ŠKODA AUTO vyzývá své zaměstnance k aktivnímu podávání zlepšovacích návrhů v celém podniku: V roce 2018 podali zaměstnanci společnosti ŠKODA AUTO více návrhů než kdykoli předtím. Více než 60 procent z celkového počtu téměř 30 000 návrhů automobilka úspěšně realizovala. Jednotlivá opatření šetří zdroje a náklady, zvyšují bezpečnost v závodě nebo ergonomii na pracovišti. Nejlepší návrhy automobilka odměňuje v rámci zlepšovatelství ZEBRA peněžitými odměnami a čtyřikrát ročně z autorů návrhů losuje výherce automobilů.
Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast řízení lidských zdrojů, zdůrazňuje: „Vynalézavost a schopnost inovovat je pro společnost ŠKODA AUTO typická už od samotných počátků automobilky. Naši zaměstnanci, kteří v rámci zlepšovatelství podávají konkrétní zlepšovací návrhy, jsou příkladnými reprezentanty tohoto ducha. Svými návrhy přispívají k efektivnějším procesům, ekologičtější výrobě, šetrnému nakládání se zdroji, snižování nákladů nebo dalšímu zvyšování bezpečnosti práce. Za to bych jim chtěl srdečně poděkovat.“
Pavel Hlaváč, vedoucí plánování lidských zdrojů, dodává: „Zlepšovatelství je ve všech třech výrobních závodech společnosti ŠKODA AUTO – v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí – zakotveno jako systematický proces. V centru procesu zlepšovatelství stojí zaměstnanci. Ti pomáhají k tomu, aby byla společnost ŠKODA AUTO ve všech oblastech ještě lepší, rychlejší, bezpečnější a hospodárnější.“
V roce 2018 podalo celkem 8 462 zaměstnanců téměř 30 000 zlepšovacích návrhů, více než 60 procent z nich už společnost ŠKODA AUTO realizovala. Dosažené úspory činí celkem 209,6 milionů korun. Automobilka zaměstnance odměnila peněžitými prémiemi v celkové výši 26,5 milionů korun. Jeden ze zaměstnanců podal námět, jehož realizací společnost ŠKODA AUTO ušetřila víc než 18 milionů korun a za svůj návrh obdržel odměnu ve výši 600 000 korun. Vedle finanční odměny losuje ŠKODA ze všech účastníků čtyřikrát ročně výherce vozů. Kromě nich je možné vyhrát i účast na exkluzivních akcích, například zájezd na mistrovství světa v ledním hokeji.
Archivní záznamy ukazují, že zaměstnanci společnosti ŠKODA AUTO podávají zlepšovací návrhy už od roku 1918, avšak s cíleným zlepšovatelstvím automobilka začala až v roce 1993. Konkrétní návrhy zaměstnanců ukazují možnosti, jak v celém podniku ušetřit náklady nebo jak zvýšit bezpečnost či efektivitu práce.
Zlepšovatelství ve společnosti ŠKODA AUTO dnes nese jméno ZEBRA. Jde o zkratku z počátečních písmen klíčových prvků zlepšovatelství: znalost, elán, bystrost, rozum a aktivita. Programem ZEBRA podněcuje společnost ŠKODA AUTO své zaměstnance k podávání zlepšovacích návrhů a koordinuje jejich vyhodnocování, realizaci a odměňování. Od roku 2010, kdy byla zahájena činnost zlepšovatelství ZEBRA, vzrostl v roce 2018 počet podaných zlepšovacích návrhů z 11 620 na novou rekordní hodnotu 29 971. Většina podaných návrhů poukázala na možnosti úspor materiálu a optimalizace výrobních postupů. Následovaly návrhy na optimalizaci procesů, zlepšení bezpečnosti práce, ochrany zdraví, zlepšení pracovních podmínek a ochranu životního prostředí.
ŠKODA AUTO a.s. & NejBusiness.cz
13. června 2019
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....