Přes mobil se seznamujeme, žádáme o ruku, rozcházíme i "zazdíváme", zjistil průzkum

Přes mobil se seznamujeme, žádáme o ruku, rozcházíme i

Mobilní telefony se v dnešní době staly něčím nepostradatelným v pracovním i osobním životě. V lecčems nám pomáhají, můžeme být téměř v neustálém kontaktu s naším okolím, jsme díky nim v obraze a naučily nás také efektivněji využívat čas. Jak ale ovlivňují partnerské vztahy a seznamování a jak se změnil styl komunikace oproti době, kdy ještě mobily nebyly každodenní součástí lidských životů? To zjišťoval zářijový průzkum pro společnost T-Mobile od agentury Ipsos, jehož se zúčastnilo 525 respondentů ve věkovém rozpětí 15-35 let* z celé České republiky.

Internet použije k seznámení skoro každý druhý

Z výsledků průzkumu vyplývá, že téměř polovina mladých lidí alespoň jednou navázala partnerský vztah online. Zatímco středoškoláci někoho „sbalili“ online pouze v 35% případech, mezi mladými pracujícími má zkušenost se vztahem navázaným online každý druhý člověk. „Předkládané výsledky korespondují s mojí praxí, protože „středoškoláci” mají více volného času k přímým interakcím v rámci školy a mimoškolních aktivit a mladí pracující jsou pohlcení budováním kariéry, a tak své životní partnery více hledají na sociálních sítích“, říká vztahový terapeut Lucian Kantor.

Nejprve si týdny psát, až poté se potkat

Průzkum dále ukázal, že při navazování vztahů drtivá většina lidí nejprve poznává svůj protějšek online. Buď si několik týdnů vyměňují zprávy (53%), nebo si alespoň několikrát napíší a delší dobu se domlouvají na společné schůzce (31%). Pouze 15% mladých chce nový objev nejprve osobně poznat a teprve poté si dopisovat. Skoro 70% mladých si myslí, že by následný online kontakt měl proběhnout do 24 hodin po první schůzce a podle dvou třetin lidí je jedno, zda kontakt po prvním rande naváže spíše muž nebo žena.

Messenger, WhatsApp nebo hovor

Více než polovina párů také uvedla, že je na začátku vztahu v kontaktu se svým partnerem či partnerkou více než 10krát denně. Třetina teenagerů pak komunikuje se svým objevem více než 30krát denně, přičemž častěji to uvedly ženy. „Z výsledků také vyplynulo, že muži jsou ve vztazích zvyklí používat o něco více psanou komunikaci přes Messenger, zatímco ženy častěji pošlou SMS nebo zavolají,“ říká o průzkumu Martina Kemrová, manažerka firemní komunikace z T-Mobile Czech Republic, a dodává: „Zajímavé také je, že dnešní teenageři takřka výhradně (83%) používají k partnerské komunikaci Messenger a vůbec nevyužívají WhatsApp, naproti tomu mezi mladými pracujícími využívá messenger pouze třetina párů, zatímco zbytek používá rovnoměrně volání, SMS a WhatsApp,“ vysvětlila Kemrová.

Každý čtvrtý už byl někdy „vymlčen“

Skrze psaní na Messengeru, volání nebo SMS si dnes lidé poprvé vyznávají lásku, flirtují nebo se rozcházejí. Pokud vztah vydrží déle než první rande, může snadno přerůst v něco vážnějšího. Necelá třetina mladých lidí dostala přes mobil návrh k vážnému chození, 6% mladých dostalo přes mobil žádost o ruku a 13% se přes mobil dozvědělo o tom, že čekají potomka. Přes mobil ale sdělujeme i nepříjemnější věci, jako je nevěra (14%) nebo rozchod (33%). Tuto zkušenost má 36% žen a 31% mužů. Více než čtvrtina lidí zažila tzv. ghosting, tedy situaci, kdy jim partner rozchod neoznámil, ale přestal bez vysvětlení reagovat na jejich zprávy i hovory a případně je zablokoval i na sociálních sítích. „Ghosting je novodobým fenoménem, ale je to jen jiná forma téhož. Dříve lidé v podobných situacích přecházeli na druhý chodník, nebo se nechávali zapírat rodinou či kamarády“, dodává na závěr Lucian Kantor.

* Tázaní byli rozděleni do tří kategorií dle věku: 15-19 let, 20-26 let a 27-35 let.

Zdroj informací

T-Mobile Czech Republic a.s. a NejBusiness.cz

Datum

22. října 2018

Diskuse

Žádný komentář dosud nebyl vložen

Sociální sítě NejBusiness.cz

Přihlášení

Přihlášení
E-mail:
Heslo:

Doporučujeme

Zajímavosti a tiskové zprávy

3. září 2024

OSTROJ naplno rozjel sériovou výrobu letištní techniky pro Oshkosh AeroTech

Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...

1. září 2024

KB, MONETA a Air Bank nově umožňují vkládat hotovost do sdílené sítě téměř 800 bankomatů

Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...

19. srpna 2024

Konica Minolta se zaměřila na ochranu firemních dat proti hackerům

Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...

15. srpna 2024

První ekologická celodřevěná prodejna BILLA vyrůstá ve Vracově na Hodonínsku

BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...

11. srpna 2024

Brněnská Authentica loni překročila půlmiliardový obrat a otevřela novou divizi

Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...

5. července 2024

Výroba vozidel v Česku nadále roste

V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...

30. června 2024

Největší fotovoltaický střešní projekt v Česku: V CTParku Bor na Plzeňku

Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...

13. června 2024

Skanska uvádí na trh novou lokalitu, Habitat Malešice nabídne multifázový projekt s více než 1 000 byty

Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...

24. května 2024

NOBO AUTOMOTIVE bude vyrábět sedladla pro BMW v GARBE PARKU České Budějovice

Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...

20. května 2024

Bonami expanduje do Itálie

onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....

Reklama

Page generated in 1.5234 seconds.
Redakční systém teal.cz naprogramoval Vítězslav Dostál