Český průmysl má po celém světě dobré renomé, a proto není překvapením, že je po tuzemských investičních celcích poptávka. Kvalitní produkty si zaslouží i špičkovou přepravu, kterou zajistila logistická společnost DB Schenker. Celkem devět speciálních komponentů pro plynové elektrárny tak úspěšně a včas dorazilo do svých destinací v Perském zálivu a ve východní Asii.
Nadrozměrné přepravy vyžadují individuální přístup a jsou náročné na čas. Příprava projektu pro japonského zákazníka trvala dva a půl měsíce a cílem bylo doručit devět dílů pro plynové elektrárny ve Spojených arabských emirátech a Číně.
Odborníci pro nadměrné přepravy v DB Schenker museli při plánování brát v potaz hlavně různé rozměry přepravních kusů, které u některých dosahovaly extrémní šířky až 735 centimetrů. Plánování trasy a získání potřebných povolení trvalo měsíc, podstatný byl také souhlas Policie ČR, která pak celý transport doprovázela.
Taková šířka nákladu ztěžuje přímou silniční přepravu do námořních přístavů, a tak měly komponenty první úsek své dlouhé cesty absolvovat po řece. Obvyklá cesta po Labi do Hamburku a dále do přístavů v Rotterdamu a Antverpách je bohužel kvůli nízké hladině pro nákladní plavbu dlouhodobě nevhodná, ale DB Schenker se říční přepravy nechtěl vzdát, a naplánoval proto alternativní trasu přes Dunaj.
Náklad zabalený v celodřevěných přepravních bednách se tedy silnici na cestě do Bratislavy přeci jen nevyhnul – v tamějším přístavu byl přeložen do říčních lodí a vypraven do jednotlivých námořních přístavů k lodění. Po vyjednání speciálních podmínek u rejdařů putovaly díly na námořních kontejnerových lodích z Rotterdamu, Hamburku a Konstanty do finálních destinací.
„Část nákladu putovala přes terminál DB Schenker v černomořském přístavu Konstanta, čímž jsme zákazníkovi ušetřili přibližně měsíc z celkového času přepravy,“ říká Pavel Trnka, manažer nadrozměrných přeprav ve společnost DB Schenker.
U nadrozměrů je při plánování třeba pamatovat nejen na samotnou přepravu, ale i na čas nutný pro vyřízení potřebných povolení nebo na plánování strategie a koordinace přeprav, které se počítají v řádech týdnů. Urychlit přepravu až o měsíc je proto v celém procesu velmi výrazná úspora.
Psát příspěvky smějí jen přihlášeníJednoduchý scénář je za dveřmi, pro nečekané výdaje ve světě podnikání je tu malý úvěr. Ten se obejde bez...
Sezónní zaměstnanci, kteří pracují v ovocnářství a zelinářství, získají slevu 7,1 % na sociálním...
rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...
Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...
První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...
Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...
Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...