Podle marketingového výzkumu Equa bank realizovaného výzkumnou agenturou STEM / MARK se každý druhý Čech staví negativně k možnosti využívat tzv. multibankovní mobilní aplikace. Ty umožňují ovládat více účtů vedených u více bank prostřednictvím jedné aplikace na mobilním zařízení. Pouze třetina Čechů se využívání multibankovní aplikace nebrání. Dalších 9 % respondentů na to nemá jasný názor a neví, zda by multibankovní mobilní aplikaci využilo.
„Průzkum ukázal, že hlavní důvodem nezájmu o využívání multibankovních aplikací je především jejich nepotřebnost a obava z úniku dat. Každý druhý dotazovaný tvrdí, že o tuto aplikaci nemá zájem, protože ji nepotřebuje, třetina respondentů se pak bojí úniku osobních dat,“ komentuje výsledky průzkumu Ondřej Hák, ředitel produktů a rozvoje obchodu retailového bankovnictví Equa bank.
Kromě nepotřebnosti a strachu z úniku dat se Češi při užívání multibankovních aplikací obávají, aby banky mezi sebou nesdílely informace o jejich transakcích (22 %), nebo obecně osobní údaje, které by pak využívaly k oslovování v rámci marketingových kampaní a k nabízení dalších produktů a služeb, o které klienti nemají zájem (16 %).
Pokud by lidé přeci jen multibankovní aplikaci využili, tak jednoznačně preferují (60 %), aby to byla aplikace jejich hlavní banky. Jen velmi malé procento respondentů (12 %) by dalo přednost multibankovní aplikaci od nezávislé instituce a 27 % respondentů by si pak dokázalo představit, že by využívali multibankovní aplikaci od jiné než od své hlavní banky.
Velké rezervy Češi také prokázali u zájmu o samotné bankovní aplikace pro chytré telefony a další mobilní zařízení. Ovládání svého bankovního účtu prostřednictvím mobilní aplikace využívá necelá polovina klientů českých bank. „Zde už ale narážíme na odlišné přístupy klientů jednotlivých bank. Například u nás využívá mobilní bankovnictví každý druhý klient, což ve srovnání s ostatními bankami představuje nadprůměr,“ doplnil Ondřej Hák.
Klienti, kteří mobilní bankovnictví využívají, oceňují především rychlost (44 %) a dostupnost – mají svou banku a účet vždy a všude po ruce (43 %). 32 % klientů pak oceňuje neustálý přehled o svých financích.
Samotný výzkum se uskutečnil na přelomu srpna a září 2018 metodou internetového dotazování CAWI na vzorku 310 realizovaných respondenčních rozhovorů.
Equa bank a NejBusiness.cz
28. listopadu 2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....