Skupina PSA a FCA hodlají spojit své síly


Skupina PSA a FCA hodlají spojit své síly

Probíhající diskuse otevřely cestu k vytvoření nové skupiny světového významu a velikosti disponující globálními zdroji. Nová skupina budu z 50 % v rukou akcionářů skupiny PSA a z 50 % v rukou akcionářů FCA. V rychle se měnícím prostředí, v němž se objevují nové výzvy související s propojenou, elektrifikovanou, sdílenou a autonomní mobilitou, by nový subjekt měl využít svých prostředků a svého ekosystému v oblasti výzkumu a vývoje pro podporu inovací a rychlé a ekonomicky efektivní realizace uvedených výzev.

  • Nový subjekt by se měl z hlediska ročních prodejů stát 4. největším konstruktérem na světě (8,7 milionů vozů).
  • Při svém vzniku by měly být marže nového subjektu jedny z největších na trzích, kde působí, zejména díky významu FCA v Severní a Latinské Americe a skupiny PSA v Evropě.
  • Nový subjekt by měl umožnit posílit jednotlivé značky obou skupin z hlediska výroby a prodeje osobních vozů různých segmentů včetně luxusních a prémiových vozů, dále SUV, nákladních automobilů a lehkých užitkových vozů. Díky tomu by měly být značky nové skupiny společně silnější.
  • Subjekt vzešlý z fúze by měl spojit odborné znalosti obou skupin v oblasti technologií formujících novou éru udržitelné mobility, zejména v oblasti elektromotorů, autonomního řízení a digitálních technologií mobilního připojení.
  • Roční postupné synergie se odhadují na přibližně 3,7 miliard EUR, nemělo by přitom dojít k uzavření žádné továrny.
  • Vysoce respektované společné vedení uznávané pro výjimečnou tvorbu hodnot a s prokázaným úspěchem při předchozích fúzích.
  • Představenstvo nizozemské mateřské společnosti by mělo mít vyvážené zastoupení s většinou nezávislých členů. Předsedou představenstva by měl být John Elkann, generálním ředitelem a členem představenstva Carlos Tavares.

Londýn a Rueil Malmaison, 31. října 2019. Dozorčí rada akciové společnosti Peugeot S.A. a představenstvo společnosti Fiat Chrysler Automobiles N.V. (dále jen „FCA“) se jednomyslně dohodly, že budou společně usilovat o fúzi aktivit obou skupin v poměru 50:50. Oba orgány pověřily své týmy, aby dokončily diskuse a v příštích týdnech dosáhly uzavření závazného memoranda o porozumění (Memorandum of Understanding).

Plán na sloučení aktivit skupiny PSA a FCA navazuje na intenzivní diskuse mezi vrcholovým vedením obou skupin. Obě strany sdílejí přesvědčení, že tento odvážný a rozhodný krok vyplývá z jasné úvahy, že v důsledku této fúze vznikne lídr odvětví s odbornými znalostmi a zdroji, díky nimž bude schopen využít příležitostí a účinně se postavit výzvám nové éry mobility.

Výsledkem navrhované fúze by měl být 4. největší výrobce automobilů na světě, pokud jde o roční objem prodejů (8,7 milionů prodaných vozů), konsolidovaný obrat by měl být téměř 170 miliard EUR*, zisk z provozní činnosti více než 11 miliard EUR** na základě souhrnné výsledovky za rok 2018, s vyloučením společností Magneti Marelli a Faurecia. Odhadovaná hodnota získaná touto operací se odhaduje na přibližně 3,7 miliardy EUR z ročních postupných synergií. Ty vyplynou především z účinnějšího přidělování zdrojů na investice do platforem vozidel, hnacích ústrojí a technologií a z lepší nákupní kapacity plynoucí z nové velikosti skupiny. Tyto odhadované synergie nepočítají s uzavíráním jakýchkoliv výrobních podniků.

Předpokládá se, že 80 % synergií by mělo být dosaženo po 4 letech. Celkové náklady na dosažení těchto synergií se odhadují na 2,8 miliardy EUR.

Akcionáři každé společnosti by měli mít v držení 50 % kapitálu nového subjektu. Měli by se proto rovnocenně dělit o zisky tohoto spojení, jež se uskuteční na základě fúze s nizozemskou mateřskou společností. Na řízení nového subjektu se mají rovnocenně podílet oba akcionáři, většina členů představenstva by měla být nezávislá. Představenstvo by mělo mít 11 členů, pět členů má nominovat FCA (včetně Johna Elkanna jako předsedy) a pět skupina PSA (včetně člena zastávajícího funkci senior directora a místopředsedy)***. Generálním ředitelem by měl během počátečního funkčního pětiletého období být Carlos Tavares, který by měl rovněž zastávat funkci člena představenstva.

Carlos Tavares uvedl: „Toto spojení přinese významnou hodnotu všem zúčastněným stranám a otevírá před oběma skupinami slibnou budoucnost. Jsem velmi spokojený s tím, jakou práci jsme již s Mikem odvedli, a budu s ním rád spolupracovat na budování skvělé společnosti.“

Mike Manley prohlásil: „Jsem potěšen příležitostí spolupracovat s Carlosem a jeho týmem na této fúzi, která bude pro naše odvětví velmi důležitá. Se skupinou PSA již dlouhodobě úspěšně spolupracujeme a jsem přesvědčen, že spolu s našimi skvělými týmy můžeme vytvořit klíčový subjekt globální mobility na světové úrovni.“

Nizozemská mateřská společnost nového subjektu by měla být kótována na burze Euronext (Paříž), Borsa Italiana (Milán) a New York Stock Exchange a měla by si zachovat významné zastoupení v současných provozních sídlech obou skupin ve Francii, Itálii a v USA.

Navrhuje se, aby bylo ve stanovách nové společnosti vzniklé spojením uvedeno, že program věrnostního hlasování nedává akcionáři na valné hromadě hlasovací práva přesahující 30 %**** z celkového počtu odevzdaných hlasů. Očekává se rovněž, že nedojde k převodu stávajících dvojitých hlasovacích práv, ale že nová dvojitá hlasovací práva bude možné získat po tříleté době držení počítané od dokončení fúze.

Po dobu 7 let od dokončení fúze by se mělo uplatňovat pravidlo standstill, pokud jde o podíly společností EXOR N. V., Bpifrance Participations SA, DFG a rodiny Peugeot. Podíly EXOR, Bpifrance a rodiny Peugeot by měly být po tři roky nepřevoditelné, výjimkou by měla být možnost rodiny Peugeot zvýšit svůj podíl během prvních 3 let po dokončení fúze až o 2,5 %, nákupem akcií od společností Bpifrance Participations a DFG.

Před dokončením transakce by FCA měla vyplatit svým akcionářům mimořádné dividendy ve výši 5,5 miliard EUR, jakož i svůj podíl v Comau. Kromě toho by společnost Peugeot S.A. měla před dokončením fúze vyplatit svým akcionářům 46% podíl ve společnosti Faurecia. Díky tomu by měli mít akcionáři obou skupin možnost rovnoměrně využívat synergie a výhody plynoucí z fúze, i když se současně plně uznává vysoká hodnota plynoucí z přítomnosti FCA v Severní Americe a její silné postavení v Latinské Americe, včetně marží, jež jsou na trzích v těchto regionech nejlepší. Rovněž by se měla odrazit i přidaná hodnota spojená s potenciálem rozvoje značek Alfa Romeo a Maserati společnosti FCA.

Rozšířené portfolio obou podniků by mělo pokrývat všechny segmenty trhu, mělo by zahrnovat legendární značky a silné produkty postavené na racionalizovaných platformách a využívat optimalizace investic.

Celý projekt má podléhat obvyklému procesu informování orgánů zastupujících zaměstnance a měl by s nimi být projednán. Měly by se na něj vztahovat obvyklé prováděcí podmínky, včetně závěrečného schválení závazného memoranda o porozumění a dohody o konečné dokumentaci ze strany představenstev.

* Obrat FCA bez Magneti Marelli, a obrat skupiny PSA bez prodejů společnosti Faurecia třetím osobám

** Upravený EBIT skupiny FCA bez Magneti Marelli a zisk z provozní činnosti skupiny PSA bez společnosti Faurecia

*** Zastoupení zaměstnanců bude v souladu s platnou legislativou

**** V nizozemských společnostech nefunguje blokační menšina: všechna rozhodnutí se přijímají prostou většinou hlasů, kvóta ˃ 50 %


Psát příspěvky smějí jen přihlášení
Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.9221 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál