Kancelář zahraničního zastoupení CzechTourism v Londýně letos připravuje již 23. press trip britských a irských novinářů do Česka. Ústředním tématem všech letošních press tripů je 100 let česko-slovenské vzájemnosti se zaměřením na kulturu, sport, tradiční lázeňství, MICE a gastronomický turismus.
Ve spolupráci s destinačními společnostmi v regionech a Českou centrálou cestovního ruchu připravila letos londýnská kancelář již více než dvacet press tripů pro novináře a bloggery. Do konce roku jich ještě několik plánuje.
Zastoupení se snaží změnit u britských a irských turistů obrázek o České republice a poukázat na širokou škálu možností turistického vyžití mimo Prahu. „Mnoho turistů z Velké Británie a Irska mělo Česko zafixované pouze jako Prahu a cenově přijatelné pivo, ale tento obrázek se nám v posledních letech úspěšně daří měnit,“ shrnuje situaci ředitelka kanceláře zastoupení CzechTourism v Londýně Katarína Hobbs. Téma výročí 100 let od vzniku Československa se její kancelář rozhodla využít k prezentaci českých tradic a kulturního dědictví a v zásadě všechny letošní výstupy tak nesou odkaz na toto jubileum.
Doposud největší letošní press trip byl zaměřený výhradně na téma 100 let česko-slovenské vzájemnosti ve spojitosti s architekturou a designem. Novináři z Oxford Mail, Jewish Telegraph a The Scotsman kromě Prahy navštívili také Plzeň, Liberec, Hradec Králové a Pardubice. Plzeň mimochodem mezi letošními press tripy slaví prim a ve svých článcích ji bude jako gastronomickou a kulturní destinaci prezentovat více než 10 zástupců britských a irských médií.
Velký zájem panuje o tradiční sporty, jako jsou golf a dostihy. Tři novináři z předních golfových médií se seznámili s golfovými hřišti ve středních Čechách a další dva novináři se už chystají navštívit podzimní 128. Velkou Pardubickou a Národní hřebčín Kladruby nad Labem. Ale ani téma cyklistiky nezůstalo stranou. Tom Hutton z prestižního časopisu Singletrack ve svém článku představí čtenářům možnosti cross country cyklistiky hned v několika regionech.
Tradiční lázeňství bylo dalším z propagovaných témat. Například Mariánské Lázně byly v několika článcích prezentovány jako luxusní lázeňská destinace.
Nejen díky letošní konferenci TBEX v Ostravě, ale i díky dalším konferencím, výstavám a eventům se Česko také stále více stává vyhledávanou destinací pro segment MICE. I na toto téma ve spolupráci s londýnskou kanceláří CzechTourism vzniklo několik článků.
Posledním, avšak neméně populárním tématem je gastronomie a vinařská turistika na Moravě a ve Slezsku. Brno, Ostrava, Olomouc a další regionální destinace jsou v britském a irském tisku rovněž hojně prezentovány.
Za celý rok by se celkově mělo zúčastnit českých press tripů až 40 novinářů a bloggerů, kteří uveřejní přibližně 60 článků s celkovým dosahem přes 50 milionů čtenářů. Celkový dosah doposud publikovaných článků je podle statistik zpracovaných službou Gorkana zhruba 600 milionů čtenářů. Mezi nejprestižnější zastoupená média patří National Geographic Traveller, The Guardian, The Independent nebo The Irish Sun.
Dosavadní online výstupy (většina článků bude kvůli nízké čtenosti během letních měsíců publikována během podzimu a zimy 2018):
https://2emptynesters.com/tag/czech-republic/
21. září 2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....