Průzkum: Čechům ekologie není lhostejná, řeší ji doma i při nákupu

Průzkum: Čechům ekologie není lhostejná, řeší ji doma i při nákupu

Záleží Čechům na ekologii? Jak se podílejí na ekologičtějším přístupu a za jakých podmínek jsou lidé ochotni se v budoucnu na něm podílet víc? Odpovědi na tyto a další otázky poskytuje průzkum* od agentury Simply5, který má exkluzívně k dispozici Globus. I na něj Globus reagoval při přípravě ekologických změn, které budou nově zákazníky při nákupech v tomto obchodním řetězci provázet. Ekologická odpovědnost je pro Globus zásadní hodnotou, kterou chce i nadále promítat do svého podnikání.

Pro Čechy největším ekologickým tématem není globální oteplování, ale odpad a plýtvání potravinami. Vyplývá z průzkumu, který má k dispozici exkluzívně společnost Globus. Jde o témata, která nejvíce respondentů vnímá také tak, že skrze ně mohou mít reálný vliv na ekologii. Tomu nasvědčuje i fakt, že 93 % respondentů průzkumu vykonává alespoň jednu ekologickou aktivitu pravidelně. Nejčastěji se lidé věnují pravidelnému třídění odpadu, běžně třídí odpad 70 % respondentů. „Nově mohou lidé třídit také s Globusem. Na všech hypermarketech jsme instalovali koše na separovaný odpad. A důsledně třídíme také interně ve vlastních výrobách, v kancelářích a v zázemí hypermarketů,“ řekla Rita Gabrielová, vedoucí externí komunikace Globus.

Vzít si vlastní tašku na nákup sebou do obchodu je samozřejmostí pro 66 % lidí a 65 % se vždy snaží koupit jen to, co potřebuje a neplýtvat jídlem. Více než 80 % zákazníků se soustředí na to, aby ideálně vznikalo v domácnosti co nejméně odpadu, preferují ekologičtější typy obalů a snižují jejich nakoupené množství. Nejčastěji v domácnosti ekologii řeší ženy okolo 30 let věku, které mají na starosti chod domácnosti a potýkají se tak i s otázkou nadmíry odpadu na denní bázi. Tomu jde naproti skutečnost, že kdysi běžná situace v obchodech, kdy si zákazníci zakoupili k nákupu igelitovou tašku, ve velké míře vymizí. „Ekologickou odpovědnost našich zákazníků jednoznačně podporujeme, a proto jsme se soustředili také na vytvoření nabídky nových tašek, které by naši zákazníci mohli použít opakovaně bez nutnosti kupovat si jednorázovou tašku. Z Globusu mizí tašky plastové a přibývají papírové, ještě o prázdninách je pak doplní velká bavlněná taška a opakovaně použitelná alternativa k mikrotenovým sáčkům,“ nastínila Rita Gabrielová.

Většina chce být odpovědnější, za rozumnou cenu

Nějakou zkušenost s ekologičtějším nákupem a spotřebou má dokonce 93 % dotázaných. V současnosti je 80 % lidí nakloněno vydat se cestou ekologicky přívětivého nakupování, pokud jim ale obchodník nabídne snadné a pohodlné řešení. “Pro Globus je ekologická odpovědnost zásadní hodnotou, kterou promítáme do našeho podnikání. Při zavádění obalových změn v letošním roce uvažujeme hodně do budoucna a poctivě hledáme alternativy tak, aby nové obaly byly důsledně recyklovatelné,“ říká Rita Gabrielová.

Asi polovina odpovědných spotřebitelů jsou „nováčci“, kteří se ekologicky odpovědně chovají v posledních pěti letech. Téměř třetina lidí pak říká, že vždy nebo obvykle nakupuje a konzumuje způsobem šetrným k životnímu prostředí. V současnosti 48 % Čechů preferuje značky nebo poskytovatele služeb, kteří jsou prokazatelně šetrní k životnímu prostředí, 12 % bylo ochotno za ekologičtější zboží i připlatit.

Bez obalu!

Téměř dvě třetiny lidí jsou ochotny obětovat své pohodlí, aby dosáhly ekologičtějšího způsobu spotřeby. A asi polovina lidí je otevřená tomu, aby tomu obětovali peníze nebo čas navíc. Některá ekologická řešení jsou však jednoduchá a na českém trhu dostupná. Například bezobalové nakupování není mezi Čechy moc známé, ale v zahraničí je mezi zákazníky velmi populární. „V bezobalovém prodeji je Globus jakýmsi pionýrem na českém trhu, když v roce 2012 poprvé nabídl na vybraných hypermarketech prodej mražených výrobků na váhu. Šlo tehdy o mraženou zeleninu, různé typy příloh jako hranolky, americké brambory a další. V současné době je tento sortiment na všech našich hypermarketech mnohem širší, zahrnuje například ořechy a suché plody. Další bezobalové novinky se připravují,“ řekla Rita Gabrielová. Bezobalový prodej má podle Globusu budoucnost a úspěch predikuje i to, co podle průzkumu vadí lidem nejvíc. Jde zejména o v plastu předem balené potraviny, jako například ovoce.

* 502 respondentů napříč věkovými kategoriemi (od 16 do 60 let) a regiony ČR.

Zdroj informací

Globus & NejBusiness.cz

Datum

31. července 2019

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.8028 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál