Jak vidí rok 2019 podnikatelky na Floridě, v Monaku i Kopřivnici

Jak vidí rok 2019 podnikatelky na Floridě, v Monaku i Kopřivnici

Zeptali jsme se pětice podnikatelek, které se na konci dubna setkaly v Arménii na 67. World Committee Meeting 2019 - FCEM (Femmes Chefs D'Entreprises Mondiales) v roli jeho nejvyšších představitelek, co ovlivňuje jejich podnikání v roce 2019.

 

Z Floridy i do Prahy

Teresa Meares podniká na Floridě v Jacksonville, kde založila společnost Audibelle Clothing. Oborem jejího podnikání je oděvní průmysl, její značka Audibelle inspiruje mladé dívky k sebevědomí a plnění vlastních snů. Aktuálně se zajímá o rozšíření svého podniku na mezinárodní trhy včetně České republiky, kde prozatím nemá vhodného partnera pro společný byznys. Prahu navštívila mimo jiné letos v lednu u příležitosti setkání vedení FCEM. Teresa předpokládá, že i v druhé polovině roku 2019 budou manažerskou práci v jejím americkém regionu ovlivňovat politické šarvátky mezi dvěma politickými stranami. Podle ní vnáší do podnikání nežádoucí „rozptýlení”: „Potřebujeme společný cíl, abychom pracovali ve prospěch ekonomiky jako celku. V okamžiku, kdy společnost cítí nejistotu, podniky mají tendenci být konzervativnější. A v okamžiku, kdy jste konzervativní, podnikání nemůže růst.”

Oproti roku 2018 podnikatelka cítí mnohem silnější vliv sociálních sítí, respektive jejich schopnost měnit názory a náladu ve společnosti nebývale rychle a jednoduše. Sama stávající prostředí sociálních sítí označuje za “virové” a očekává, že jako takové se bude promítat do obchodních a marketingových plánů. Druhou věcí, kterou Teresa Meares vyzdvihla jako faktor ovlivňující podnikání, je udržení konkurenceschopných platových nabídek na jedné straně a správná rovnováha mezi náklady na zaměstnance vázané na mzdy, daně a zdravotní péči na straně druhé.

Teresa Meares, která je FCEM World Vice-President, se vyjádřila k silným stránkám žen v podnikání. Podle ní jsou ženy v podnikání (nejen v USA) velmi zodpovědné, jejich hlavní motivací není mimořádný úspěch ani společenské postavení. Mnohem více si cení své nezávislosti, zároveň jsou citlivější vůči tomu, co podnikání přináší či naopak ubírá jejich rodinám: „Mým nejvyšším cílem,” uvádí Teresa: „je vybalancování pracovního a rodinného života. Jsem vlastníkem firmy a pracuji i v několika neziskových komisích. Musím vyvážit svůj pracovní čas a závazky, které mám vůči kolegům a společnosti s těmi rodinnými,” uzavírá Meares.

Monako sleduje Francii

Joëlle Baccialon, FCEM World General Secretary, má podnikatelskou základnu v Monaku, pod hlavičkou společnosti JLA Leadership Sarl se věnuje oblasti obnovitelných zdrojů, energie a ekologických staveb. Podnikání v Monaku závisí na Francii, v případě JLA Leadership Sarl na politice životního prostředí: „Politická situace Francie se našeho odvětví zásadně dotýká, dnes například nevíme, zda některé zákony na podporu odvětví, vstoupí v účinnost, popřípadě kdy. Také některé daňové odpočty na ekologickou restrukturalizaci domů nejsou dosud urovnány, a naopak – některé už byly pozměněny. Lidé i firmy vyčkávají na jasnější podmínky,” uvedla J. Baccialon na konto překážek svého podnikání již na počátku roku 2019. Nyní doplňuje, že ekonomické podmínky a otazníky nad budoucností přimějí zákazníka, aby zaujal pozici „počkejme a uvidíme", což progresi nesvědčí: „Přitom na začátku roku 2019 jsme předpokládali, že letošek bude rokem ekologických projektů, nyní ale všichni znejistěli,” uvádí podnikatelka z Monaka. Konstatuje však, že její firma roste a expanduje a velmi brzy bude stát před rozhodnutím, jak její velikost a financování řešit. V České republice se Joëlle Baccialon podnikat nechystá, preferuje slunné a frankofonní země. Nyní investovala v Africe.

Role žen

Sophie Escrivant se pohybuje v oblasti informačních technologií a výstavnictví, dále také zastává prezidentskou funkci sdružení ADAMA Toulon. V rámci FCEM je pověřená interní komunikací na celosvětové úrovni (FCEM World Comunication Manager). V podnikatelském životě pořádá veletrhy zejména v oblasti nových technologií zaměřených na podporu inovačních firem. Co jejímu podnikání „určuje” rozlet, jsou reformy francouzské vlády. Jsou to právě podnikatelé, kteří se budou muset vyrovnávat se sociálními hnutími a protestními pochody, které reformy vyvolaly, jak Escrivant zdůraznila. Aktuálně Sophie Escrivant připravuje několik odborných eventů a nových konceptů ve Francii a USA. Patří mezi ně i dlouhodobý projekt Místo žen ve filmovém průmyslu. Jde o diskusi s herečkami, které se chtějí podělit o své zkušenosti z jejich atraktivního prostředí. V roce 2020 bude Escrivant spolupořádat odborný event s podtitulem: Místo žen v ekonomickém světě.

Olivové B2B

Cinzia Cicolella, FCEM World Ethics Commissioner&Protocol se pohybuje v potravinářském odvětví. Její firma Olio Cicolella se soustředí na olivové oleje nejvyšší kvality. Zaměstnává ty nejlepší ochutnavače a specialisty na míchání lisovaných olejů z různých druhů oliv. V letošním roce mnohem více cestuje, jejím podnikatelským cílem je rozšíření obchodní sítě na sever Evropy a do Andalusie. Její produkty mají špičkovou kvalitu, což znamená i vysokou cenu. Přestože klientů, kteří vysokou kvalitu vyžadují, není málo, jejich ochota za ni platit není samozřejmá. V letošním roce Cinzia plánuje posílit B2B spolupráci se supermarkety, kam chce své olivové oleje dodávat. V Praze již podnikala a bylo by jí potěšením zde obchodního partnera opět najít.

Český optimismus

Oblast výstavnictví a marketingu je doménou Kateřiny Haring, prezidentky ČMAPM a FCEM World Vice-President Europe. Její společnost Dynamic Group se sídlem v Kopřivnici zajišťuje veletržní expozice pro českou i mezinárodní klientelu na domácích i zahraničních trzích. Výstavám a veletrhům, podle Haring, letos prospívá ochota firem investovat do reklamy a marketingu, ze kterých je část prostředků alokována pro účast na velkých eventech: „Nálada firem a konjunktura trhu se navzájem kopírují. Vzhledem k provázanosti mezinárodních trhů se veletrhům daří, hlavním faktorem je a bude situace a atmosféra v Ruské federaci, USA a v Evropské unii.”

V okamžiku, kdy česká podnikatelka srovnává výzvy, kterými se zaobírala na počátku letošního a loňského roku, vidí velkou podobnost v rychlosti, s jakou úspěšní podnikatelé musí operovat: „Doba a tempo se zrychlují díky novým technologiím, které vás zastihnou všude a v jakoukoliv denní dobu. Tím se zvyšuje i konkurence, protože kdo dříve reaguje a odpoví, ten získá zakázku,” říká hlavní tvář společnosti s příhodným jménem Dynamic Group. Pozitivně se Haring staví také k otázce překážek rozvoje svého oboru: „Věřím, že letos nepůjde o žádné speciální překážky, jako tomu bylo v případě sankcí ve vztahu k Ruské federaci, které jsou od roku 2014. Na ty si už všichni zvykli a fungují i s nimi. Nicméně, ovlivnit nás může brexit, který určí, jak se bude postupovat v případě dočasné práce našich pracovníků na technickém veletržním zázemí ve Spojeném království. Zatím není vůbec jasné, jaká pravidla nastanou. Ovlivní to ale hlavně administrativní složku naší práce v případě, že bude potřeba zajišťovat speciální povolení či víza. Předpokládám ale, že bude jisté „přechodné období“ a že „natvrdo“ by se podmínky změnily nejdříve za 2 – 3 roky,” uvádí Kateřina Haring z České republiky.

Zdroj informací

Českomoravská asociace podnikatelek a manažerek & NejBusiness.cz

Datum

10. června 2019

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.5258 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál