Bezkontaktní platby jsou u Evropanů stále oblíbenější. Každá druhá platba kartou Mastercard v obchodě je v dnešní době bezkontaktní, jedná se o nejrozšířenější způsob bezhotovostního placení v evropských dějinách. A evropským premiantem bezkontaktního placení stále zůstává Česká republika, kde je podíl těchto rychlých, pohodlných a bezpečných plateb dokonce 93 procent.
Jednou z hlavních oblastí, jež stojí za nárůstem počtu bezkontaktních plateb, je veřejná doprava, kde bezkontaktní platby umožňují rychlejší odbavení a vyšší míru bezpečnosti. Počty cestujících veřejnou dopravou využívajících bezkontaktní technologie nepřestávají růst s tím, jak tato technologie získává v každodenním životě stále významnější roli. Společnost Mastercard tento vývoj podporuje a přispívá k zavádění bezkontaktního placení jako normy napříč evropským kontinentem. Záměrem je zajistit, aby byly do roku 2020 všechny platební terminály v prodejních místech v evropských zemích schopné zpracovávat bezkontaktní platby.
Podíl | |
Evropa | 48 % |
Česká republika | 93 % |
Polsko | 85 % |
Maďarsko | 83 % |
Slovensko | 83 % |
Itálie | 48 % |
Rakousko | 47 % |
Francie | 25 % |
Německo | 15 % |
Belgie | 5 % |
„V Česku jsou bezkontaktní platby hlavním motorem technologických inovací. Nakupujícím zjednodušují život díky rychlému, pohodlnému a bezpečnému placení a obchodníkům zefektivňují procesy a zvyšují tržby. Ve zmiňované veřejné dopravě rostou počty transakcí na území ČR meziročně o 45 procent,“ uvedl generální ředitel Mastercard pro ČR, Slovensko a Rakousko Miroslav Lukeš.
Aktuální statistika společnosti Mastercard dokládá nesporný růst oblíbenosti bezkontaktních plateb v evropských zemích, když tento způsob placení v letošním prvním pololetí vykázal meziroční růst o 97 procent. Neustálý technologický pokrok v oblasti plateb a datových analýz v celé Evropě umožňuje zemím plně využívat neustálého rozvoje regionální infrastruktury. Výsledkem je, že každá země je schopna fungovat efektivněji a s vyšší mírou vzájemné integrace.
V evropských zemích dochází k výraznému posunu v chování spotřebitelů směrem k využívání bezkontaktních způsobů placení. Přeborníky v tomto ohledu jsou např. Polsko a další země, kde růst bezhotovostních transakcí je k dnešnímu datu více než 80 procent. Mnoho evropských zemí je na čele přechodu ke zcela bezhotovostní ekonomice, což je patrné i z odklonu obyvatel od hotovosti a rychlého nástupu využívání bezkontaktních způsobů placení.
Další rozšiřování bezkontaktního placení je důkazem ochoty, s jakou spotřebitelé v Evropě přecházejí na novou technologii přinášející důvěryhodná a pohodlná řešení.
19. září 2018
Opavský strojírenský výrobce OSTROJ rozšířil strategickou spolupráci s americkou společností Oshkosh...
Od srpna mají klienti Komerční banky, Monety a Air Bank možnost vkládat hotovost do téměř 800 sdílených...
Konica Minolta reaguje na stále rostoucí počty hackerských útoků a potřebu maximálního zabezpečení IT...
BILLA zahájila v červenci výstavbu své první celodřevěné ekologické prodejny v rámci střední a východní...
Brněnská skupina Authentica loni poprvé překročila půlmiliardový obrat, který meziročně vyrostl na celkem...
V České republice bylo v prvních pěti měsících vyrobeno 651 935 osobních vozidel. To je téměř o 10 % víc...
Přední evropská developerská společnost CTP vybudovala bez využití finanční dotace dosud nejrozsáhlejší...
Skanska představuje svůj doposud největší rezidenční projekt s názvem Habitat a spouští prodej první...
Společnost GARBE, specialista na logistické a průmyslové nemovitosti ve střední a východní Evropě,...
onami, prodejce nábytku dekorací a vybavení do domácnosti, se rozšiřuje na další trh, tentokrát do Itálie....