Podnikové služby: čtyřikrát větší důraz na firemní vzdělávání než zbytek trhu

Podnikové služby: čtyřikrát větší důraz na firemní vzdělávání než zbytek trhu

Digitální transformace a ní spojené významné změny v pracovních postupech a procesech kladou nové požadavky na znalosti a dovednosti zaměstnanců. Dle nedávné studie společnosti Hackett Group je celých 89 % vedoucích představitelů oboru sdílených podnikových služeb přesvědčeno o tom, že digitální transformace zásadně změní potřeby podnikání, jen 26 % respondentů má ale k řízení této transformace ty správné kompetence. I z tohoto důvodu klade obor rostoucí důraz na firemní vzdělávání svých zaměstnanců. Ve srovnání se zbytkem trhu věnují centra podnikových služeb na vzdělávání až 4x více času. Nedávno oceněná společnost Siemens dokonce ještě výrazně více.

„S inovacemi a technologiemi, které náš obor stále intenzivněji využívá, jde ruku v ruce i nutnost průběžného vzdělávání a rozvoje schopností zaměstnanců. Ochota se učit a rozvíjet tak bude patřit ke klíčovým předpokladům pro získání zajímavé práce,“ komentuje Jonathan Appleton ředitel asociace ABSL s tím, že zaměstnanci oboru se vzděláváním žádný problém nemají, přímo naopak, firemní vzdělávání patří v sektoru podnikových služeb k nejžádanějším benefitům. „Více než tři čtvrtiny zaměstnanců českých center podnikových služeb tvrdí, že vzdělávání, které jim poskytuje jejich zaměstnavatel, je kvalitní a jsou s ním spokojeni,“ říká Jonathan Appleton a dodává, že v průměru zaměstnavatelé z tohoto oboru poskytují svým lidem školení v rozsahu 40 hodin ročně, což je podle posledních údajů ČSÚ téměř čtyřnásobek celorepublikového průměru.

Zájem o vzdělávání je podnícen bezpochyby i tím, že dle nejrůznějších předpovědí by během následujících tří let mělo být 50–60 % pracovních pozic v segmentu podnikových služeb nahrazeno technologiemi, s čímž zároveň souvisí i vznik nových pracovních pozic. Dle odhadů ABSL dokonce vlivem nových technologií a trendů více pracovních rolí vznikne, než zanikne. „Již nyní firmy z našeho oboru v souvislosti se zaváděním robotické automatizace potřebují odborníky nového typu,“ říká Jonathan Appleton.

Siemens oceněn jako inspirativní příklad

Velkou inspiraci pro oblast firemního vzdělávání přináší společnost Siemens, která za svůj komplexní vzdělávací program získala ocenění ABSL Diamonds. S pomocí vlastní Shared Services Academy (Akademie sdílených služeb) rozvíjí své zaměstnance během celého jejich kariérního života. Akademie zahrnuje více než 200 vzdělávacích aktivit poskytovaných 70členným týmem interních školitelů, ať už formou prezenčních kurzů, či prostřednictvím e-learningu. Veškeré vzdělávací aktivity řídí interní LMS (Learning Management Systém) a v rámci kurzů jsou využívány i jiné technologie, jako například virtuální realita. Díky akademii se každému zaměstnanci dostane zhruba 60 hodin školení ročně, což je třikrát více než před čtyřmi lety. 

Měsíčně Siemens organizuje zhruba 30 školení, kterých se zúčastní asi 200 zaměstnanců. „Průměrná účast na školeních je 8 osob, což nám umožňuje udržet si osobní přístup,“ komentuje Adam Kiwalski, ředitel Business Shared Services Siemens, a dodává: „Právě díky tomu jsou naši lidé se vzdělávacím systémem spokojeni. Průměrná míra jejich spokojenosti činí 93 %.“

Snížení nákladů za firemní vzdělávání díky interním školitelům

Až 90 % všech kurzů je navrženo, vytvořeno a vedeno interními školiteli rekrutovanými mezi samotnými zaměstnanci, čímž dochází k výraznému snížení nákladů na firemní vzdělávání v porovnání s využitím externích zdrojů. „S pomocí našich interních školitelů se nám podařilo ušetřit 60 % průměrné tržní ceny za jeden tréninkový den. Uspořené náklady pak můžeme využít na rozšiřování nabídky kurzů nebo nasazování nových technologií, které usnadňují našim lidem práci. Mezi našimi zaměstnanci pravidelně hledáme kolegy, kteří mají takové znalosti a dovednosti, aby je mohli dále předávat svým kolegům právě prostřednictvím nejrůznějších školení a workshopů,“ říká Adam Kiwalski.

Přestože jsou si často firmy důležitosti firemního vzdělávání vědomy, investují do něj minimálně. Obor podnikových služeb je tedy velkou výjimkou. Podle posledních údajů ČSÚ využívá 79 % českých firem k zajištění firemního vzdělávání služby externích dodavatelů a investuje v průměru 3 134 Kč na jednoho zaměstnance ročně. Celkově strávili zaměstnanci v ČR vzděláváním průměrně 0,6 % svých placených pracovních hodin, tedy v průměru přibližně 11 hodin ročně na jednoho zaměstnance. Přístup společnosti Siemens by tedy mohl být pro ostatní motivující a inspirující.

Zdroj informací

PRCOM a NejBusiness.cz

Datum

5. prosince 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

O platformě Trh firem




Reklama

Page generated in 1.5888 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál