Firemní dárky si můžete odečíst z daní, seznamte se s podmínkami

Firemní dárky si můžete odečíst z daní, seznamte se s podmínkami

S blížícími se Vánoci začínají firmy nakupovat dárky pro své zákazníky, zaměstnance, klienty nebo partnery. Jejich hodnotu si i letos můžou odečíst z daní formou započítání do nákladů, ne všechny firmy a podnikatelé to ale vědí. Jaké jsou aktuální podmínky pro odečet? Na to jsme se zeptali Lucie Vavrinčíkové ze společnosti REDA, největšího výrobce reklamních dárků v Česku.

Podmínky pro uznání firemních vánočních dárků coby nákladu stanovuje zákon 35/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty (§ 13 odst. 9 a a § 72 odst. 4) a 586/1992 Sb. o daních z příjmů (§ 25 odst. 1). Ty jasně určují, jaké náležitosti musí mít nejen vánoční dárek, ale jakýkoliv reklamní předmět, aby šlo o uznatelný náklad. Zákonem dané podmínky jsou tři:

    1. Cena dárku (reklamního předmětu) nesmí přesáhnout 500 Kč bez DPH.

    2. Dárek musí být jasně označený jménem firmy nebo propagovaného produktu, logem nebo ochrannou známkou.

    3. Dárek nesmí podléhat spotřební dani.

Zatímco první podmínka je jasná, další si zaslouží dovysvětlení. V případě druhého bodu jde o viditelné označení darovaného předmětu vaším jménem, logem nebo také jménem (logem) vaší služby nebo produktu. Jednoduše musí být zřejmé, kdo daný předmět daroval, abyste mohli náklad na jeho pořízení zavést do účetnictví jako náklad na svou propagaci.

Z třetího bodu vyplývá, že si jako náklad nemůžete započítat darované tabákové výrobky nebo alkohol. Existují ale výjimky. „Výjimkou je takzvané tiché víno, tedy nešumivé víno,“ říká Lucia Vavrinčíková ze společnosti REDA. Nemělo by jít ani o alkoholizované víno – víno s přídavkem tvrdého alkoholu. Neprojde vám tedy lahev whisky nebo šampusu, ale klasické nešumivé víno ano. A jak musí být víno označené? To zákon nedefinuje. Vaše logo se tak může objevit na krabici, etiketě nebo například pečeti, kreativitě se meze nekladou.

Pokud splníte všechny uvedené podmínky, můžete si také odečíst DPH, které jste zaplatili při pořízení dárku.

Další informace o podmínkách například pro reklamní trička a další reklamní dárky najdete v tomto článku.

Logo na dárku nemusí snižovat jeho hodnotu

Říkáte si, jestli nebudou zákazníci, klienti nebo partneři vnímat značkou opatřený dárek jako méně hodnotný? Podle Lucie Vavrinčíkové záleží na zpracování: „Logo dokážeme na dárek přenést elegantní formou tak, aby nekazilo dojem z něj. Oblíbené je například vypálení laserem nebo naopak plnobarevný tisk, při kterém zakomponujeme logo do zajímavé grafiky potisku.“

O vánoční dárky, kalendáře, ale i propagační předměty po celý rok se pro vás spolehlivě postará právě REDA. V nabídce má přes 8000 předmětů a dokáže vám poradit nejen s výběrem, ale i s formou a umístěním potisku. Prohlédněte si zdarma aktuální katalog reklamních předmětů, ve kterém najdete i neobvyklé novinky.

 

Zdroj informací

Reda.cz a NejBusiness.cz

Datum

13. prosince 2019

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.682 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál