Obor účetnictví a daní doposud odolával inovacím, jaké známe například z bankovnictví. Vlivem technologických změn a poptávky klientů se ale i tento obor začíná měnit. Klíčové novinky na trh přináší český start-up Trivi, který využívá mimo jiné i strojového učení (tzv. machine learningu). Společnost nabízí digitalizovanou správu účetnictví pomocí webové či mobilní aplikace vytvořené dle vlastního know how. Pro své klienty vyřizuje pravidelné legislativní povinnosti jako kontrolní hlášení a DPH, zpracovává daňová přiznání a mzdovou agendu a zastupuje klienty při komunikaci s úřady. Za start-upem stojí sourozenci Katarína Augustini a Juraj Cienik společně s Michalem Drozdem a Radkem Stavinohou, zakladateli cestovní agentury Invia.
Počet podnikatelů, start-upů i živnostníků v České republice v posledních letech roste. Stejně tak se zvyšuje tlak na administrativní požadavky spojené s podnikáním. Neodborník se v tom přestává orientovat, takže mu vyřízení všech náležitostí zabírá mnoho času s velkou pravděpodobností chyb. Za to mu hrozí nemalé finanční penalizace a jiné postihy.
Stejně jako u bankovnictví před několika lety i v účetnictví stále více lidí vyžaduje rychlá a jednoduchá řešení, která jim usnadní práci. Společnost Trivi posouvá ještě stále konzervativní trh s účetními službami a svým zákazníkům umožňuje správu celého účetnictví online prostřednictvím aplikací. „Odbouráváme stereotypy, že co není na papíře, neplatí. U nás neposíláte faktury poštou, i když můžete, ani je nepředáváte osobně svému účetnímu. Díky automatizaci a digitalizaci s podporou strojového učení zjednodušujeme celý proces zaúčtování agendy, a tím snižujeme cenu za účetní služby,” říká o Trivi její ředitel Juraj Cienik. Jednoduše pomocí Trivi aplikace v mobilu a Trivi portálu tak mohou zákazníci nahrávat doklady od svých dodavatelů, vystavovat faktury, odesílat účtenky do EET či sledovat své příjmy a výdaje. Do budoucna budou na jednotlivé účetní firmy narůstat nejen legislativní a vědomostní nároky, ale také finančně náročné technologické požadavky, jako jsou různá softwarová řešení či nákup robotů.
Za digitalizací účetnictví stojí tým více než 50 profesionálů, který dohlíží na účetní i legislativní správnost zpracovaných podkladů a výstupů. „Narozdíl od některých klasických účetních firem umíme klientům poradit ve více oblastech, nebudou tak potřebovat zvlášť odborníka na vedení účetnictví a jiného na daně. Jde nám především o ulehčení práce klientům, aby se mohli naplno věnovat předmětu svého podnikání. Na druhé straně díky automaticky odbouráváme velkou část ruční práce, takže dokážeme udělat více za méně peněz a dostat koncové ceny pro zákazníky na nižší hladinu, než je zvykem,“ tvrdí Juraj Cienik. Pokud klient potřebuje odbornou konzultaci, má se vždy na koho obrátit. S přidělenou účetní lze komunikovat prostřednictvím chatu na portálu Trivi a v mobilní aplikaci, e-mailem a telefonem. V případě potřeby je možná i osobní schůzka.
Systém Trivi dokáže přenášet data z různých systémů (e-shopů, CRM…) prostřednictvím API připojení nebo importních můstků Money, Pohoda, ISDOC a dalších. Není tak potřeba doklady ručně přenášet do systému, vše probíhá prostřednictvím profilu na Trivi portálu, chytré Trivi aplikace nebo e-mailem.
Trivi & NejBusiness.cz
3. září 2019
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...