Blíží se zkáza tradičních letních festivalů? Festivalová asociace FESTAS publikovala informaci, že na náklady spojené s EET by padla celá pětina tržeb. Splnění podmínek je navíc pro organizátory velmi náročné, v místech konání akce často chybí infrastruktura a není možné zajistit pevné připojení k internetu. Jako řešení se nabízí například finanční aplikace pro mobil, která umožňuje přijmout platbu kartou. Nepodléhají totiž evidenci EET. Toho letos využívají festivaly jako United Islands of Prague či Pražské Quadriennale.
„Na platby přijaté pomocí mobilní aplikace se nevztahuje elektronická evidence tržeb. Z EET jsou od loňska vyjmuty platby bezhotovostním převodem peněžních prostředků,“ říká Matěj Turek, spoluzakladatel startupu Trisbee. Stejnojmenná aplikace umožňuje přijímat platby kartou jen za pomoci chytrého telefonu – tedy bez terminálu a dodatečných poplatků. „Velkou výhodou je i šetrnost k životnímu prostředí, o kterou se pořadatelé snaží stále více. Není totiž třeba tisknout žádné stohy papíru. Náš obchodník vydává na žádost zákazníka pouze běžnou účtenku,“ zdůrazňuje Turek. Trisbee je určeno právě pro drobné obchodníky a podnikatele. Stačí, aby si jak oni, tak jejich zákazníci zdarma stáhli aplikaci.
„Festivaly mají výrazná specifika, kvůli kterým je pro ně evidence tržeb extrémně náročná. V místech, kde se konají, chybí infrastruktura, neexistuje připojení k internetu. Počet prodejních míst se pohybuje v desítkách až stovkách, čemuž odpovídá počet EET pokladen a kvalifikovaného personálu, které by bylo nutné nákladně zajistit. To vše kvůli jednorázové akci, která se pořádá jednou ročně,“ shrnuje hlavní argumenty asociace FESTAS její výkonný ředitel Marek Vohralík. Náklady asociace odhaduje na pětinu z tržeb festivalů – pro srovnání pak uvádí gastroprovoz, kde jsou náklady nižší než 0,1 procenta obratu. Festivaly mají podléhat další chystané vlně EET.
V nejbližších dnech bude Trisbee spolupracovat se známými festivaly United Islands of Prague a Pražské Quadriennale. Návštěvníci zde aplikací zaplatí ve všech stáncích s občerstvením, na pivo u stánku Trisbee je navíc 50procentní sleva.
Nejde přitom o první akci, se kterou se Trisbee spojilo. „V nedávné době jsme spolupracovali například s Prague coffee festival 2018, Tatrhy a Life sciences film festival. Návštěvníci zakoupili vstupenky prostřednictvím Trisbee na webu a ty si jednoduše a pohodlně stáhli přímo do mobilu,“ vysvětluje František Havlín, druhý spoluzakladatel.
Dvoudenní hudební festival United Islands of Prague začíná v pátek 31. 5. 2019. Vstup je zdarma. Největším tahákem letošního ročníku je vystoupení britské indie-rockové čtveřice The Sherlocks.
Pražské Quadriennale je jedenáctidenní soubor workshopů, výstav, představení a programů, které se zaměřují na divadelní design a scénografii. Začíná 6. června 2019.
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....