ABSL rozdávala diamanty za nejlepší projekty v oboru podnikových služeb

ABSL rozdávala diamanty za nejlepší projekty v oboru podnikových služeb

Na úterním slavnostním galavečeru předala asociace ABSL ocenění firmám, které v uplynulém roce nejvíce přispěly k rozvoji oboru sdílených podnikových služeb v České republice a díky inovativním projektům zvýšily standard poskytovaných služeb, zákaznické zkušenosti, rozvoje talentů a pracovního prostředí. Ocenění s názvem ABSL Diamonds byla udělena projektům v sedmi kategoriích. Sedmičlenná odborná porota vybírala vítěze ze čtyř desítek nominací.

V kategorii Education (Nejlepší projekt v oblasti vzdělávání) byla oceněna společnost Siemens za svůj komplexní vzdělávací program, s pomocí něhož rozvíjí své zaměstnance během celé jejich kariérní dráhy. Obor podnikových služeb jde stále více do hloubky, využívá nové technologie, které mění podnikové procesy, a rozšiřuje záběr poskytovaných služeb. Z toho vyplývají i nové požadavky na znalosti a dovednosti zaměstnanců, a tím i potřeba kontinuálního a efektivního vzdělávání. Společnost Siemens v souvislosti s tímto trendem vytvořila a uvedla v život Shared Services Academy, která zahrnuje více než 200 vzdělávacích aktivit poskytovaných 70členným týmem interních školitelů, ať už formou prezenčních kurzů, či prostřednictvím e-learningu. Veškeré vzdělávací aktivity řídí interní LMS (Learning Management Systém) a využívány jsou i jiné technologie, například virtuální realita. Měsíčně se lze přihlásit na 30 tréninků, které vyvinuli a vedou samotní zaměstnanci, čímž dochází k výraznému snížení nákladů na firemní vzdělávání v porovnání s využitím externích zdrojů. Díky akademii se každému zaměstnanci dostane zhruba 60 hodin školení ročně, což je třikrát více než před čtyřmi lety.

V kategorii Business Innovation (Nejlepší inovace) získala cenu společnost Dimension Data, která v uplynulém roce úspěšně centralizovala technickou podporu ze 47 zemí do 2 servisních center sídlících v Praze a v Bangalore. V Praze za tímto účelem musela v průběhu pouhých 9 měsíců najmout 160 technických expertů, kteří hovoří sedmi různými jazyky a obsluhují celkem 13 000 zákazníků z celého světa. Projekt centralizace, nazvaný PACE 1.0, je jedním z největších transformačních projektů v historii společnosti. Jeho součástí je i kompletní re-design procesů s cílem co nejvíce zlepšit zákaznickou zkušenost. Zákazníci navíc mohou po vyřešení každého svého požadavku sdílet zpětnou vazbu s pomocí jednoduchého nástroje. Projekt PACE 1.0 přinesl i meziroční růst tržeb o 8 %, kvalitnější vzdělávání zaměstnanců a o 40 % vyšší efektivitu při poskytování služeb. V souvislosti s tímto projektem bylo společnosti Dimension Data letos uděleno globální ocenění asociace Technology Services Industry TSIA STAR.

V kategorii Customer Initiative (Nejlepší zákaznický projekt) si cenu zasloužil projekt společnosti Anheuser-Busch InBev Czech, jehož cílem bylo zvýšení transparentnosti dodatečných nákladů, které vznikají v průběhu zaoceánské přepravy, a jejich následné snížení. Společnost proto během pouhých 3 měsíců vyvinula Accessorials Risk Management Dashboard, který dokáže pracovat s informacemi ze systémů dopravců a predikovat výši poplatků za zdržení, demuráž či skladování zboží v přístavech. Na denní bázi dochází také ke kontrole využití přepravních kontejnerů a jejich efektivnějšímu vytěžování. Díky této iniciativě se podařilo snížit dodatečné náklady spojené se zaoceánskou přepravou mezi lety 2017 a 2018 o vice než 50 %.

V kategorii Value Creation (Nejlepší přidaná hodnota) byla oceněna společnost Zebra Technologies za projekt orientovaný na rozvoj a motivaci zaměstnanců. Renomované společnosti v oblasti lidských zdrojů potvrzují, že investice do vzdělávání a rozvoje zaměstnanců se firmám vrací v podobě vyšší efektivity a spokojenosti jejich zaměstnanců. Společnost Zebra Technologies se rozhodla jít touto cestou a vytvořila celou řadu příležitostí pro své zaměstnance, které umožňují dále rozvíjet jejich znalosti a dovednosti. Nejedná se pouze o širokou nabídku externích a interních školení, ale i možnosti vyzkoušet si práci na jiném oddělení formou krátkodobých nebo dlouhodobých rotací, zapojit se do nových projektů jako např. robotizace, zkusit si práci v oddělení interního auditu (a poznat, jak funguje globální firma) nebo v zahraničních pobočkách Zebry. Výsledky tohoto dvouletého projektu jsou velmi pozitivní - fluktuace zaměstnanců klesla za toto období o 50% a je výrazně pod tržním průměrem. Současně s tím vzrostla spokojenost interních zákazníků i samotných zaměstnanců.

V kategorii Business Excellence (Nejlepší projekt v oblasti kvality) zvítězila společnost KBC Group, Shared Service Center CZ, která inovativním způsobem značně zredukovala operační náklady. Společnost se v roce 2018 zaměřila na možnosti využití robotické automatizace procesů ve svém brněnském centru sdílených služeb. Vedle snížení chybovosti a zvýšení efektivity (roboti pracují až 10x rychleji než člověk) dosáhla společnost KBC Group, SSC CZ i snížení pracovního zatížení. Roboti zastanou práci zhruba za 27 pracovníků na plný úvazek, kteří se díky automatizaci mohou věnovat komplexnějším procesům. Do projektů robotizace procesů je zapojeno asi 30 zaměstnanců, kteří roboty vyvíjejí, implementují a testují. S pomocí svého RPA Competence Center řeší KBC Group, SSC CZ již 54 procesů v rámci své organizace. Kromě toho poskytuje SSC RPA CoC tým podporu jiným entitám v rámci firmy KBC a tudíž zvyšuje efektivitu celé skupiny.

V kategorii Employer Branding (Budování značky zaměstnavatele) uspěla společnost Atlas Copco, která v souvislosti se změnou jména z Edwards Services na Atlas Copco Services zrealizovala úspěšnou rebrandigovou kampaň zaměřenou na stávající i potenciální zaměstnance, partnery a místní komunity. Hlavním motivem této kampaně bylo heslo First in Mind – First in Choice (první na mysli – první ve výběru). Kromě velké společenské akce na oslavu změny názvu či pravidelných sportovních, volnočasových či vzdělávacích aktivit pro zaměstnance se společnost Atlas Copco zaměřila i na budování povědomí o značce mezi studenty a potenciálními zaměstnanci, a to například formou školních prezentací experimentů s vakuem, účastí na veletrzích práce, soutěží o nejlepší diplomovou práci či spoluprací s místními komunitami. Rebrandigové aktivity Atlas Copco nezůstaly bez pozitivní odezvy médií i followerů sociálních sítí. Celkem 59 nových zaměstnanců za uplynulý rok nastoupilo do firmy na základě doporučení současných pracovníků.

V kategorii Innovative Workplace (Inovativní pracovní prostředí) získala ocenění společnost Johnson & Johnson, která v loňském roce přestěhovala své kanceláře ze tří různých pražských lokalit do nových moderních prostor, jejichž podobu měli šanci ovlivnit i samotní zaměstnanci. Cílem celého projektu bylo nabídnout zaměstnancům inovativní pracovní prostředí, které podporuje spolupráci a kreativitu a zároveň nabídne zaměstnancům zázemí pro relax a volnočasové aktivity. Při vytváření kanceláří, kde sídlí více než 1200 zaměstnanců, byl důraz kladen i na zdravý životní styl a ekologii. Výsledek přinesl pozitivní ohlasy nejen u zaměstnanců, ale pochvaly se dočkal i v médiích.

„Děkujeme všem firmám, které pro letošní ročník ocenění ABSL Diamonds nominovaly své projekty. Skutečně každý z nich představuje velký přínos, a to nejen pro samotnou firmu, ale i její zaměstnance, zákazníky či partnery,“ uvedl Jonathan Appleton, ředitel asociace ABSL, a dodal: „Gratulaci si tedy nezaslouží jen výherci, ale každý, kdo se zúčastnil. Věřím, že oceněné projekty se stanou dobrou inspirací pro celý náš obor a v příštích letech přibydou nové úspěchy a nové diamanty, které rozzáří již dnes zářící český trh podnikových služeb.“

Zdroj informací

ABSL a NejBusiness.cz

Datum

16. listopadu 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.3843 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál