Společnost ČD - Telematika a.s. dnes zveřejnila své auditované hospodářské výsledky za rok 2018. Tržby z provozní činnosti dosáhly výše 1 665,6 mil. Kč oproti 1 470,4 mil. Kč v roce 2017. Zisk před zdaněním (EBT) narostl o 7 % na 70,2 mil. Kč, čistý zisk vzrostl na 55,1 mil. Kč z loňských 51,4 milionů. Investice se pak zvýšily o více než pětinu.
Tržby se oproti předcházejícímu roku zvýšily o 13,3 %. Důvodem byl téměř 11% nárůst tržeb úseku Servis infrastruktury na 1 028,1 mil. Kč díky vyššímu objemu realizovaných aktivit včetně nových projektů v oblasti silniční telematiky. Výrazný podíl na růstu měl ale i úsek Telekomunikační služby, jehož tržby se zvýšily ve srovnání s předchozím rokem dokonce o 18,5 % na 611 mil. Kč. Vstup do nových segmentů dopravy a ICT pomohl dosáhnout nárůstu zisku před zdaněním (EBT) na 70,2 mil. Kč (65,7 mil. Kč v 2017). Zisk před odečtením úroků, daní, odpisů a amortizace (EBITDA) dosáhl za rok 2018 hodnoty 211,3 mil. Kč a ve srovnání s loňským rokem tak poklesl o necelých 7 %. Čistý peněžní tok z provozní činnosti činil 86 mil. Kč, meziročně se tak zvýšil o 30,7 mil. Kč.
ČD - Telematika v roce 2018 proinvestovala o 22 % více než v předcházejícím roce – celkem se jednalo o částku 116,1 mil. Kč z vlastních zdrojů. Investice směřovaly zejména do rozšíření vlastní optické infrastruktury a výměny aktivních prvků na přístupové síti, která přinesla rozšíření a zlepšení kvality služeb zákazníkům a zvýšení kapacity vlastní přenosové sítě. Také v roce 2018 pokračovala ČD - Telematika v projektech výstavby páteřních optických tras i pro své zákazníky. Rovněž pokryla další vlaková nádraží technologií Wi-Fi pro poskytování přístupu k veřejné internetové síti cestujícím.
Auditovaná výroční zpráva za rok 2018 bude na www.cdt.cz zveřejněna v průběhu měsíce května.
ČD - Telematika a.s. je významným poskytovatelem velkoobchodních internetových, datových a hlasových služeb a dodavatelem služeb v oblasti správy, údržby i výstavby optických infrastruktur. Portfolio svých činností doplňuje službami s přidanou hodnotou zahrnujícími servis kontaktního centra, systémovou integraci, diagnostiku a analýzu dat nebo kybernetickou bezpečnost. Dalším dynamicky se rozvíjejícím segmentem poskytovaných služeb je oblast Internetu věcí, kde realizuje řešení například chytrého parkování.
Société Générale Equipment Finance (SGEF), tuzemský lídr nebankovního financování firem a člen Skupiny...
Flexibilní kanceláře v Česku zažívají rekordní růst. Po utlumení poptávky během pandemie sledujeme výrazné...
Integrovaný regionální operační program (IROP) v roce 2024 významně podpořil rozvoj regionů napříč všemi...
V uplynulém roce 2024 bylo při kontrolách Státního úřadu inspekce práce odhaleno téměř 2 tisíce nelegálně...
ABB, Smart View a Keyence uspořádali RoboVision Hackathon, který studentům nabídl jedinečnou možnost...
České firmy přehodnocují své exportní strategie v reakci na geopolitický vývoj, regulatorní změny a...
osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...
Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...
Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...
Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...