FlixTrain, spadající pod stejnou mateřskou společnost jako autobusy FlixBus, se připravuje na další expanzi, která přijde v roce 2020. Zelené vlaky jezdily první rok a půl pouze v Německu, kde se jedním z prvních partnerů v jejich provozu stala i společnost Leo Express.
V příštím roce chce společnost FlixMobility představit rozšířenou nabídku vlakových spojů i v zahraničí. Počínaje rokem 2020 budou první vlaky FlixTrain jezdit i mezi švédskými městy a v Německu rozšíří svou síť na nové koridory. Ve Francii nyní vláda vyhodnocuje ekonomické aspekty provozu na vybraných železničních trasách. Největší výzvou v celém odvětví je zajištění přístupu k dalším vozům, zejména, pokud jsou potřeba k rozjezdu nových linek.
Dva roky po spuštění vlaků v Německu plánuje společnost FlixTrain expanzi do zahraničí. Od první poloviny roku 2020 budou zelené vlaky jezdit ve Švédsku na trasách Stockholm-Malmö a Stockholm-Gothenburg. „Ve Švédsku vnímáme velkou a rostoucí poptávku po železniční přepravě. FlixTrain bude na trhu nejdostupnější alternativou pro cestování, s vysokou kvalitou přepravy a pohodlím, zároveň také výrazně přispěje k přechodu na udržitelnější formu dopravy," uvádí Peter Ahlgren, ředitel společnosti FlixBus ve Švédsku.
Na jaře 2019 odhalila společnost FlixTrain své předběžné plány také na francouzském železničním trhu. Regulátor vnitrostátní přepravy ARAFER požádal všechny strany, které mají zájem vstoupit na brzy liberalizovaný železniční trh, aby předložily své plány 18 měsíců před zahájením provozu. ARAFER poté na základě podnětů vyhodnotí ekonomické aspekty provozu na vybraných železničních trasách.
Železniční trh ve Francii bude liberalizován od roku 2021. Společnost FlixTrain vyhodnotí konečné plány pro vlakovou přepravu na francouzském trhu v roce 2020, kdy je také stanoven finální termín podání žádostí o přístup na železnici. „Liberalizace železnice ve Francii je pro nás jedinečnou šancí vytvořit ještě lepší nabídku přepravy pro francouzské zákazníky,“ říká Yvan Lefranc-Morin, ředitel FlixBusu pro Francii.
V Německu prozatím jezdí pod zeleným nátěrem FlixTrain zrekonstruované bývalé vozy Deutsche Bahn. Vlaky, které mají rozšířit stávající síť v Německu i v zahraničí, by měly být kombinací rekonstruovaných i zcela nových vozů. Poskytovatel mobility aktuálně jedná s několika výrobci vlaků. FlixTrain se navíc zasazuje o to, aby byly všechny všechny nové vlaky, stejně jako ty stávající, poháněné výhradně zelenou energií z obnovitelných zdrojů.
Kromě významného rozvoje na mezinárodních tratích chystá FlixTrain expanzi i na domácí půdě v Německu. Zelené vlaky vyjely poprvé v roce 2018 na trase mezi Berlínem a Stuttgartem (přes Frankfurt) a mezi Hamburkem a Kolínem nad Rýnem. O rok později byly do zelené sítě přidány vlaky jezdící na koridoru Berlín-Kolín n. R. Od poloviny prosince letošního roku začne FlixTrain stavět v dalších sedmi nových měst (např. Cáchy, Lipsko, Halle a Erfurt) na již existujících tratích. Na jaře 2020 společnost zahájí provoz mezi Stuttgartem a Hamburkem.
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....