti BNG Group. Dále přiznává, že zajistit vstup českého produktu na zahraniční trh není pouze o prezentaci na mezinárodních veletrzích.

Pro české firmy je důležité budovat dobré vztahy i se strategickými institucemi. „Během návštěvy v Moskvě jsme se nezastavili, využili jsme například záštitu Českého domu v Moskvě spadajícího pod české ministerstvo zahraničních věcí. Domluvili jsme si díky nim řadu jednání s ruskými partnery. Podařilo se nám například i setkání s prezidentkou svazu nezávislých sítí Ruské federace,“ upřesňuje Koudelík.

Veletrhu se zúčastnil i německý partner společnosti BNG Group, společnost RUF Lebensmittelwerk KG, vyrábějící a prodávající svoje výrobky ve více než 40 zemích celého světa. „Na veletrh jsme odjeli, abychom mohli zmapovat trh v Rusku a navázali případné obchodní kontakty. Rusko je pro nás – i přes všechny složitosti tohoto trhu – zajímavá obchodní příležitost,“ říká Radomír Motyčka, exportní manažer společnosti RUF pro střední a východní Evropu, pro kterého byla osobní účast na moskevském veletrhu ideální příležitostí zmapovat si strukturu, charakter a situaci na ruském potravinovém trhu.

Zdroj informací

BNG Group a NejBusiness.cz

Datum

5. března 2020

Fotogalerie

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 2.1519 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál