Jde o velký elegantní sedan navazující na modely DS 7 Crossback a DS 3 Crossback, který představuje vrchol nabídky mladé francouzské prémiové značky. Značka DS modelem DS 9 potvrzuje své know-how, styl, eleganci a technologickou vyspělost s ambicí prosadit se na celosvětových trzích.
DS 9 představuje díky svým vlastnostem dokonalé spojení mezi odkazem minulosti, výjimečným know-how a špičkovou technologií. DS 9 je výzvou k znovuobjevení francouzské excelence v automobilovém odvětví…
DS 9 je dlouhá 493 cm a široká 185 cm, kola mají průměr 69 cm. Je tedy výraznější než jiné sedany této kategorie. Vůz je zkonstruován na nově přepracované platformě EMP2 s mimořádným rozchodem, z něhož prostorově těží zejména cestující na zadních sedadlech. Siluetu dotváří prudce klesající střecha na způsob fastbacku.
Elegantní sedan DS 9 přebírá klasické principy značky DS Automobiles, má expresivní přední část s maskou DS Wings a mřížkou chladiče vytvořenou pomocí parametrického designu, s trojrozměrným výbrusem, který jí dodává výrazný charakter a plastický reliéf. Na kapotě se poprvé objevuje i gilošovaný dekor „Clous de Paris“ ve tvaru šavle, který byl dosud používán jen v interiéru vozů DS.
Model DS z roku 1955 připomínají lišty ve tvaru kornoutků na okrajích střechy, které byly typickým znakem legendárního sedanu. Nyní byly upraveny a byla do nich zasazena nová boční obrysová světla, společně vytvářejí typický znak DS 9.
Plynulou elegantní siluetu podtrhuje linie vedoucí bez jakéhokoliv přerušení od masky chladiče přes kapotu, čelní sklo a střechu po zavazadlový prostor. Boky jsou hladké, táhnou se ladně od předních světlometů k zadním světlům. Vše podtrhují výsuvné kliky dveří v barvě karoserie a dvoubarevné provedení s černou střechou posilující sílu elegance.
I zezadu je patrná touha integrovat každý prvek do jednoho celku. Zadní blatníky, nárazník a kufr na sebe plynule navazují. Do vytvořené plochy jsou zasazena propracovaná zadní světla vytvářející díky kontrastu působivý trojrozměrný motiv šupin. Podtrhují je boční lišty ve tvaru šavlí vzdávající hold designovým prvkům velkých francouzských karosářů 30. let. Celkový vzhled zadní části umocňuje třetí mimořádně tenké brzdové světlo, které posiluje vizuální efekt zadního okna.
DS 9 bude nejprve nabízen s plug-in hybridním pohonem E-Tense tvořeným benzínovým turbo motorem PureTech a elektromotorem s celkovým výkonem 225 k, který dokáže díky baterii 11,9 kWh ujet 40–50 km (WLTP) v režimu s nulovými emisemi.
Elektromotor s osmistupňovou automatickou převodovkou může dosáhnout maximálního výkonu 80 kW (110 k) a 320 Nm. Používá se při rozjíždění, ke zvýšení akcelerace při jakékoli rychlosti a pro jízdu v režimu s nulovými emisemi až do 135 km/hod. Při nastartování se vždy automaticky spustí elektrický režim, doplněný hybridním režimem, který automaticky řídí jednotlivé druhy energie.
Vůz jede ve 100% elektrickém režimu, ve 100% benzínovém režimu, nebo v režimu, který oba módy kombinuje, pokud to situace vyžaduje. Posádka si tohoto přechodu ani nepovšimne. Režim E-Tense Sport nabízí maximální kumulaci obou dostupných energií, s upraveným nastavením akceleračního pedálu, převodovky, řízení a řízeného odpružení. Zvyšuje potěšení z jízdy a dynamiku, to vše v naprostém klidu.
DS 9 používá systém rekuperace energie, který dobíjí baterii při zpomalení nebo ve fázi brzdění. Funkce E-Save navíc umožňuje zajistit rezervu energie v baterii, která umožňuje absolvovat část cesty v režimu nulových emisí (výběr z několika úrovní), například když řidič ví, že ho čeká vjezd do bezemisních zón v centru města. Baterii lze nabít za 1 hod 30 min pomocí palubní nabíječky o výkonu 7,4 kW zapojené přes standardně dodávaný kabel do domácí nebo veřejné nabíjecí stanice.
Nabídku brzy doplní dva další motory E-Tense, jeden o výkonu 250 k pro pohon 2 kol s rozšířeným dojezdem a druhý o výkonu 360 k pro inteligentní pohon všech 4 kol. V Číně bude při uvádění na trh k dispozici verze E-Tense 250 k. V nabídce je rovněž benzínový motor PureTech o výkonu 225 k. Všechny modely jsou dodávány s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Co kdyby byl komfort na zadních sedadlech konečně stejný jako vepředu? S DS Lounge nabízí značka DS Automobiles posádce DS 9 své prvotřídní know-how. Elegance ušlechtilých materiálů použitých na velkých plochách, přístrojová deska zcela čalouněná kůží Nappa a zpracování sedadel Bracelet jen podtrhuje péči, která byla věnovaná každému detailu. Tlačítka ve formě krystalů, čalounění Alcantara® na celém stropě a na slunečních clonách a úchyty ručně potažené kůží lákají k doteku a vyvolávají příjemné pocity.
DS 9 poskytuje díky širokému rozvoru 290 cm spoustu prostoru na zadních sedadlech. Sedadla jsou vyhřívaná, odvětrávaná a jsou vybavena masážní funkcí, což je v této v kategorii premiéra.
K celkovému pohodlí přispívá středová loketní opěrka, a i ona nabízí možnosti převzaté z vyšších segmentů: zpracování v kůži, úložné prostory vybavené zásuvkami USB, ovládání masážních sedadel a barevné vnitřní osvětlení. DS 9 nabízí novou definici individualizovaného komfortu, kde lze všechny parametry upravit pro optimální pohodlí. Díky tomuto detailu si každý cestující řídí vlastní pohodlné prostředí sám.
Béatrice Foucher, generální ředitelka DS Automobiles, říká: „Od vytvoření nové značky DS v roce 2015 sleduje náš tým jediný cíl: přijít s velkým francouzským sedanem. Naše ambice ztělesnit know-how francouzského luxusu v automobilu se zhmotnila v novém standardu segmentu prémiových sedanů a výsledkem naší snahy zprostředkovat francouzskou kulturu prostřednictvím automobilu je dnes model DS 9.
Uvědomujeme si, že se očekává, že značka, jako je DS, bude v této třídě figurovat. Do DS 9 jsme vložili veškeré své know-how, aby se stal referencí z hlediska komfortu, stylu, elegance a avantgardy. Tento projekt naše týmy sjednotil, protože byl snem pro všechny, kdo každodenně DS vytvářejí. Dali do něj vše, aby vytvořili jedinečný model, který bude mít velmi silnou DNA DS.
U sedanu je impozantní vzhled zásadní vlastností. Vytvořili jsme DS 9 tak, aby překvapoval a byl velmi přesvědčivý. Vznikl ve Francii, kde jsme do něj vložili geny DS, má ambici uspět na globálních trzích a plně zapadá do řady modelů DS vytvořených od založení značky. Jsme hrdí na to, že můžeme vůz DS 9 představit na silnicích po celém světě.“
Tento prvotřídní komfort se projevuje také v možnostech úprav na míru prostřednictvím „DS Inspirací“. Každý styl interiéru, pojmenovaný po některé ze slavných čtvrtí Paříže, má svůj vlastní charakter, se sedadly potaženými kůží nebo Alcantarou®.
Pozornost věnovaná jednotlivým detailům nabízí řadu možností: tlačenou kůži u sedadel u Inspirace DS Bastille nebo u Inspirace DS Rivoli, černou Alcantaru® u Performance Line a kůži Nappa Art Ruby s ikonickým motivem hodinkového pásku (Bracelet) u Inspirace DS Opéra. Tato nejluxusnější verze má volant celý potažený červenou kůží Rubis a nastavitelné vícebarevné osvětlení s osmi odstíny, které dovedou vytvořit příjemnou atmosféru.
Péče věnovaná detailům, která se projevuje precizním zpracováním, je součástí francouzského know-how. Příkladem je kolečko ovladače poseté krystaly, perlové prošití, které nenápadně podtrhuje motiv Bracelet na sedadlech, či ozdobné prvky na přístrojové desce a dveřních panelech. Ovladače středové konzoly jsou zdobeny gilošovaným motivem „Clous de Paris“, jenž odkazuje na významnou francouzskou hodinářskou firmu. V horní části palubní desky jsou umístěny otočné hodinky B.R.M.
Značka již od svého vzniku věnuje velkou pozornost vylepšování akustického komfortu, který se ve voze DS 9 posunul na novou úroveň díky speciální úpravě zacílené na potlačení vnějšího hluku. Vrstvené akustické sklo je doplněno svařovanou a lepenou karoserií, která potlačuje vibrace. Potěšení umocňuje hi-fi zařízení Focal Electra®, které bylo speciálně vyvinuto pro DS 9. Mezi čtrnáct reproduktorů rozmístěných v kabině byly přidány nové mřížky výškových reproduktorů z nerezové oceli.
Systém DS Active Scan Suspension zahrnuje kameru snímající silnici, čidla světlé výšky, akcelerometry a detektory náprav, které zaznamenávají všechny pohyby a přenášejí je do systému, jenž mění tlumení a odpružení každého kola, aby se zvýšila bezpečnost, pohoda za volantem a výsledkem byl bezkonkurenční komfort. Odpružení DS 21. století v sobě spojuje útulný komfort velkého prestižního sedanu s dynamikou kupé kategorie GT.
Thierry Metroz, šéfdesignér DS Automobiles dodává: „DS Design Studio Paris mělo vždy ambice přijít s velkým sedanem navazující na slavnou tradici francouzských karosářů. Tato touha se dnes naplnila vozem DS 9.
Silueta vytváří jedinou neporušenou linii, od přední hrany kapoty k zadní hraně zavazadlového prostoru. Boky jsou hladké a elegantně tvarované, se zapuštěnými klikami v odstínu karoserie. Světlomety jsou spojeny se zadními světly čistou a ostrou linkou, která dává siluetě vozu její napětí. Prvky ve tvaru kornoutků hrají stejně jako v původní DS roli rozšíření střechy a slouží k umístění zadních obrysových světel.
Přímo jsme navázali na naše dva poslední koncepční vozy a středovou osu kapoty jsme podtrhli prvkem z gilošovaného kovu ve tvaru šavle. Tento prvek, který se objevuje exkluzivně u DS 9, se stává identifikačním prvkem vozu.
Při pohledu zezadu zaujme hladkost a plynulost. Zadní blatníky, nárazník a víko zavazadlového prostoru tvoří jediný celek. Do této plochy jsou zabudována jemná propracovaná světla, která vytvářejí výrazný kontrast, hloubku a plastičnost. Ke ztvárnění světel přispívá technologický podpis tvořený 3D šupinami i směrovky s posuvem světla. Celek je umocněn bočními lištami ve tvaru šavlí, které vzdávají hold velkým francouzským karosářům 30. let.
DS 9 uvádí na trh nový interiér. Naší snahou bylo prosadit vertikální architekturu, která je vyjádřením reprezentativnosti a elegance. Vertikalita zvýrazňuje také vnímání šířky. Dojem horizontality posilují nízká sedadla a snížená střecha. Celek dotváří propracované osvětlení vedoucí od dveří k palubní desce a používající osm různých barevných odstínů. V souladu s geny DS jsme chtěli vytvořit příkladný sedan, který respektuje základy segmentu, a současně některé zavedené principy rozvíjí, v duchu avantgardy, který je nám vlastní.“
Model DS 9, vytvořený ve Francii a vyráběný v Číně, je vůz, který se bude prodávat po celém světě a jehož prodej začne v Číně ve 2. polovině roku 2020.
DS Automobiles a NejBusiness.cz
25. února 2020
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....