V pondělí 8. října odstartoval již 10. jubilejní týden firemního dobrovolnictví, Engage Days 2018, který pořádá aliance BpS – Byznys pro společnost. Zaměstnanci 18 společností pomohou od 8. do 12. října neziskovému sektoru a odpracují v jeho prospěch 3000 hodin. Přes portál Zapojimse.cz se zaregistrovalo na 420 firemních dobrovolníků, kteří se zúčastní 60 akcí v rámci letošního programu Engage Days.
Engage Days se řadí mezi největší podzimní firemní dobrovolnické akce v České republice. Každým rokem se stovky firemních dobrovolníků pomáhají neziskovému sektoru a podporují místní komunity.
„Firemní dobrovolnictví přispívá k lepší firemní kultuře a rozvíjí dobrý vztah lidí k nejbližšímu okolí. Náš přístup v programu Zapojímse.cz je unikátní v tom, že nabízí firmám systematickou podporu v programech firemního dobrovolnictví: od strategií, přes outsourcing a projekty na klíč, až po dílčí pomoc při jednotlivých akcích,“ říká Pavlína Kalousová, předsedkyně BpS – Byznys pro společnost.
Firemní dobrovolnictví má stále větší roli i při sladění osobních hodnot zaměstnanců s firemními hodnotami. Například pro mladé je při výběru zaměstnavatele důležité i to, jak podporuje jejich aktivity v oblasti dobrovolnické práce. Podle výzkumu IPSOS pro BpS totiž 46 % mladých již při studiu vykonává buď pravidelně (19 %) nebo občasně (27 %) nějakou společensky prospěšnou nebo dobrovolnickou pracovní činnost – bez nároku na odměnu.
Engage Days jsou příležitostí pro zaměstnance zapojených firem nejen pomoc dobré věci, ale přináší i možnost setkání a spolupráce s lidmi z nevládních organizací a v neposlední řadě možnost zažít spolupráci s kolegy v jiném prostředí než pracovním - ať už se jedná o péči o životní prostředí, nebo například sociální kontakt se seniory. Propojení neziskového sektoru a společností je dalším krokem k odpovědnosti firem a udržitelnému podnikání.
Firemní dobrovolníci v týdnu 8. do 12. října pomohou například v Mobilním hospici Ondrášek při organizaci fundraisingové a informační kampaně. Zúčastní se prací na regeneraci a úklidu zahrady v objektu správního úřadu Kláštera Chotěšov. Nebo navštíví klienty Domova u fontány a zpestří seniorům volné chvilky povídáním, předčítáním nebo výletem do zahrad a města.
„V letošním ročníku Engage Days odpracuje 420 firemních dobrovolníků z 18 společností v rámci 60 akcí přibližně 3000 hodin. I letos jsou oblasti pomoci různorodé od ekologických aktivit, přes sociální a zdravotní oblast po regionální a komunitní rozvoj. Stále více pozorujeme narůstající trend expertní pomoci, kdy firmy sdílejí své know-how v dané oblasti s neziskovým sektorem,“ říká Pavel Kučera, projektový manažer Engage Days.
Mezi firmy, jejichž zaměstnanci tento týden pomáhají v rámci Engage Days, patří například: Allen & Overy, Antalis, Axis Communications, Cofidis, Commerz Systems, Česká podnikatelská pojišťovna, ČSOB, E.ON Česká republika, Kooperativa pojišťovna, Moneta Money Bank, Mondelez Czech republic, Plzeňský Prazdroj, Reckitt Benckiser Czech Republic, sanofi-aventis, Skupina ČEZ, Skupina Generali, Tchibo Praha, TMF Czech.
„Firemní dobrovolnictví je pro mě především možnost pomoci tam, kde je opravdu potřeba a zároveň zajímavá životní a pracovní zkušenost. Už samotná nabídka a výběr činnosti dává člověku možnost se dozvědět více o dobrovolnických organizacích a oblastech, ve kterých se angažují. Navíc mám během dobrovolnictví možnost poznat své kolegy jinak a je tak pro mě i formou teambuildingu,“ Radek Sloup, Senior Customer Marketing Manager, Reckitt Benckiser.
„Dobrovolnictví je pro nás způsob, jak podpořit odpovědnost našich zaměstnanců vůči životnímu prostředí a lidem, kteří potřebují pomoc. Motivuje je to k tomu nebýt lhostejní vůči komunitě a městu, ve kterém žijí. Zároveň tím budujeme jejich pozitivní vztah k firmě. Dobrovolnictví umožňuje firmám stát se více „sociální“ a my jsme jednou z nich,“ řekla Martina Pixová, Marketing Specialist, Commerz Systems.
„Dobrovolnictví je nedílnou součástí našeho programu odpovědného podnikání v ČR. Podporu veřejně prospěšných organizací považujeme za důležitou a smysluplnou. Dobrovolnické aktivity také rozvíjí a obohacují naše zaměstnance, kteří zakusí novou zkušenost, poznají jiné prostředí a hřeje je na srdci, že pomohli dobré věci,“ říká Lenka Mašková, Corporate Responsibility Manager, Tchibo Praha.
„Firemní dobrovolnictví je dlouhodobě nedílnou součástí CSR strategie společnosti MONETA. Naše zaměstnance aktivně podporujeme v zapojení do dobrovolnických akcí a to jak v rámci Engage Days, tak v průběhu celého roku. Jsme rádi, že naši lidé nabízených dobrovolnických příležitostí aktivně využívají. V tomto roce již odpracovali více než 1 500 dobrovolnických hodin,“ říká Martina Lambert, Senior manažer komunikace a CSR, MONETA Money Bank.
9. října 2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....