Proč GDPR nesnížilo počet otravných reklamních mailů?

Proč GDPR nesnížilo počet otravných reklamních mailů?

Nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) zpřísnilo podmínky nakládání s osobními údaji. Mnozí si od něj také slibovali, že po jeho uvedení v platnost se sníží počet otravných mailů, které zaplňují mailboxy. Ale opak je pravdou – maily chodí stále a většina služeb, které využíváme, v souvislosti s GDPR chtěla „něco“ schválit. Proč GDPR nepomohlo, vysvětluje Ondřej Ševeček, odborník na IT bezpečnost Počítačové školy Gopas.

Počty nevyžádaných nabídek zůstaly stejné nebo dál rostou

Nařízení o ochraně osobních údajů se týká zemí EU, ale takovýto spam nerozesílají legitimní evropské společnosti, ani firmy ze zemí, kde je evropské právo vymahatelné, nebo kde jsou vůbec jakkoliv postižitelné. Tak to bylo před GDPR, a je to tak i nadále. Tyto firmy nabízejí reklamní spam svým možná už legitimním zákazníkům, kteří si u nich reklamu na svoje výrobky zakoupí. Problém je, že správcem osobních údajů je ona stínová, neviditelná, nedohledatelná a nepostihnutelná „spamovací" společnost, a skutečná firma z reklamy o vašich osobních údajích zpravidla nic netuší. Tudíž se prostě nemáte kde domáhat spravedlnosti. Můžete si maximálně nabízený výrobek nekoupit. Tyto „spamovací“ firmy prostě sbírají kontaktní údaje a používají je podle své libovůle. GDPR vám dnes dává lepší kontrolu nad tím, jak se mohou vaše kontaktní údaje šířit, pokud je dáte nějaké legitimní zodpovědné firmě. Ale pokud tyto údaje jsou už „v systému“, máte smůlu.

Za některými nabídkami se může skrývat i útok

Cílem těchto mailů někdy není jen nabízet zboží, někdy dokonce plní úplně jiný účel. Mnohdy jde o to donutit adresáta ke kliknutí na políčko „Odhlásit odběr“ a přesměrovat ho na nějakou nebezpečnou webovou stránku; nebo ho přimět, aby si stáhnul a spustil nějaký virus.

Těchto mailů se prakticky nejde zbavit

Vyvstává otázka, jak se podobných mailů zbavit. Odpověď nikoho nepotěší – zbavit se jich nejde. Umísťování adres odesílatelů na blacklist je téměř ztráta času, protože adresy odesilatelů i domény se mění velmi často. Takže pokud jsou kontaktní údaje už „v systému“, jedinou cestou je změnit e-mailovou adresu. Nové údaje by potom neměly figurovat na veřejných stránkách a lidé by neměli nikomu dávat souhlas k jejich zpracování. Podle GDPR dnes už musí být souhlasy velice specifické, dobře vysvětlené a nesmí být součástí obchodních podmínek, ani jiné smlouvy. Ale bohužel existující údaje rozšířené ve spamovacích rájích, už nikdy neodstraníte.

Zdroj informací

GOPAS, a. s. a NejBusiness.cz

Datum

11. prosince 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

10. března 2025

Česká EAG ohlásila dvě akvizice v Německu za více než miliardu

osud roztříštěný evropský trh se softwarovými, datovými a analytickými nástroji pro obchodování s novými i...

28. února 2025

Evropská komise schválila Česku podporu na výrobu tepla z biomasy

Evropská komise schválila podle pravidel EU pro veřejnou podporu český program ve výši přibližně 2,6...

27. ledna 2025

Nůžky odměňování žen a mužů v Česku jsou pořád rozevřené

Mind the gap. Hlášení, které v anglicky mluvících zemích upozorňuje cestující v metru na prostorovou...

22. ledna 2025

Půjčka pro podnikatele je spojená s minimální administrativou

Jen krátká smlouva a žádné osobní jednání, přesně o tom jsou moderní úvěry, které lze vyřešit z pohodlí...

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

Reklama

Page generated in 1.2176 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál