Průzkum: Čechům ekologie není lhostejná, řeší ji doma i při nákupu

Průzkum: Čechům ekologie není lhostejná, řeší ji doma i při nákupu

Záleží Čechům na ekologii? Jak se podílejí na ekologičtějším přístupu a za jakých podmínek jsou lidé ochotni se v budoucnu na něm podílet víc? Odpovědi na tyto a další otázky poskytuje průzkum* od agentury Simply5, který má exkluzívně k dispozici Globus. I na něj Globus reagoval při přípravě ekologických změn, které budou nově zákazníky při nákupech v tomto obchodním řetězci provázet. Ekologická odpovědnost je pro Globus zásadní hodnotou, kterou chce i nadále promítat do svého podnikání.

Pro Čechy největším ekologickým tématem není globální oteplování, ale odpad a plýtvání potravinami. Vyplývá z průzkumu, který má k dispozici exkluzívně společnost Globus. Jde o témata, která nejvíce respondentů vnímá také tak, že skrze ně mohou mít reálný vliv na ekologii. Tomu nasvědčuje i fakt, že 93 % respondentů průzkumu vykonává alespoň jednu ekologickou aktivitu pravidelně. Nejčastěji se lidé věnují pravidelnému třídění odpadu, běžně třídí odpad 70 % respondentů. „Nově mohou lidé třídit také s Globusem. Na všech hypermarketech jsme instalovali koše na separovaný odpad. A důsledně třídíme také interně ve vlastních výrobách, v kancelářích a v zázemí hypermarketů,“ řekla Rita Gabrielová, vedoucí externí komunikace Globus.

Vzít si vlastní tašku na nákup sebou do obchodu je samozřejmostí pro 66 % lidí a 65 % se vždy snaží koupit jen to, co potřebuje a neplýtvat jídlem. Více než 80 % zákazníků se soustředí na to, aby ideálně vznikalo v domácnosti co nejméně odpadu, preferují ekologičtější typy obalů a snižují jejich nakoupené množství. Nejčastěji v domácnosti ekologii řeší ženy okolo 30 let věku, které mají na starosti chod domácnosti a potýkají se tak i s otázkou nadmíry odpadu na denní bázi. Tomu jde naproti skutečnost, že kdysi běžná situace v obchodech, kdy si zákazníci zakoupili k nákupu igelitovou tašku, ve velké míře vymizí. „Ekologickou odpovědnost našich zákazníků jednoznačně podporujeme, a proto jsme se soustředili také na vytvoření nabídky nových tašek, které by naši zákazníci mohli použít opakovaně bez nutnosti kupovat si jednorázovou tašku. Z Globusu mizí tašky plastové a přibývají papírové, ještě o prázdninách je pak doplní velká bavlněná taška a opakovaně použitelná alternativa k mikrotenovým sáčkům,“ nastínila Rita Gabrielová.

Většina chce být odpovědnější, za rozumnou cenu

Nějakou zkušenost s ekologičtějším nákupem a spotřebou má dokonce 93 % dotázaných. V současnosti je 80 % lidí nakloněno vydat se cestou ekologicky přívětivého nakupování, pokud jim ale obchodník nabídne snadné a pohodlné řešení. “Pro Globus je ekologická odpovědnost zásadní hodnotou, kterou promítáme do našeho podnikání. Při zavádění obalových změn v letošním roce uvažujeme hodně do budoucna a poctivě hledáme alternativy tak, aby nové obaly byly důsledně recyklovatelné,“ říká Rita Gabrielová.

Asi polovina odpovědných spotřebitelů jsou „nováčci“, kteří se ekologicky odpovědně chovají v posledních pěti letech. Téměř třetina lidí pak říká, že vždy nebo obvykle nakupuje a konzumuje způsobem šetrným k životnímu prostředí. V současnosti 48 % Čechů preferuje značky nebo poskytovatele služeb, kteří jsou prokazatelně šetrní k životnímu prostředí, 12 % bylo ochotno za ekologičtější zboží i připlatit.

Bez obalu!

Téměř dvě třetiny lidí jsou ochotny obětovat své pohodlí, aby dosáhly ekologičtějšího způsobu spotřeby. A asi polovina lidí je otevřená tomu, aby tomu obětovali peníze nebo čas navíc. Některá ekologická řešení jsou však jednoduchá a na českém trhu dostupná. Například bezobalové nakupování není mezi Čechy moc známé, ale v zahraničí je mezi zákazníky velmi populární. „V bezobalovém prodeji je Globus jakýmsi pionýrem na českém trhu, když v roce 2012 poprvé nabídl na vybraných hypermarketech prodej mražených výrobků na váhu. Šlo tehdy o mraženou zeleninu, různé typy příloh jako hranolky, americké brambory a další. V současné době je tento sortiment na všech našich hypermarketech mnohem širší, zahrnuje například ořechy a suché plody. Další bezobalové novinky se připravují,“ řekla Rita Gabrielová. Bezobalový prodej má podle Globusu budoucnost a úspěch predikuje i to, co podle průzkumu vadí lidem nejvíc. Jde zejména o v plastu předem balené potraviny, jako například ovoce.

* 502 respondentů napříč věkovými kategoriemi (od 16 do 60 let) a regiony ČR.

Zdroj informací

Globus & NejBusiness.cz

Datum

31. července 2019

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. července 2025

Program turistických voucherů pro Jeseníky přinesl regionu téměř 300 milionů korun

rogram turistických voucherů pro Jeseníky realizovaný Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR) ve spolupráci...

11. června 2025

SÚIP: V roce 2024 provedl bezmála 19 000 kontrol a udělil pokuty za téměř 470 miliónů

Celkem 18 969 provedených kontrol, 5 595 udělených pokut v celkové výši 468 994 500 korun, ale i 1 934...

6. června 2025

První vysokorychlostní trať v ČR „Moravská brána“ je blíže realizaci

První vysokorychlostní trať v České republice uspěla v procesu posouzení vlivů na životní prostředí (EIA)...

4. června 2025

Firmy v železničním průmyslu nabízejí stovky pracovních míst pro letošní absolventy technicky zaměřených středních škol

Členské firmy Asociace podniků českého železničního průmyslu - ACRI letos nabízejí stovky pracovních míst,...

16. května 2025

Samsung přebírá špičkového globálního výrobce HVAC zařízení FläktGroup

Společnost Samsung Electronics oznámila, že uzavřela dohodu o převzetí veškerých akcií skupiny FläktGroup,...

27. dubna 2025

SGEF reportuje 36% nárůst financování strojů a technologických zařízení

Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...

25. dubna 2025

Flexibilních kanceláří v Česku už je přes 172 500 metrů čtverečních. A bude jich více i v regionech

Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...

22. dubna 2025

IROP v roce 2024: 2 409 podpořených projektů a investice za 26,5 miliardy korun

Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...

17. dubna 2025

Inspekce práce v loňském roce při kontrolách odhalila téměř 2 tisíce nelegálně pracujících osob

V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...

9. dubna 2025

ABB, Smart View a Keyence otevřely studentům dveře do reálného světa robotiky na RoboVision Hackathonu

ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...

Reklama

Page generated in 1.6559 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál