S blížícími se Vánoci začínají firmy nakupovat dárky pro své zákazníky, zaměstnance, klienty nebo partnery. Jejich hodnotu si i letos můžou odečíst z daní formou započítání do nákladů, ne všechny firmy a podnikatelé to ale vědí. Jaké jsou aktuální podmínky pro odečet? Na to jsme se zeptali Lucie Vavrinčíkové ze společnosti REDA, největšího výrobce reklamních dárků v Česku.
Podmínky pro uznání firemních vánočních dárků coby nákladu stanovuje zákon 35/2004 Sb. o dani z přidané hodnoty (§ 13 odst. 9 a a § 72 odst. 4) a 586/1992 Sb. o daních z příjmů (§ 25 odst. 1). Ty jasně určují, jaké náležitosti musí mít nejen vánoční dárek, ale jakýkoliv reklamní předmět, aby šlo o uznatelný náklad. Zákonem dané podmínky jsou tři:
Zatímco první podmínka je jasná, další si zaslouží dovysvětlení. V případě druhého bodu jde o viditelné označení darovaného předmětu vaším jménem, logem nebo také jménem (logem) vaší služby nebo produktu. Jednoduše musí být zřejmé, kdo daný předmět daroval, abyste mohli náklad na jeho pořízení zavést do účetnictví jako náklad na svou propagaci.
Z třetího bodu vyplývá, že si jako náklad nemůžete započítat darované tabákové výrobky nebo alkohol. Existují ale výjimky. „Výjimkou je takzvané tiché víno, tedy nešumivé víno,“ říká Lucia Vavrinčíková ze společnosti REDA. Nemělo by jít ani o alkoholizované víno – víno s přídavkem tvrdého alkoholu. Neprojde vám tedy lahev whisky nebo šampusu, ale klasické nešumivé víno ano. A jak musí být víno označené? To zákon nedefinuje. Vaše logo se tak může objevit na krabici, etiketě nebo například pečeti, kreativitě se meze nekladou.
Pokud splníte všechny uvedené podmínky, můžete si také odečíst DPH, které jste zaplatili při pořízení dárku.
Další informace o podmínkách například pro reklamní trička a další reklamní dárky najdete v tomto článku.
Říkáte si, jestli nebudou zákazníci, klienti nebo partneři vnímat značkou opatřený dárek jako méně hodnotný? Podle Lucie Vavrinčíkové záleží na zpracování: „Logo dokážeme na dárek přenést elegantní formou tak, aby nekazilo dojem z něj. Oblíbené je například vypálení laserem nebo naopak plnobarevný tisk, při kterém zakomponujeme logo do zajímavé grafiky potisku.“
O vánoční dárky, kalendáře, ale i propagační předměty po celý rok se pro vás spolehlivě postará právě REDA. V nabídce má přes 8000 předmětů a dokáže vám poradit nejen s výběrem, ale i s formou a umístěním potisku. Prohlédněte si zdarma aktuální katalog reklamních předmětů, ve kterém najdete i neobvyklé novinky.
Reda.cz a NejBusiness.cz
13. prosince 2019
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....