Narůstá využívání platforem sociálních médií pro nákupy a mileniálové se stávají významnou nákupní silou, identifikoval pravidelný průzkum nákupních trendů Accenture Holiday Shopping Survey.
Dvanáctý každoroční průzkum společnosti Accenture týkající se nakupování zjistil, že za nákupy na svátky (Den díkuvzdání a Vánoce) budou američtí spotřebitelé letos utrácet více; nejvíce plánují utrácet mileniálové. Ti také podle průzkumu více hledí na kvalitu potravinářského zboží a při nákupech zohledňují postoj dané společnosti k otázkám inkluze a diverzity.
On-line průzkum mezi 1500 americkými spotřebiteli zjistil, že Američané na letošní svátky v průměru vydají 658 dolarů, v porovnání s loňským rokem, kdy to podle průzkumu bylo 632 dolarů. Devět z deseti respondentů uvedlo, že plánují utratit stejně (53 %) nebo více než v minulém roce (36 %), a pouze 11 % plánuje utratit méně. Starší mileniálové plánují v průměru utratit 779 dolarů, větší výdaje plánují i mladší mileniálové: v porovnání s generací baby boomers jich plánuje vyšší výdaje čtyřikrát více (49 % versus 13 %).
Výzkum též zjistil, že praktiky obchodníků v oblasti inkluze a diverzity – s ohledem na věk, pohlaví, etnikum, zdravotní postižení atd. - hrají v nákupním rozhodování mileniálů významnou roli. Poznatky z výzkumu ukazují, že pokud mezi prioritami obchodníka nefiguruje inkluze a diverzita, půjdou mileniálové utratit své peníze ke konkurenci, která tyto hodnoty prosazuje:
„Náš výzkum ukazuje, že generace mileniálů má ohledně postoje obchodníků v otázkách inkluze a diverzity vysoká očekávání a tyto hodnoty ovlivňují jejich rozhodovací proces při výběru značky,“ řekla Jill Standishová, senior výkonná ředitelka a šéfka divize maloobchodní praxe v Accenture. „Místní i nadnárodní maloobchodní prodejci nabízejí své produkty různým zákaznickým skupinám, a proto musejí mít vhodný positioning značky, komunikaci o značce i výběr sortimentu. K tomu bude potřeba výrazněji založit rozhodování na lokálních podmínkách, ale také využívat analytické nástroje, které obchodníkům umožní vytvořit si podrobný obrázek o jejich zákaznících.“
„Sociální sítě se stávají skutečným disruptorem v cílení na dnešní spotřebitele, kteří na těchto kanálech tráví dost času a samozřejmě chtějí nakupovat přímo, jedním kliknutím,“ uvedla Standishová. „Nyní je více než kdy jindy pro obchodníky nutností dále přehodnocovat a přizpůsobovat digitální nákupní možnosti a metody, aby splnili očekávání svých zákazníků.“
Letos poprvé průzkum zahrnoval otázky týkající se nákupů potravin na svátky. Klíčový poznatek: důležitá je kvalita a zákazníci jsou ochotni si za ni připlatit. Šest ze sedmi nakupujících (86 %) uvedlo kvalitu jako „důležitou“ nebo „velmi důležitou“. Kromě toho hodlají zákazníci nakupovat na letošní svátky vyšší kvalitu potravin; více než polovina (54 %) má v úmyslu nakupovat u obchodníků nabízejících zboží vyšší kvality, a téměř stejný podíl (48 %) hodlá nakupovat zboží dražších značek.
Při dotazu na výběr faktorů, které ovlivňují jejich nákupy potravin na svátky, respondenti nejčastěji uvedli „důvěryhodnost obchodníka a jeho produktů a služeb“; 82 % respondentů tento faktor zařadilo mezi tři nejdůležitější. Těsně následovala odpověď „má široký výběr sortimentu, a proto si mohu koupit většinu věcí na jednom místě“ (78 %). Více než dvě třetiny (69 %) spotřebitelů uvedlo pohodlí/umístění kamenného obchodu jako klíčový faktor, který je přiměje k nákupu u prodejce potravin, u něhož obvykle nenakupují.
Více než třetina (35 %) respondentů plánuje letos doma uspořádat více setkání s přáteli či rodinných sešlostí než tomu bylo loni. Mileniálové v tomto „hostitelském“ trendu vedou. Mladší mileniálové plánují uspořádání večeře nebo večírku u sebe doma o Vánocích s o 50 % vyšší pravděpodobností než generace silných poválečných ročníků, na Den díkůvzdání je poměr 62 % versus 41 %. To by mohlo vysvětlovat, proč mileniálové plánují nakupovat kvalitnější značky potravin než dříve. I fakt, že chtějí častěji než jiné věkové skupiny nakupovat u prodejce potravin, u kterého obvykle nenakupují, pokud bude nabízet potraviny v různých fázích přípravy (od syrových surovin po nakrájené potraviny nebo hotové pokrmy).
„Sváteční večeře je odnepaměti tím, čím dáváme najevo, jak nám zaleží na našich blízkých“, řekla Standishová. „Dobrým znamením je, že mileniálové, kteří disponují značnou kupní silou, mají stále větší zájem být hostiteli a pořádají u sebe doma akce jako sváteční večeře či obědy. To je pro maloobchodní prodejce potravin opravdu velkou příležitostí. Pokud se o ně budou starat správně, může to pro ně znamenat začátek vztahu, který potom bude trvat.“
Accenture a NejBusiness.cz
26. října 2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....